Skalet till Apple Iphone 5 dyker upp på bild

Permalänk
Medlem
Skrivet av Destromath:

Visa mig nyhterna som drar upp rykten, apple får så förbannat mycket nyheter här så det är löjligt och det är till 90% iphone nyheter... skall man vara en sida specialliserad på hårdvara så har fan inte mobiltelefoner här att göra, om man nu måste ha det så kan man börja rapportera ang alla mobil märkena i så fall och inte bara bry sig om ett.

Ja undrar varför dom kan få det, kan absolut inte tänka mig att det är pga att alla apple nyhter har 200+ komentarer, fränst från sådana som påstår sig inte vilja stödja apple...

Visa signatur

NZXT H440 - MSI Z97 Gaming 5 - Intel core i5-4690K - Noctua NH-D15 - 2x Gigabyte r9 280x Windforce 3X - Corsair XMS3 DDR3 4x2GB - Corsair TX850M - Samsung evo 840 1TB - 4x Seagate Constellation ES 2TB
HTC Legend> LG Optimus 2x> Nokia Lumia 800> HTC One X > HTC one > LG G2 > Motorola Nexus 6 > Samsung galaxy S7
Surface pro 3 i3 64GB
Hellre att det aldrig fungerar än att man öppnar instruktionsboken!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lasergurka:

Precis som den gjorde alltså; som iPhone 4?

Mindre glass och mer aluminium

Gillade inte riktigt baksidan i glas ur användarsynpunkt.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tozzi:

Så man ska köpa en ny telefon varje gång? Du är medveten om att de går o byta teman och allt, på både iOS och Android.

Tema? självklart men det är inte ovanligt att tillverkarna kör med olika launchers som gör att även funktionerna förändras en hel del. Visst kan man själv byta launcher i Android utan custom roms men jag vet inte hur det är med iOS?

Sen kan det vara andra saker som får en att tröttna, ex formgivningen.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rawet:

Mjölka är precis vad Apple inte gör? dom har inte släppt en ny Mac Pro på 673 dagar?! hur f*n kan dom mjölka pengar på den? dom har atm bara gamla produkter i sitt sortiment, så förstår inte hur dom mjölkar i huvudtaget..

HTC mjölkar genom att släppa 20 stycken olika modeller, ingen större skillnad på nån utav lurarna, förutom den ena är sämre än den andra..

Apple har släppt många nya funktioner vid varje mobilsläpp, både mjukvarumässigt och hårdvarumässigt..
Apple släpper en produkt (pratar nu iPhone) om året, hade dom mjölkat hade vi sett flera modeller per år.

Du är så otroligt insnöad att man blir mörkrädd..

Hur ofta eller sällan de släpper är ju oviktigt för de vet att folk fanboyar. Det jag menar är att de inte lägger med updates i sina modeller när de egentligen skulle kunna det. Som med första ipaden, ingen ffc fast det tom var hål i chassit för den. Uppdaterar datormodeller med bakbelyst tbord osv. De vet precis hur lite de behöver göra för att folk ska köpa. Sen att du tycker att iphonen får många nya funktioner vid varje släppt är ju inte mer än skrattretande. Det är ju den totala avsaknaden av funktioner den har haft innan som ens har gjort det möjligt för Apple att släppa nya modeller. Du borde nog testa någon annan mobil ett tag tror jag. Känns som du kan vara en av dem som satt och klappade händerna när de körde one more thing "videocalls".

Visa signatur

mvh

Permalänk
Skrivet av Zoidberg:

Den nya iPaden heter The New iPad, så varför inte

som jag skrev är det namnet lika idiotiskt

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Fan vilken humor det är att läsa alla Applefanboys inlägg. Är dom så hjärntvättade och har ingen koll på Apple som företag eller tekniken på deras produkter?

