Största besvikelsen och överraskningen inom spelvärlden?

Permalänk
Medlem

Största besvikelsen: Crysis 2, älskade crysis 1 och warhead och beställde CE till crysis 2 största besvikelsen någonsin det var inte gamla hederliga crysis längre... det vara bara skit...

Bästa överraskningarna: Mass Effect två och Fable 2, hade aldrig spelat dom tidigare spelen och var inte djupt insatt i sådana spel men verkligen älskade storyn och känslan av det hela just pga man hade olika alternativ att välja mellan i konversationer som påverkar innehållet.

Visa signatur

Lian Li PC-011D XL | Asus Crosshair VIII Formula| Ryzen 9 5950X | G-Skill Trident Z NEO 32GB 3600Mhz | MSI RTX 3080 Suprim X | Corsair AX850 Titanium | Custom vattenkylning | ASUS PG329Q

Permalänk
Medlem

Största besvikelsen: Myth. Var inte alls lika roligt som jag föreställt mig då jag satt och läste recensionen i PC Gamer. Var alldeles för enformigt och segt för mig trots de goda betygen.

Största överraskningen: Revenant. Fixade spelet lite av slumpen och hade inga förväntningar överhuvudtaget. Var ett riktigt roligt spel, om än kort, i diablo stuk fast med möjligheter att lära sig olika kombinationsattacker mm. Synd att det inte kommit något liknande modernare spel(?).

Permalänk
Medlem

Största besvikelse: Diablo 3, Starcraft 2

Största överraskning: Alla tidigare Blizzard spel som har gett en många års glädje

Visa signatur

Intel Core i5 4670K @ 4.4 | EVGA GTX 970 SSC ACX 2.0 4 GB | ASUS Z87-Pro | Corsair Vengeance 8 GB DDR3 | Samsung 840 EVO SSD |

Permalänk
Medlem

Har varit besviken med flera spel men den största måste ha varit Mario Kart 64. Kommer ihåg det som att det vore igår. Hade väntat i veckor på min födelsedag och Mario Kart 64 låg högst på önskelistan. När jag väl fick spelet så blev jag så sjukt besviken på att max-hastigheten på bilarna var så låg. Blev så jävla lack att jag slängde spelet i en papperskorg och såg sedan inget mer av det spelet.

Jag var 8 år.

Permalänk
Medlem

Största överraskningen är nog BlazBlue: Continuum Shift.
För ca 1.5 år sedan skaffade jag för första gången en spelkonsol (xbox 360). Har alltid varit en dator istället konsol spelare med start från amiga 500 men ville ha något mindre mentalt krävande att spela i soffan. Skaffade samtidigt spel från lite olika genrer och tänkte bland annat att ett fightingspel borde man kanske ha. BB: CS hade precis släppts i europa och det verkade lite intressant så det blev det.

Ett och ett halvt år senare sitter jag här med en arkardsticka med riktiga Sanwa delar och läser framedata och tränar avancerade combos.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R5 | MB: MSI Pro B650-P WIFI | CPU: AMD Ryzen 5 7600X | Internminne: Corsair Vengence 64GB (2x32GB) DDR5 5600MHz CL40 | CPU-kylare: Thermalright Peerless Assassin 120 SE | GPU: INTEL Arc A750 8GB | SDD: Samsung 990 Pro 2TB - Intel 600p 480GB | HDD: 2x Toshiba Enterprise MG09 Series 18TB - WD Elements Desktop 12TB - 2x WD Elements Desktop 5TB - 2x WD 5TB - 3x WD 3TB (70TB total) | Skärm: Dell 2715H | Dell S2721QSA | BenQ G2420DHBL | Philips 233V | Projektor: Optoma HD65 on 120" | PSU: Corsair RM750x

Permalänk
Medlem

Största överraskningen var Divinity II: Ego Draconis som jag inte visste så mycket om alls men visade sig vara så beroende framkallande att jag spelat igenom det 2 gånger nu.. en som krigare och en som magiker och har ändå ranger kvar om/när man får lust igen.

