Permalänk
Medlem

Fps lagg

Tjenare!

hittade ingen annan tråd om detta problem så skapade en ny...

Jag har 2 st gigabyte 6870 1gb windforce oc i crossfire, enda problemet är att jag får fps lagg från 60 till 1 fps så fort jag rör på mig i bf3. Problemet uppstår även fast jag har olika upplösningar samt vilken grafik inställning jag har på! Förr gick det att spela på low i cf utan fps droppen men inte längre. När jag deaktiverar cf och kör på ett kort så kan jag spela på ultra i 1920 x 1080p utan lagg!

Resten av datorn är
Phenom 2 6x 1055t 3.3ghz
M5A79 moderbräda
13333mhz ddr3 minnen på 4 gb(totalt)

Detta är högst irriterande då jag inte kan använda båda grafikkorten.

Uppskattar al hjälp och information om detta problem som jag kan få!

Permalänk
Medlem

Bryggan sitter rätt?

Visa signatur

Pc 1 : Gigabyte gtx 670 / I7-3770K / 8gb Ripjaws 2133mhz / 850W corsair / Z77A-GD65 / 1 tb hdd / Nzxt phantom fulltower

Pc 2 : Gigabyte gtx 670 / I5 2500K / 8gb 1600mhz vengeance / 650W platinum / Asus p8z68-v pro gen 3 / 1 tb hdd / Lian li pc 05an

Permalänk
Medlem

Som tillägg så kan ajg säga att marken i bf3 är blå, har dragit upp fläktarna på max men det hjälpte inte!

Permalänk

du kan inte lira på ultra. Grafikminnet räcker inte till på långa vägar... Säker på att du har senaste drivrutinerna till korten?

Visa signatur

Dator: OCZ Agility 3 60GB || Intel i7 3770k 4gHz || ASRock Z77 Extreme4 || 12GB Vengeance Ram
6 TB Hdd || Gigabyte 780 windforce || Corsair Carbide 500R|| Fatal1ty 500W PSU 80+ ||
Kamera: Sony Alpha A33

Permalänk
Medlem
Skrivet av QQmore:

Bryggan sitter rätt?

Japp! Kan testa byta den lite senare!

Permalänk
Medlem
Skrivet av QQmore:

Bryggan sitter rätt?

Skrivet av kvicksilv3r:

du kan inte lira på ultra. Grafikminnet räcker inte till på långa vägar... Säker på att du har senaste drivrutinerna till korten?

Jag uppdaterade till senaste igår och det har bara blivit värre!

Permalänk
Skrivet av russsel:

Jag uppdaterade till senaste igår och det har bara blivit värre!

Prova att använda äldre drivrutiner då, för att se om det blir något skillnad annars lär det ju vara något strul med grafikkort(et/en)

Visa signatur

Dator: OCZ Agility 3 60GB || Intel i7 3770k 4gHz || ASRock Z77 Extreme4 || 12GB Vengeance Ram
6 TB Hdd || Gigabyte 780 windforce || Corsair Carbide 500R|| Fatal1ty 500W PSU 80+ ||
Kamera: Sony Alpha A33

Permalänk
Medlem
Skrivet av kvicksilv3r:

Prova att använda äldre drivrutiner då, för att se om det blir något skillnad annars lär det ju vara något strul med grafikkort(et/en)

Tja! Testade idag att ändra drivrutiner SAMT byta cf brygga utan vidare framgång! Det laggar fast enormt mycket även fast jag spelar på low...
Har graffakorten börjat ge vika eller?

Permalänk
Skrivet av russsel:

Tja! Testade idag att ändra drivrutiner SAMT byta cf brygga utan vidare framgång! Det laggar fast enormt mycket även fast jag spelar på low...
Har graffakorten börjat ge vika eller?

Kan ju vara fel på ett kort. Har du provat att köra var kort för sig? Prova att ta ut ett kort och endast använda ett åt gången för att se om det är fel på något av dem

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator: OCZ Agility 3 60GB || Intel i7 3770k 4gHz || ASRock Z77 Extreme4 || 12GB Vengeance Ram
6 TB Hdd || Gigabyte 780 windforce || Corsair Carbide 500R|| Fatal1ty 500W PSU 80+ ||
Kamera: Sony Alpha A33