Visa signatur

▐ AMD Ryzen 5 5600X @4,725GHz 1,285V▐ PNY GeForce RTX 3070 8GB XLR8 @2,12GHz▐
▐ MSI MPG B550 Gaming Plus▐ Corsair Vengeance LPX DDR4 32GB (2x16GB) @3800MT/s▐
▐ Transcend 128GB SSD▐ Intel SSD 660p 1TB▐ 2,5" SSD 1,5TB▐ Fractal Design Integra M 650W▐

Permalänk
Medlem
Skrivet av zeg:

Fan vilken humor det är att läsa alla Applefanboys inlägg. Är dom så hjärntvättade och har ingen koll på Apple som företag eller tekniken på deras produkter?

Folk har mycket bra koll på tekniken bakom deras produkter, kanske därför folk sitter vid dom?

Btw, har du ens koll på Google och Facebook? det är dom du borde hata mr foliehatt.

Visa signatur

I reject your reality and substitute my own.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av zeg:

Fan vilken humor det är att läsa alla Applefanboys inlägg. Är dom så hjärntvättade och har ingen koll på Apple som företag eller tekniken på deras produkter?

Apple skulle kunna sälja kalsonger med deras logga på och apple fanboysen hade köat i timmar för att få köpa dem för det oerhört attraktiva priset på 999 kronor.

http://www.youtube.com/watch?v=FLZdo-Fqodg&feature=related

Permalänk
Medlem
Skrivet av kol:

Apple skulle kunna sälja kalsonger med deras logga på och apple fanboysen hade köat i timmar för att få köpa dem för det oerhört attraktiva priset på 999 kronor.

http://www.youtube.com/watch?v=FLZdo-Fqodg&feature=related

Och hade där varit en lucka med dragkedja framtill som tillåter att man skiftar positionen på bollarna så hade Android lägret gjort samma sak...

Permalänk
Medlem
Skrivet av zeg:

Fan vilken humor det är att läsa alla Applefanboys inlägg. Är dom så hjärntvättade och har ingen koll på Apple som företag eller tekniken på deras produkter?

Det verkar som du själv har noll koll, tyvärr.

Skrivet av kol:

Apple skulle kunna sälja kalsonger med deras logga på och apple fanboysen hade köat i timmar för att få köpa dem för det oerhört attraktiva priset på 999 kronor.

http://www.youtube.com/watch?v=FLZdo-Fqodg&feature=related

Och om de skulle göra, så skulle Android snabbt hoppa på samma galopp och göra samma sak.. Så vad var din poäng igen?

Visa signatur

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070

Permalänk
Medlem
Skrivet av saindrenan:

Text.....

Du inser att de som köper dessa workstation datorer är stora företag som inte slösar tid på att bygga ihop systemen och som dessutom vill ha garantier?
Apple har inte uppdaterat Mac Pro på hur länge som helst, delvis pga Intels förseningar med Sandy Bridge-E och dess chipset. Lär dock komma nu WWDC i juni.

Permalänk
Medlem
Skrivet av saindrenan:

Apple gör bra produkter, dem är dock överprisade. Det ända jag gillar med Apple prylar är att de funkar som de ska, inge strul eller massa trassel. Problemet är att de är väldigt låsta.

Att "inte har råd med appleprodukter" ja du..... vad ska jag säga.... Jag har råd, men jag har ingen lust att betala extra bara för att få ett äpple på mina prylar.. Visst jag får vara med i deras "klubb", får använda deras (faktiskt väldigt trevliga) OS men pris/prestanda är fortfarande ruskigt dålig.

Ett exempel:
Väljer jag att köpa den dyraste Mac Pro datorn så kostar det mig 185 000 kr.
Väljer jag istället att bygga en dator som har sjukt mycket bättre prestanda (CPU och GPU) så hamnar jag på 105 000 kr.

Mac Pro spec:
Två 2.93 GHz 6-Core Intel Xeon "Westmere" (12 Kärnonr)
64 Gb (av något märke)
2048 Gb SSD (av något märke)
Två ATI Radeon HD 5770 1 GB
Två 18x SuperDrive (Läs/Skriv)
Två Apple LED Cinema Display (27" platt bildskärm)

Custom PC spec:
Två 3.46 GHz Intel Xeon X5690
64 Gb Corsair Vengeance DDR3 1600Mhz
2048 Gb OCZ SSD Octane
Två XFX Radeon HD 7970 3GB GDDR5
Två Blu-Ray Spelare (Läs/Skriv)
Två HP ZR2740 27" IPS monitor

Testa att jämföra något mer mainstream, då är prisskillnaden nog lite mindre. Tillgång och efterfrågan styr priser, och Mac Pro är ju inte direkt något som är i var mans hem.
På mitt jobb, spelföretag, sitter våra utvecklare med PC (dell optiplex 990) eller iMacs.