Senaste besvikelsen lär ha vart jagged alliance back in action där dom tagit bort turbaseringen som gjorde de tidigare spelen så bra och ersatt det med en mer liveaction känsla.. askasst.

Visa signatur

Ryzen 5600x | 32GB DDR4 Vengeance LPX 3600MHz | Gigabyte X570-I Aorus Pro | Louqe Ghost S1 + Medium top hat | MSI GTX1080 Gaming X | Corsair SF600 V2 600W | Noctua NH-L12S | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Crucial MX300 525GB | ASUS ROG Swift PG278QR | QPAD MK-85 MX Red | Logitech G602 |

Permalänk
Medlem

Största överraskningen var nog Half Life 1, där jag hade fått ett demo med i en tidning. Har nog aldrig lagt inärheten av så många timmar på ett demo som på det.

Största besvikelsen hmm.. World of Warcraft. Spelade på och levlade men fan vad segt det var. Kämpade på till typ lvl 47 sen så orkade jag inte mer. Fick höra av kompisarna hur kul det var att raida mm. men kännde att tiden att levla var fan inte värt det. Ush!

Permalänk

Största överraskningen: När jag såg att Firaxis ska släppa X-COM: Enemy Unknown, då jag nötte första UFO till förbannelse när jag var runt 14 år. Största spelade överraskningen var nog Dungeons & Dragons Online, som var mitt första MMO. Gillade det skarpt, tyvärr fanns det alldeles för lite content när det släpptes. Sen gick jag över till WoW istället, då många kompisar spelade det, och har nästan enbart spelat det de senaste åren.

Största besvikelsen: Inte säker, inte spelat så mycket annat än WoW på flera år. Tyckte Half-Life 2 var ett nedköp jämfört med ettan stämningsmässigt, är väl det enda jag kommer på just för ögonblicket.

Permalänk
Medlem

Största överaskningen: Minecraft, det säger väll sig självt då spelet först ser väldigt dåligt ut och enformigt, men sedan när man får prova på det i en privat server med kompisar så flyger timmarna iväg. Spelet dog en bit dock i och med hunger och XP systemet som kom med 1.8...

Störta besvikelsen: Halo: Reach. Förväntade mig ett episkt spel i stil med Halo 1 och 2 som var gjort efter böckernas oslagna storyline, men istället fick man en spark i magen av att Bungie verkar ha struntat fullkommligt i allt vad lore heter i kampanjen och gjort grafik man for ont i ögonen av tack vare alla texture-filter. Detta var mitt sista Xbox spel någonsin.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk

Största överraskningen: Metroid 2 till gameboy. Ser trist ut, är awsome

Största besvikelsen: wow... Typ alla killar i min högstadieklass pratade om hur bra det var. Jag köpte spelet + gamecard (ca 500kr) och började spela. Kom till lvl 10 och avinstallerade skiten...

Visa signatur

i3 540, hd5570, 4gb, 60gb ssd, ga-p55-usb3
Sony Fw900
razer salmosa
6gv2

Permalänk
Medlem

Största överraskningen: Sacrifice
Spelet öppnade upp för att använda MUS i spel... Herregud! Magier och monster... Kunde inte bli bättre när man var liten pojkvaskel!

Största Besvikelsen: Never Winter Nights 2
Köpte spelet, och försökte gång på gång ge det den möjlighet det förtjänade. Men varje gång blev jag besviken...

Största Besvikelsen (Bonus!): Activison Blizzard
Mycket kan man säga om Activison Blizzard och deras behandling av deras IP. Men de effektivt dödar allt jag gillar med Diablo, Warcraft och Starcraft med en hiskelig fart. Har du dödat Arthas så kommer han inte tillbaka, simple as that.

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Medlem

Överraskning
Call of Duty 2 - Jag hade tidigare bara spelat BF 1942, CoD 1 och säkert något annat spel också( år 2006 var detta), jag hade tidigare köpt CoD 2 och BF2 för att spela dessa, då klarade inte min dåvarande dator spelen. Så med ny dator, så installerade jag dessa. När jag spelade CoD 2 för första gången så gillade jag verkeligen det mot tidigare 1:an. kampanjen är riktigt bra! Spelade inte multiplayer dock.

