Permalänk
Medlem
Skrivet av bjorkkis:

Jag var väl ganska nöjd med Elacen, något som fattades i mellanregistret bara och kanske något bastunga. Men sen hade dom inte "rätt" färg och när det blev dax för ny lägenhet fick dom ryka X34 upplever jag som mer jämna över registret, allt känns perfekt. Basen, mellanregistret och diskonten låter väldigt trovärdiga. Ganska då dålig på att beskriva ljud men dom är värda en lyssning om man går i tankarna på högtalare i den prisklassen.

Just nu använder jag ganska pinsamt nog en gammal Marantz SR7001 utan slutsteg, verkligen inte rättvist för högtalarna men det gör mig nöjd för tillfället och kommer att bytas ut ganska så snart. Det jag ska göra först hemma är att fixa med akustiken som många verkar glömma. Bor man i en lägenhet med betongväggar så ekar det något så fruktansvärt och det fixar inte någon förstärkare. Du är nöjd med dina X16? Vad för slut steg kör du med? Jag funderar lite på en H80.

Jag har dessa - http://www.hifiklubben.se/Products/dali-mentor-6-golvhogtalar...

Finns att lyssna på i Göteborg

Visa signatur

Datorer - M1 MacBook Pro 14"
Hörlurssystem - Scarlett 4i4 / Objective2 / Beyerdynamic DT 770
Ljudsystem - NAD C356BEE > DALI Mentor 6
Bilpark - Porsche 718 Spyder

Permalänk
Medlem

Ska du ha fin fin fina högtalare? Eller bra högtalare som är stryktåliga och kan spela högre än ett jetplan?

Visa signatur

Chassi: Parvum S2.0 CPU: I7 3770k @4.6 GHz Watercooled RAM: Corsair LP 16 GB 1600 MHz GPU:ASUS GTX 980 Ti @1.3 GHz Moderkort: ASUS Maxiumus V Gene PSU: Corsair RM750 Lagring: Samsung 840 EVO 250GB + 850 EVO 250GB Ljudkort: Asus Xonar U7

Kringutrustning: Logitech G402, Logitech UltraX, Logitech G35, BenQ XL2430T

Permalänk
Medlem
Skrivet av SysGhost:

Tänk på att högtalarna är inte allt. De skall passa för det utrymme som de skall stå i. Inte designmässigt, utan sett till ljudet.

Mitt tips är att hyra/låna högtalare och testa i det tänkta utrymmet. Helst flera olika modeller så man kan jämföra.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag vet men nu har jag ju redan köpt

Visa signatur

ASUS P8P67 EVO B3 - Intel Core i5-2500K - Gigabyte GTX 560Ti 1GB OC - Corsair Vengeance Low Profile 8GB

Permalänk

Nya serien av B&W - uppdaterad serie av gamla 683 som var magiska!
http://www.hifiklubben.se/Products/b-w-683-s2-golvhogtalare-6...

Visa signatur

•̪̀● Corei7 •̪̀●

Permalänk
Medlem

Alltså jag har redan köpt, det står lite längre tillbaka i tråden, ville bara följa upp och berätta vart det hela slutade

Som sagt såhär ser det ut just nu: http://www.minhembio.com/Bjorkkis/345762

Tackar ändå alla för sitt engagemang!

Visa signatur

ASUS P8P67 EVO B3 - Intel Core i5-2500K - Gigabyte GTX 560Ti 1GB OC - Corsair Vengeance Low Profile 8GB

Permalänk
Visa signatur

Game PC: Silverstone Ft2|Asus P9X79 DELUXE |Intel 3930K|16GB Corsair 1600 MHz|ASUS 290X DCII|480 GB Seagate 600 + 120 GB Corsair GTX|WD Raptor 150 Raid 0|Corsair AX750.
HTPC/Filserver: Fractal Design XL|ASUS Z87-A|Intel i5 4670K|16 GB Corsair 2400MHz|256 GB MX100 + 22 TB WD|Corsair 750HX. Laptop: ASUS N55SL|Hackintosh: HP dv5-1095eo 4GB|60 GB SSD

Permalänk

Hur låter dem, funderar stakt på ett par excite 36 om jag bara anser mig har råd eller excite 38, då dem i serien som jag blivit ersatt av dessa, har förtillfället ett par audience 42 som utan tvekan är de bästa köp jag gjort och en audience 122c som center.