Visa signatur

PC: 5600X / 7800XT / 32 GB
FOTO: Sony a7R IIIa
Fotofolio \ flickr \ Mina Custom Gundam-modeller

Permalänk
Skrivet av ficklampa:

Testa att jämföra något mer mainstream, då är prisskillnaden nog lite mindre. Tillgång och efterfrågan styr priser, och Mac Pro är ju inte direkt något som är i var mans hem.
På mitt jobb, spelföretag, sitter våra utvecklare med PC (dell optiplex 990) eller iMacs.

Ja du, vad ska jag jämföra med? Det är den enda stationära datorn.

Visa signatur

Bio & Ljud: Optoma HD67, B&W 805D, Dali Fazon Sat, Dali Lektor Sub, Denon AVR3313
Dator: CPU: i5 2500K@4.5 GHz GPU: 2x6950 2GB Mobo: Asus P8P67 RAM: 16GB HDD: Corsair Force 3 120GB + WD 1TB + WD 2TB Kylning: Thermalright Silver Arrow + 4st Noctua 120mm + 2st Noctua 140mm Skärm: Samsung SA23700d
Övrigt: Synology DS413j + WD Red 12TB, Playstation 3, Xbox 360, Nintendo Wii

Permalänk
Skrivet av PeterMagnuss0n:

Behöver inte vara rik för att skaffa en iphone, man kan ju få en gratis när man tecknar ett abonemang.
Ska man köpa den så ligger telefonen i samma prisklass som Samsung g3, HTC one X och Nokia lumia 900.

Sedan kan man ju diskutera om iOS verkligen är lika bra som Android eller Windows Phone.

Håller med dig fullständigt
Hade en iPhone 4 och tecknade ett nytt abb så valde HTC One X och kan faktiskt säga att jag har nog aldrig haft en bättre tele

Visa signatur

Bio & Ljud: Optoma HD67, B&W 805D, Dali Fazon Sat, Dali Lektor Sub, Denon AVR3313
Dator: CPU: i5 2500K@4.5 GHz GPU: 2x6950 2GB Mobo: Asus P8P67 RAM: 16GB HDD: Corsair Force 3 120GB + WD 1TB + WD 2TB Kylning: Thermalright Silver Arrow + 4st Noctua 120mm + 2st Noctua 140mm Skärm: Samsung SA23700d
Övrigt: Synology DS413j + WD Red 12TB, Playstation 3, Xbox 360, Nintendo Wii

Permalänk
Medlem
Skrivet av saindrenan:

Ja du, vad ska jag jämföra med? Det är den enda stationära datorn.

Mac Mini? iMac?

Visa signatur

I reject your reality and substitute my own.

Permalänk
Medlem
Skrivet av l4nky:

Nej 5. Aktuella heter Iphone 4s. Precis som 3GS hette

Skrivet av AddeezZ:

Kallar du 4s för iPhone 5 också eller?

Nu tänkte ni inte så mycket va?
Nästa iphone som kommer är den sjätte i serien:
Iphone 1 heter Iphone 2g (<- Den hette inte det när den kom men nu för tiden kallas den iphone 2g)
Iphone 2 heter Iphone 3g
Iphone 3 heter Iphone 3gs
Iphone 4 heter Iphone 4
Iphone 5 heter Iphone 4s
Iphone 6 (Den kommer i sommar/höst, den Iphonen artikeln handlar om, den Iphonen som är den sjätte i generationen fast okunniga människor kallar den Iphone 5)

Tänk till innan ni skriver.

Permalänk
Skrivet av Rawet:

Mac Mini? iMac?