Portal 1 - Min första tanke. "Vad är detta för skit spel?". Började spela bara för att se vad det var och efter level 10 var jag förälskad.

Sedan så har Battlefield (alla spel) haft riktigt bra kampanjer och alltid överraskat mig med något i dem! (Bara spelat 1942,BF2,BF3,Bad Company 1 + 2)

Besvikelse

Battlefield 3 - Origin, behövs det säga nå mer? + att man måste ha webbläsare igång när man spelar. Dock är multiplayer och speciellt singleplayer bra.

Och sedan alla spel som inte funkar på min dator nu...
Call of Duty 2 och 5
Brothers in Arms : Earned Blood
och expensionen för CoD 1 och även för 1942

Permalänk
Medlem
Skrivet av Memento mori:

Största besvikelsen är Eve-online, mitt första (och sista MMORPG). Trodde i min enfald att det var Freespace i lugnare tempo med möjlighet att välja vad man skulle åka och göra. Fick mig ett enorm "timesink" i knäet som gjorde mig vansinnig! Hela spelet (och genren) är utformad att ge många timmars lågkvalitativt tidsfördriv. Inget annat.

http://blackprophecy.com/ - ha så roligt, exakt det du söker fast i tredje person.

Största överraskningen: Tribes Ascend! Min handledare på praktiken visade mig en trailer precis när open beta hade startat, och jag bestämde mig för att testa det då det inte såg tråkigt ut.
Tre månader senare har jag runt 150 timmar speltid utan att ha köpt ett skit. Njuter till max av Juggernaut och Soldier, är så fruktansvärd roligt!
Lite jobbigt är det när HighRez lägger till OP-vapen i varenda patch, men fortfarande så SJUKT roligt!

Största besvikelsen: Starcraft 2. Efter att ha kollat på oändliga timmar av Day9 och med stort engagemang och intresse inom pro-världen så köpte jag det tillslut. Spelade igenom campaign på hard, var lätt och roligt, testade online i tio "vilken skillevel har du"-matcher, förlorade sjukligt stort varenda match, utom de jag vann för att motståndaren dcade. Hamnade längst ner i brons-ligan. Testade några matcher till, kom ingenstans.
Sen blev dte helt plötsligt ny säsong, så var tvungen att spela tio till skillevel-matcher. Förlorade allihop minst lika stort, fast nu även mot folk som hörde hemma i diamond.

Har inte rört spelet sen dess. Mina sämst placerade 600kr nånsin. Ska aldrig göra det misstaget igen. Blir att tanka HoS för storyn, betalar inte 600kr för singleplayer-spel. (utom Skyrim, som var grymt kul)

Permalänk
Medlem

Största besvikelsen än så länge: Two worlds 2 till pc, rollspel i Afrikas savanner.

Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk
Medlem

Största överraskning får nog vara Battlefield 1, det kom från ingenstans och fångade mig och mitt spelintresse, när Desert Combat kom som mod vart det det perfekta liret.
Även Max Payne (ettan) kom som en frisk fläkt från ingenstans och var ett helt sagolikt spel, storyn är nog den bästa jag spelat i ett spel någonsin.

Största besvikelse? hmmm DOOM3 får nog stå vid skampålen, där kombinationen ficklampa och vapen inte gick att ha framme samtidigt gjorde att *lys lys lys... ahhhh BYT FORT SOM FN.... BAM BAM BAM... LYS LYS LYS* vilket var kul i ca 2 maps....

Visa signatur

83 35 47 30 4 5 57 63 60 5 96 22 100 43 4 92 100 23 42 46 44 47 18 96 64 5 61 85 90 45 51 85 4 60 79 62 23 50 44 75 100 20 9 92 49 9 83 88 40 7 45 67 56 82 32 85 60 85 44 69 81 9 98 1 34 51 84 100 22 86 41 44 61 25 60 36 64 49 20 1 24 71 4 65 27 60 72 73 82 76 86 8 40 68 35 59 2 66 85