Permalänk

Hjälp med crossfire!

Tjena!

I förrgår skaffade jag ett till 6970. installerade skiten och allt funkade perfekt!
Fram tills idag...

Stänger alltid av skärmen på nätterna och låter datorn stå på. Idag när jag startade skärmen så var det precis som att skärmen inte var inkopplad och gick i "sleeping mode" hela tiden. startade om datorn ett par gånger.
Mer han jag inte testa för jag var tvungen att åka till jobbet.

Så jag undrar nu om det finns några som har bra förslag på vad det kan vara och vad man kan göra för att få det att fungera.

Tack!

Permalänk

Behövde du starta om den flera gånger för att få det att funka, eller räckte det med en omstart?

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Skrivet av Lasergurka:

Behövde du starta om den flera gånger för att få det att funka, eller räckte det med en omstart?

Funkade inte alls :/

Permalänk

nätagget kanske klappade ihop och orkar ej driva båda längre? prova att koppla ur ett kort

Permalänk

Vore bra att få se övriga komponenter, som t.ex nätagg som micke nämner.

Men så efter att du lämnat datorn på över natten så "dog" den, och inte ens efter flera omstarter så får du igång den?

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk

[QUOTE="jaghetermicke;12328648"]nätagget kanske klappade ihop och orkar ej driva båda längre? prova att koppla ur ett kort[/QUOT

Njaa... Tror inte det. Ska flytta ner grafikkortet en port ner och testa.

Annars har jag Corsair TX750W V2 /80+ Bronze nätagg

Permalänk
Skrivet av Lasergurka:

Vore bra att få se övriga komponenter, som t.ex nätagg som micke nämner.

Men så efter att du lämnat datorn på över natten så "dog" den, och inte ens efter flera omstarter så får du igång den?

Saken är den att datorn inte ens dog.. utan bara inte kunde hitta skärmen. på nätterna när jag inte använder datorn så sätter jag fläktarna på kanske ca 56%. och de var igång också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av suddenboy:

Saken är den att datorn inte ens dog.. utan bara inte kunde hitta skärmen. på nätterna när jag inte använder datorn så sätter jag fläktarna på kanske ca 56%. och de var igång också.

Saken är att datorn kommer ju vara igång bara att korten "stängs av" om de inte får tillräckligt med kräm.
Det låter onekligen som något sådant även om ditt nätagg definitivt skall klara av kortet.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Reseta bios, detta händer mig allt för ofta, det brukar lösa sig efter någon bios reset eller två.

Visa signatur

Why procastinate now when I can do it tomorrow?

Permalänk
Skrivet av LTsm:

Reseta bios, detta händer mig allt för ofta, det brukar lösa sig efter någon bios reset eller två.

Vad skoj!

Permalänk
Skrivet av LTsm:

Reseta bios, detta händer mig allt för ofta, det brukar lösa sig efter någon bios reset eller två.

Hur ska det gå till när jag inte kan se något? O.o

Permalänk
Medlem
Skrivet av suddenboy:

Hur ska det gå till när jag inte kan se något? O.o

Man gör det på lite olika sätt men många moderkort har en ClearCMOS knapp på kortet, en jumper eller att du helt enkelt drar ut BIOS batteriet (när datorn är avstängd) och väntar 10min innan du sätter på den igen. Mer info hittar du i manualen för ditt moderkort.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Skrivet av suddenboy:

Saken är den att datorn inte ens dog.. utan bara inte kunde hitta skärmen. på nätterna när jag inte använder datorn så sätter jag fläktarna på kanske ca 56%. och de var igång också.

Jag vet, just därför jag skrev "dog", då den typ hängde sig. Antog först att det rörde sig om att korten lagt sig i vila och sen inte velat vakna, men det borde ju löst sig av omstart.

Är det ett nytt nätagg?

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Skrivet av suddenboy:

Hur ska det gå till när jag inte kan se något? O.o

Är ju bara att dra ut batteriet och vänta en stund? Annars kan du ju prova att ta ut ett grafikkort igen och se om det gör någon skillnad, och så kan du ju koppla skärmen via moderkortet istället och ta ut både grafikkorten, se om du får bild då.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |