Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Dublin Ireland
Registrerad
Feb 2010

amd athlon x4 630 @ 2.80 Ghz

Tjenare!

Tänkte bara kolla hur ett 570 skulle funka med min prolle, det är en amd athlon x4 630. Ska vattenkylas och klockas och ligger nu på 2.80 ghz.

Skulle battlefield3 gå att spela på high i 1680x1050 med den processorn?

Peace!

Före sändningsdags hade gruppen instruerats av programledningen att inte sjunga ordet higher i textraden "girl we couldn't get much higher" i TV, utan istället byta ut det mot better. Jim Morrison struntade dock i det.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2010
Skrivet av onYYx:

Tjenare!

Tänkte bara kolla hur ett 570 skulle funka med min prolle, det är en amd athlon x4 630. Ska vattenkylas och klockas och ligger nu på 2.80 ghz.

Skulle battlefield3 gå att spela på high i 1680x1050 med den processorn?

Peace!

Det funkar nog men jag rekommenderar att klocka din cpu en del då
Edit: Vill på peka att din cpu ändå kommer att vara flaskhalsen i ditt system i bf3 men den bör nog räka till i alla fall för high.

http://ninite.com/
Riktigt nice sida efter man installerat om datorn tex.
Finns de flesta program man behöver för att komma igång :)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Dublin Ireland
Registrerad
Feb 2010
Skrivet av eppebansen:

Det funkar nog men jag rekommenderar att klocka din cpu en del då
Edit: Vill på peka att din cpu ändå kommer att vara flaskhalsen i ditt system i bf3 men den bör nog räka till i alla fall för high.

Okjeokej, nice att höra! Bryr mig inte om grafiken egentligen, bara att det går att lira! Har väntat ett tag, hehe!

Tack för svaret!

Peace

Före sändningsdags hade gruppen instruerats av programledningen att inte sjunga ordet higher i textraden "girl we couldn't get much higher" i TV, utan istället byta ut det mot better. Jim Morrison struntade dock i det.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Vänersborg
Registrerad
Jan 2008

Jag kör min 630 i 3ghz tillsammans med ett hd 6870 (sämre än 570) och bf3 gick helt okej i medelinställningar även högre men då kunde det sega ner lite i vissa situationer. Upplösning 1920x1080

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2005

Har en athlon 640 upplåst. Alla processorer plus fusion GÅR inte att klocka över 3.5 utan löjligt mycket vcore så du vet. Kopplade en gtx670 och cpu flaskade som fan. Plockade in graffet i min stora dator med en i7 2700k på 4.7 och alla spel flöt igen.
Du behöver inte vattenkyla den där processorn.

Burk: Asus Maximus X z370, i7 8700k @5000mhz, cache 4800mhz, Corsair Platinum ddr4 3200mhz @4000mhz quad 16gig, 2st Gigabyte G1 Gaming 980ti + EK @1481/7900mhz, Samsung 840 pro 240 gig x2 raid0, 1 tb 2.5" WD Red, Skärm: Asus PB278, TJ07 custom water, Ljud: HiFiman X v2 + EONE MK2 Muses