Mac Mini är ju inte direkt vad jag kallar för en stationär dator utan mer en mini pc eller htpc.
iMac måste man då jämföra med andra datorer från isf dell, acer eller liknande för det går inte att bygga något sånt själv.
Mac Pro är den man skulle kunna jämföra med då det är en "tower" dator och ingen mini eller skärm dator.

Visa signatur

Bio & Ljud: Optoma HD67, B&W 805D, Dali Fazon Sat, Dali Lektor Sub, Denon AVR3313
Dator: CPU: i5 2500K@4.5 GHz GPU: 2x6950 2GB Mobo: Asus P8P67 RAM: 16GB HDD: Corsair Force 3 120GB + WD 1TB + WD 2TB Kylning: Thermalright Silver Arrow + 4st Noctua 120mm + 2st Noctua 140mm Skärm: Samsung SA23700d
Övrigt: Synology DS413j + WD Red 12TB, Playstation 3, Xbox 360, Nintendo Wii

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperSverker:

Va...nae?

Du ser ju den uppenbara trenden?

Iphone3 kommer, året efter, kommer 3GS.
Iphone 4 kommer, åter efter, kommer 4S
Iphone 5 kommer, åter efter, kommer 5S

Skrivet av Sacrum:

Nu tänkte ni inte så mycket va?
Nästa iphone som kommer är den sjätte i serien:
Iphone 1 heter Iphone 2g (<- Den hette inte det när den kom men nu för tiden kallas den iphone 2g)
Iphone 2 heter Iphone 3g
Iphone 3 heter Iphone 3gs
Iphone 4 heter Iphone 4
Iphone 5 heter Iphone 4s
Iphone 6 (Den kommer i sommar/höst, den Iphonen artikeln handlar om, den Iphonen som är den sjätte i generationen fast okunniga människor kallar den Iphone 5)

Tänk till innan ni skriver.

Tim Cook säger att du har fel:
http://www.cultofmac.com/170338/tim-cook-explains-how-apple-n...

Läs på innan du påstår dig ha fakta.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av ficklampa:

Testa att jämföra något mer mainstream, då är prisskillnaden nog lite mindre. Tillgång och efterfrågan styr priser, och Mac Pro är ju inte direkt något som är i var mans hem.
På mitt jobb, spelföretag, sitter våra utvecklare med PC (dell optiplex 990) eller iMacs.

Asus Zenbook UX21E-KX004V VS MBA 11,6", mer eller mindre samma hårdvara, Asus är ca 4000 kr billigare.

Men detta är lite väl mycket offtopic! Tråden handlar om mobiltelefon.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Skrivet av SeF.Typh00n:

Mindre glass och mer aluminium

Gillade inte riktigt baksidan i glas ur användarsynpunkt.

så väldigt mycket glass tycker jag nog inte det har varit på någon iPhone, men ja, mindre glass vore ju trevligt, blir ju inte lika kletigt att hålla i

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lasergurka:

så väldigt mycket glass tycker jag nog inte det har varit på någon iPhone, men ja, mindre glass vore ju trevligt, blir ju inte lika kletigt att hålla i

Hum, trodde jag ändrade från glass till glas. My bad.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Skrivet av SeF.Typh00n:

Hum, trodde jag ändrade från glass till glas. My bad.

Haha, skämt åsido så visste jag inte att den nya inte skulle ha glas på baksidan, då vet jag i alla fall någon skillnad

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lasergurka:

Vad är det för jäkla fördom att det bara är fattiga barn som köper annat än Apple? xD

I så fall slår jag väl tillbaka med att alla Apples användare måste vara förståndshandikappade för att de tycker att Windows/Android är för svårt då man "måste" ändra massa saker.

Där har du två lika idiotiska fördomar som både borde vila i samma grav. Försök vara lite mindre trångsynt så ska du se att livet blir trevligare

Han har gått rätt i fällan.

Det finns en anledning att Apple är världens högst värderade varumärke. Deras konsumenter är beredda att offra sitt högra ben för att få deras logga på sina grejer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SnowJim:

Asus Zenbook UX21E-KX004V VS MBA 11,6", mer eller mindre samma hårdvara, Asus är ca 4000 kr billigare

Dell XPS 13 VS MBA 13", MBA med lite bättre hårdvara och upplösning, endast 500 kr dyrare. Kanske klaga lite på Dell också?

