Köpråd surfplatta - Absolut inte IPAD!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2011

Köpråd surfplatta - Absolut inte IPAD!

Tjo!

Hoppas att det finns en vänlig själ där ute som kan guida mig genom surfplatteträsket!

Fick en Ipad i julklapp, den var ett måndagsex och jag fick en ny på garanti. sålde den fortare än kvickt och nu är jag på jakt efter en annan platta. Jag äger nästan bara samsungprodukter, men även där är det en djungel! =/

Hjälp önskas!

/ Grim

| Fractal Design R | Corsairs 850W | Gigabyte Z270-P | i7 7700K OC 4.6GHz| Noctua NH-15D | Corsair Vengeance 16GB (2 x 8GB) DDR4 3000MHz | 750 GB SSD, 2 TB HDD| ASUS GTX 1080 Ti |

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2007
Skrivet av Grim2you:

Tjo!

Hoppas att det finns en vänlig själ där ute som kan guida mig genom surfplatteträsket!

Fick en Ipad i julklapp, den var ett måndagsex och jag fick en ny på garanti. sålde den fortare än kvickt och nu är jag på jakt efter en annan platta. Jag äger nästan bara samsungprodukter, men även där är det en djungel! =/

Hjälp önskas!

/ Grim

Transformer Pad 300 - "budget" dock sjukt bra platta.
Transformer Pad infinity 700 - Släpps nästa månad (enligt rykten) "top of the line" produkt.

Personligen skulle jag bara köpa en transformer (tangentbord ftw)

[Thermaltake Level 10 GT] [XFX PSU Core Edition 850W 80+ Bronze] [Asus P8P67 PRO B3] [Intel Core i5 2500K @ 4.5GHz] [Radeon AMD 290x] [Corsair XMS3 Vengeance 2x4 GB] [Corsair H80 PnP 2xScythe GT 1850 RPM] [Corsair Force 3 120gb]

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gävle
Registrerad
Mar 2007

Beror på vad du är ute efter.

Tjejen äger Galaxy tab 10.1. Jag tycker personligen den äger ut min iPad 2.
Finns vissa som fått "oil stain" men ingen som jag känner som äger den har fått något liknande.

Så jag skulle säga Galaxy Tab om du absolut inte vill köra på ipad.

PC: I7 6700K @ 4.5Ghz - ASUS ROG MAXIMUS IX HERO - Kingston HyperX DDR4 16GB 3000Mhz - MSI GTX980ti OC - Samsung Pro 500GB M2 - Samsung pro 1TB SSD
GEAR: SteelSeries Apex M750 - Steelseries Rival 600 - HyperX Alpha Pro - Acer 27" Predator XB272

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gävle
Registrerad
Mar 2007
Skrivet av Zcorc:

Transformer Pad 300 - "budget" dock sjukt bra platta.
Transformer Pad infinity 700 - Släpps nästa månad (enligt rykten) "top of the line" produkt.

Personligen skulle jag bara köpa en transformer (tangentbord ftw)

Också en bra platta MEN.. INTE 3G / 4G vilket är sjukt dåligt för att vara en platta i den prisklassen. ( Transformer Pad infinity 700 )

PC: I7 6700K @ 4.5Ghz - ASUS ROG MAXIMUS IX HERO - Kingston HyperX DDR4 16GB 3000Mhz - MSI GTX980ti OC - Samsung Pro 500GB M2 - Samsung pro 1TB SSD
GEAR: SteelSeries Apex M750 - Steelseries Rival 600 - HyperX Alpha Pro - Acer 27" Predator XB272

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Knivsta
Registrerad
Nov 2002
Skrivet av lindbergski:

Också en bra platta MEN.. INTE 3G / 4G vilket är sjukt dåligt för att vara en platta i den prisklassen. ( Transformer Pad infinity 700 )

Handlar nog mer om att 4G inte är aktuellt för massorna på länge. Kommer säkert en version med 3G också. TF300 finns i en 3G version.

Webb -och apputvecklare på Greater Than AB
Min hemsida | Frilansutvecklaren | LinkedIn profil.
Hemdator: Thinkpad T410S | Jobbdator: Microsoft Surface Pro 4 | Mobil: Samsung S7 Edge.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2007
Skrivet av lindbergski:

Om man har det behovet, själv har jag nästan aldrig använt 3G på en platta och tanken på att ha ett extra abonnemang för det när man redan har ett mobil abon som är obegränsat känns onödigt

[Thermaltake Level 10 GT] [XFX PSU Core Edition 850W 80+ Bronze] [Asus P8P67 PRO B3] [Intel Core i5 2500K @ 4.5GHz] [Radeon AMD 290x] [Corsair XMS3 Vengeance 2x4 GB] [Corsair H80 PnP 2xScythe GT 1850 RPM] [Corsair Force 3 120gb]

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lidingö
Registrerad
Nov 2007

Har man en smartphone som man kan dela ut en nätverksanslutning med så funkar det alldeles utmärkt för det mesta!

Jag har haft en iPad sedan dag ett. Ingen av dem har haft 3G utan jag har kört via mobieln. Men då får man ju se till att man har ordentlig batteritid på mobilen också... Ska man surfa mycket så är en med ett 3G-modem att föredra.

När det gäller tablet så tycker jag att Samsungs Galaxy 10.1 är den som verkar vettigast i dagsläget av alla Android-tablets. Men alla som visades upp på CES bör väl släppas snart eller? Då borde man få en fin boost i prestanda så att allt flyter på bättre, det var det jag ogillade med Galaxy Tab vs iPad.