Visa signatur

Game PC: Silverstone Ft2|Asus P9X79 DELUXE |Intel 3930K|16GB Corsair 1600 MHz|ASUS 290X DCII|480 GB Seagate 600 + 120 GB Corsair GTX|WD Raptor 150 Raid 0|Corsair AX750.
HTPC/Filserver: Fractal Design XL|ASUS Z87-A|Intel i5 4670K|16 GB Corsair 2400MHz|256 GB MX100 + 22 TB WD|Corsair 750HX. Laptop: ASUS N55SL|Hackintosh: HP dv5-1095eo 4GB|60 GB SSD

Permalänk

Rekommenderar Akkelis Audio http://www.akkelisaudio.com/fyndhornan/ sen så finns det två fina högtalare i fyndhörnan också.

Visa signatur

Main: ASRock Z390 Phantom Gaming ITX/ac | Intel Core i9 9900K | Corsair LPX 32GB 3200CL16 | EVGA RTX 2080 XC Gaming | Corsair SF600 V2 | Samsung 970 EVO 1TB | Louqe S1 Ghost Limestone

Permalänk
Medlem

Folk läser verkligen inte tråden

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Börjar snart bli lite pinsamt. TS har redan köp högtalare. Tråden har 2 sidor hur jobbigt kan det vara att läsa?

Visa signatur

Karl Pilkington, discussing dopplegangers - "How would I know which one I was?"

Permalänk
Medlem

Haha, ne folk verkar inte göra detta men kul att se att så många vill hjälpa till

Visa signatur

ASUS P8P67 EVO B3 - Intel Core i5-2500K - Gigabyte GTX 560Ti 1GB OC - Corsair Vengeance Low Profile 8GB

Permalänk
Entusiast

Redigera första inlägget och lägg till info om att köpet är utfört.

Annarsså skadar det inte att folk fortfarande kommer med tips. Andra kan fortfarande ha nytta av informationen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Bästa programmen till Linux - v2.0
Linux-guide: Val av grafisk miljö. (Att välja distribution).
-
Everyone should have a SGoC in their systems (SGoC: SysGhost on a Chip)

Permalänk
Medlem

Jag har Canon Ergo 690 DC fast med 2 st 10 tums bas. Tycker det blir riktigt grymt ljud med dessa. Både mycket små detaljer och kraft så det räcker och blir över när man vrider på......

Visa signatur

Chassi : BitFenix Prodigy Svart mITX Moderkort : Asus P8Z77-I DELUXE mITX CPU : Intel Core i7 3770K RAM : Crucial 16GB (2x8192MB) CL9 1600Mhz Ballistix Sport

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasBoot_swe:

Finns ett par inno audio pi60 ute för 24 000:-
http://cdn.blocket.com/static/1/images_full/10/1005274381.jpg

http://www.blocket.se/ostergotland/Ino_audio_PI60___Ino_audio...

Den kanske ser "gammal" och tråkig ut, men spelar riktigt fint, långt över sin prisklass.

Dessa blir det nog nästa gång jag uppgraderar. Vart väldigt förvånad hur exakt de spelade, även i högre dB.

Visa signatur

All your base are belong to us

Permalänk
Medlem
Skrivet av bjorkkis:

Just nu använder jag ganska pinsamt nog en gammal Marantz SR7001 utan slutsteg, verkligen inte rättvist för högtalarna men det gör mig nöjd för tillfället och kommer att bytas ut ganska så snart. Det jag ska göra först hemma är att fixa med akustiken som många verkar glömma. Bor man i en lägenhet med betongväggar så ekar det något så fruktansvärt och det fixar inte någon förstärkare. Du är nöjd med dina X16? Vad för slut steg kör du med? Jag funderar lite på en H80.

Jag är supernöjd men självklart finns det ett sug efter nya prylar. Kommer fortsätta med Dynaudio när/om jag uppgraderar. Älskar engagemanget de skapar.
Jag kör med en H1 mk4 som har hembio-ingång och det funkar utmärkt! Bor också i lägenhet och har satt upp diy diffusorer och absorbenter på väggarna runt om och det funkar riktigt bra. Det roliga med mina stativare är att folk ofta undrar var jag har baslådan. Har ingen sådan och de har lite svårt att tro mig. Det är en sjuk bas i dem. Aldrig bumlig och störande, bara kraftfullt njutbart som en smocka i bröstkorgen.

Då kan jag ju önska dig grattis igen eftersom jag tror att du kommer uppleva stor skillnad när du fått hem en H80!

Visa signatur

X99-A, i7-5820K@4,0, Tri-X R9 290X, Corsair: AX 850, H105, Air 540 White, 16Gb Vengeance. Eizo Foris FG2421,
Ducky + Zowie EC2. Nuforce Icon + Tangent Evo.

