Laddare Transformers Prime

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrköping
Registrerad
Okt 2011

Laddare Transformers Prime

Nu hoppas jag det är ett acceptabelt underforum jag postar i eftersom det faktiskt är ett tillbehör till min surfplatta!

Nu är det så att min laddare har gått sönder efter att ha snubblat på den. Därför söker jag en ny laddare till surfplattan. Problemet är att det krävs minst 11V (rekomenderat 15V) för att faktiskt ladda, och svenska butiker såsom Teknikmagasinet och liknande verkar inte ha 15v usb laddare.

Jag har sökt och har hittat ett flertal produkter i USA, delvis ASUS orginal laddare, men jag är inte sugen på att impotera.

Jag ska ringa till ASUS imorgon och höra om de vet någonstans i Sverige köpet kan göras, eller om de har extra (Jag har inte hittat något i deras butik, hjälp mig leta om jag har fel!).

Vore tacksam om någon visste vart 15v laddare säljs, alternativ har en för försäljning!

Tack på förhand

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västsverige
Registrerad
Mar 2011

var det inte 3x5v, snarare än 15v? eller har jag missat nått? har för mig jag sett en tråd om laddare till prime på swedroid, kolla där ...

Detta meddelande skrevs på en porrfylld dator, av en elak skitstövel. Det innehåller ingen praktisk eller användbar information, och skrevs faktiskt enbart för att förvilla och föra dej bakom ljuset.

Trädvy Permalänk
Entusiast
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2007

Om du bara frågar efter USB-laddare, kommer du enbart få sådana som ger 5 volt, och som du nämner så räcker det inte till. Plattan ifråga använder en egen "dedikerad" laddare.

Du har ett par alternativ:
* Skaffa en ny original-laddare till plattan.
* Skaffa en regulerad 15-volts DC adapter, och själv ansluta/löda på en USB-kontakt. Se till att polariseringen blir korrekt, annars grillar du plattan.

Bästa programmen till Linux - v2.0
Linux-guide: Val av grafisk miljö. (Att välja distribution).
-
Everyone should have a SGoC in their systems (SGoC: SysGhost on a Chip)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrköping
Registrerad
Okt 2011
Skrivet av fizzdan:

var det inte 3x5v, snarare än 15v? eller har jag missat nått? har för mig jag sett en tråd om laddare till prime på swedroid, kolla där ...

De trådar jag har läst så har de sagt 15v, dock minst 11v.

Vad är de för skillnad på 3x5v och 15v?

Skrivet av SysGhost:

Om du bara frågar efter USB-laddare, kommer du enbart få sådana som ger 5 volt, och som du nämner så räcker det inte till. Plattan ifråga använder en egen "dedikerad" laddare.

Du har ett par alternativ:
* Skaffa en ny original-laddare till plattan.
* Skaffa en regulerad 15-volts DC adapter, och själv ansluta/löda på en USB-kontakt. Se till att polariseringen blir korrekt, annars grillar du plattan.

Det var därför jag frågade efter 15v laddare. Jag söker efter en ny orginal laddare men jag hittar bara i USA, därför jag också frågar i tråden om det finns något ställe i Sverige man kan handla det på (ska som sagt höra av mig till ASUS imorgon, eftersom jag inte hittar något i deras store). Att löda och sånt är något jag inte vill göra själv, så det står jag över.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Ängelholm
Registrerad
Feb 2011

Hur tog du sönder gamla laddaren? Var det "bara" sladden du rev av kan det väl fixas?
Har du kollat eBay annars?

i7-920 @ 4.0Ghz - 12GB Corsair XMS3 - EVGA GTX 980 SC - Corsair TX850 - Asus pb298q
Main rigg - LAN-dator

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrköping
Registrerad
Okt 2011
Skrivet av biorrith:

Hur tog du sönder gamla laddaren? Var det "bara" sladden du rev av kan det väl fixas?
Har du kollat eBay annars?

Sladden låg ut lite på golvet när jag ladde den, snubblade på den så att usb drog till kontakten så att något i själva adaptern verkar vara paj.

Har inte kollat eBay för jag lyckas aldrig hitta det jag vill ha för det finns så mycket skräp.

Edit: Dock ser det ut att finnas en del på ebay, men vill helst ha någon svensk affär