P67A-GD65 | 2600K | GTX580 SLI | NH-D14 | 4x4GB @ 1600MHz 9-9-9-24 | Vertex 3 120GB | Newton R2 800W | NZXT H2

Dell U2711 | Logitech Illuminated + QPad MK-85 | QPad 5K | QPad CT Large | Sennheizer PC360 | Logitech Extreme 3D Pro

Trädvy Permalänk
Forumledare
Kent
Registrerad
Jan 2005

Samsung galaxy tab 10.1 är ganska slö och tycker inte den är värt pengarna idag. Just nu verkar det vara lite dött när det gäller android plattor. Visst det släpps många, men dom enda lite spännande är faktisk Asus (pga den höga upplösningen). Dock verkar Asus vara helt IQ-befriade då dom inte kan fatta att många vill ha 3G/4G. Jag har precis sålt min SGT 10.1 och nu väntar jag på nåt nytt och bättre med 3/4G.

Synpunkter eller frågor gällande modereringen? Då kan du kontakta mig eller moderatorerna.
Ursäkta min stavning, jag är dansk

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Feb 2007

Asus transformer pad infinity kommer att vara den enda utmanaren som ens närmar sig.

Skickades från m.sweclockers.com

AMD Ryzen 5 1600 | ASUS Prime X370 Pro | OCZ Vector 512GB | Fractal Design Newton R3 600W | Fractal Design Define R4| Corsair Venegance Red DDR4 16GB 3000MHz | Powercolor Radeon HD7970 | Eizo Foris FS2331

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Knivsta
Registrerad
Nov 2002
Skrivet av screamin-daemon:

Samsung galaxy tab 10.1 är ganska slö och tycker inte den är värt pengarna idag. Just nu verkar det vara lite dött när det gäller android plattor. Visst det släpps många, men dom enda lite spännande är faktisk Asus (pga den höga upplösningen). Dock verkar Asus vara helt IQ-befriade då dom inte kan fatta att många vill ha 3G/4G. Jag har precis sålt min SGT 10.1 och nu väntar jag på nåt nytt och bättre med 3/4G.

Transformer Pad finns med 3G. Som jag skrev ovan så är 4G inte redo för svennsons. Det finns bara på begränsade platser och funkar så där. Allt hänger på dom giriga telekombolagen om 4G blir en hit eller inte.

Transformer pad TF300 med 3G
http://www.alina.se/Produkt.aspx?r=pl&T2=TF300TG-1A079A

Webb -och apputvecklare på Greater Than AB
Min hemsida | Frilansutvecklaren | LinkedIn profil.
Hemdator: Thinkpad T410S | Jobbdator: Microsoft Surface Pro 4 | Mobil: Samsung S7 Edge.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2012

Samsung Slate

Jag kör en Samsung Slate med Windows 8. Det är mer av en riktig dator med i5-cpu, 4 gb ram och 64 gb SSD, så det är lite tyngre att släpa på jämfört med t.ex ipad 3:an. Eftersom det är Windows så kör jag office + lite andra produktivitetsprogram på den, vilket fungerar med BT-tangentbord + penna och en Logitech BT-mus. Finns dockningsstation, 3G, wifi, sd-kort, usb osv.

När den är dockad och man har tangentbordet är det som en "vanlig" dator i användbarhet, grymt smidigt.

Har en som ff är boxad om du vill köpa, pm:a Finns unboxing-bilder på http://nullsession.com/2012/05/unboxing-the-samsung-slate/

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2011

Tjo! sweet med lite diskussioner!(skönt att inte Ipad-älskarna var här och måste hävda Apple!) =D

3g är inget viktigt för mig då jag snart innehar Galaxy S3! =D, min S2:a hade inget problem att dela ut wifi till paddan och jag tror ju knappast att trean blir sämre! =P

Har kollat på Infinity 700 nu, men den är ju lite pris-tung faktiskt! är det någon här som faktiskt har den/har sett/känt och klämt?
Jag gillar ändå idén med att kunna sätta den i ett ställ och på så sätt få in USB och mer batteritid! OCH 1920*1200 = MUMS =D
(Hur blir det då ifall jag kopplar den till min TV? Blir det utdragen bild eller kommer den att anpassa sig?)

| Fractal Design R | Corsairs 850W | Gigabyte Z270-P | i7 7700K OC 4.6GHz| Noctua NH-15D | Corsair Vengeance 16GB (2 x 8GB) DDR4 3000MHz | 750 GB SSD, 2 TB HDD| ASUS GTX 1080 Ti |

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2007
Skrivet av Grim2you:

Tjo! sweet med lite diskussioner!(skönt att inte Ipad-älskarna var här och måste hävda Apple!) =D

3g är inget viktigt för mig då jag snart innehar Galaxy S3! =D, min S2:a hade inget problem att dela ut wifi till paddan och jag tror ju knappast att trean blir sämre! =P

Har kollat på Infinity 700 nu, men den är ju lite pris-tung faktiskt! är det någon här som faktiskt har den/har sett/känt och klämt?
Jag gillar ändå idén med att kunna sätta den i ett ställ och på så sätt få in USB och mer batteritid! OCH 1920*1200 = MUMS =D
(Hur blir det då ifall jag kopplar den till min TV? Blir det utdragen bild eller kommer den att anpassa sig?)

Den kommer anpassa sig

Även T300 har möjlighet att skicka ut 720p signal till en "större skärm" så det lär inte vara några problem.

Om du tycker infinityn är pristung så skulle jag ta en 300 eller vänta till 32GB versionen släpps(om den släpps)