Permalänk
Skrivet av kol:

Han har gått rätt i fällan.

Det finns en anledning att Apple är världens högst värdera varumärke. Deras konsumenter är beredda att offra sitt högra ben för att få deras logga på sina grejer.

Ja, deras produkter är extremt högt prissatta? Precis som du säger är folk beredda att offra lemmar för få Appleprylar, och de kommer ju se till att de får det, oavsett om de är rika eller inte

Själv fick jag en halv förmögenhet (nu överdriver jag lite) i arv när morsan gick bort, och har råd att köpa vilken telefon jag vill, ändå köpte jag en Samsung Galaxy SII, så tror nog att det handlar om andra saker än förmögenhet eller intelligens

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Skrivet av mahasj:

Dell XPS 13 VS MBA 13", MBA med lite bättre hårdvara och upplösning, endast 500 kr dyrare. Kanske klaga lite på Dell också?

Dell får väl ändå ganska mycket kritik om att vara överprissatta? Ever heard of Alienware? xD

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thomaseron:

Så, ingen micro-USB denna gången heller?
Och ingen kompatibilitet med de gamla tillbehören utan adapter?

Smart, apple, smart...

USB är ett handikappat gränssnitt idag och ingen mening att satsa på pga den låga överföringshastigheten, och Thunderbolt gick tydligen inte ihop med telefonens arkitektur. Kan dock hålla med om att gå över till en mindre kontakt är dumt, och extra dumt om det visar sig att överföringshastigheten inte är snabbare utan att kontakten bara blivit mindre. Såvida Apple inte släpper en adapter (helst skickar med) så blir ju alla tillbehör som dockningsstationer m.m. helt värdelösa, och det skulle betyda stora problem för Apple.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem
Skrivet av zeg:

Fan vilken humor det är att läsa alla Applefanboys inlägg. Är dom så hjärntvättade och har ingen koll på Apple som företag eller tekniken på deras produkter?

vilket troll du är

Jag har inte gillat apple som företag alls men deras produkter är bra, funkar som dom uttalar sig att dom skall göra!

Testat på android baserade mobiler utav olika märken och inget har fästs sig på mig, junk är det. Inte prestandan i mobilerna för där presterar dom riktigt bra, men android som system.. nä för segt system! även rootad med andra bootloaders osv funkar det inte som man vill att det skall göra.

Min bror som har inte har gillat apple som produkt, fick en iphone 4 utav föräldrarna, sålde den efter några månader för han störde sig på den pga olika anledningar, men nu har han insett att apples produkt var så mycket bättre då allt viktiga funkar. SÅ han byter tillbaka från SE android till iphone 5 när den kommer.
du själv vet nog inget om något systemet eller företag ELLER användarna.

Vem bryr sig om vad man har för mobil eller från vilket företag det kommer ifrån ?
Sålänge produkten fungerar som företaget säger att den skall så är det guld i mina ögon och där vinner apple min peng!
Absolut, enligt mitt tycke så är IOS väldigt låst men det är INGA problem att JB, lättare än att roota osv. en android och mestadels funkar när det gäller tredje parts funktioner.

Så, sluta säga att någon är fanboy, man skriver positivt om ett företag/produkter för att dom FUNKAR och gör det dom ska, oavsett märke/modell.
Fanboy behöver INTE betyda att den personen älskar allt och alla gällande ett företag :s

Visa signatur

Nick BF5/2042 - Osterlindh

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Dell får väl ändå ganska mycket kritik om att vara överprissatta? Ever heard of Alienware? xD

Kanske jag som har missat men här på Sweclockers tycker jag mest läser om hur dyra Apple är. Men det kanske är likadant i Dell-nyheter/trådar att många klagar på deras priser?

Permalänk
Medlem
Skrivet av saindrenan:

Ja du, vad ska jag jämföra med? Det är den enda stationära datorn.

iMac är väldigt stationär.

Visa signatur

PC: 5600X / 7800XT / 32 GB
FOTO: Sony a7R IIIa
Fotofolio \ flickr \ Mina Custom Gundam-modeller