Battlefield 3/4

Permalänk
Skrivet av 1974a:

Jag är supernöjd men självklart finns det ett sug efter nya prylar. Kommer fortsätta med Dynaudio när/om jag uppgraderar. Älskar engagemanget de skapar.
Jag kör med en H1 mk4 som har hembio-ingång och det funkar utmärkt! Bor också i lägenhet och har satt upp diy diffusorer och absorbenter på väggarna runt om och det funkar riktigt bra. Det roliga med mina stativare är att folk ofta undrar var jag har baslådan. Har ingen sådan och de har lite svårt att tro mig. Det är en sjuk bas i dem. Aldrig bumlig och störande, bara kraftfullt njutbart som en smocka i bröstkorgen.

Då kan jag ju önska dig grattis igen eftersom jag tror att du kommer uppleva stor skillnad när du fått hem en H80!

Den snärtiga bröstkorgsbasen ska komma från högtalaren och inte från subben. Det är det som är lite kul att många ratar stativhögtalare för att de "saknar" bas. Har en polare som kör ett par system audio sa2k master ihop med en hk990. Han har gett 18 000:- för det beg och det spelar något så sinnes sjukt bra. Ruggigt drag i midbasen, dock så insåg han att han saknar "djup bas". Dvs från runt 30hz och ner, gör inte speciellt mycket till musik, men till film så är det trevligt. Ett bra exempel är filmen super8 när tåget spårar ur....

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasBoot_swe:

Den snärtiga bröstkorgsbasen ska komma från högtalaren och inte från subben. Det är det som är lite kul att många ratar stativhögtalare för att de "saknar" bas. Har en polare som kör ett par system audio sa2k master ihop med en hk990. Han har gett 18 000:- för det beg och det spelar något så sinnes sjukt bra. Ruggigt drag i midbasen, dock så insåg han att han saknar "djup bas". Dvs från runt 30hz och ner, gör inte speciellt mycket till musik, men till film så är det trevligt. Ett bra exempel är filmen super8 när tåget spårar ur....

Absolut!
Bor ju i lägenhet och tycker det räcker med stativarnas bas även till film. Blir mer störd än upphetsad av skaller i fönster och väggar. Störd för att grannarna kanske störs.
När jag skulle köpa nytt åkte både jag och min sambo runt och lyssnade. Vi var i Göteborg och Stockholm och självklart hemma i Linköping. Det sjukaste vi lyssnade på var en setup med MBL (http://www.monoandstereo.com/2010/09/interview-with-mbl-audio-germany.html) som vi inte riktigt hade råd med. Vi var länge inne på finska Amphion men efter att få hört Hegel och Dynaudio tillsammans var saken klar. Denna duon var också den billigaste setupen vi lyssnade på under det året vi åkte runt. De små stativarna krossar mina gamla Infinity Alpha 50.

Visa signatur

X99-A, i7-5820K@4,0, Tri-X R9 290X, Corsair: AX 850, H105, Air 540 White, 16Gb Vengeance. Eizo Foris FG2421,
Ducky + Zowie EC2. Nuforce Icon + Tangent Evo.

Battlefield 3/4

Permalänk
Medlem
Skrivet av 1974a:

Absolut!
Bor ju i lägenhet och tycker det räcker med stativarnas bas även till film. Blir mer störd än upphetsad av skaller i fönster och väggar. Störd för att grannarna kanske störs.
När jag skulle köpa nytt åkte både jag och min sambo runt och lyssnade. Vi var i Göteborg och Stockholm och självklart hemma i Linköping. Det sjukaste vi lyssnade på var en setup med MBL (http://www.monoandstereo.com/2010/09/interview-with-mbl-audio-germany.html) som vi inte riktigt hade råd med. Vi var länge inne på finska Amphion men efter att få hört Hegel och Dynaudio tillsammans var saken klar. Denna duon var också den billigaste setupen vi lyssnade på under det året vi åkte runt. De små stativarna krossar mina gamla Infinity Alpha 50.

Det är sjuka priser på MBL. Var inne i en butik som säljer MBL fast jag lyssnade aldrig istället så slog jag till på en Rega i samma butik. Sjukt nöjd med Rega. Det jag nu spar ihop till är nya högtalare och en bättre DAC än DM+.

Hört Hegel ihop med Dynaudio nya x14 och jag tyckte det lät så tråkigt. Hur som helst kul att du är nöjd.