Bildförskjutning HDMI Sappire Radeon 7750 Passivt

Permalänk
Avstängd

Bildförskjutning HDMI Sappire Radeon 7750 Passivt

Har kört kortet i ett Asus P9X79 med Displayport till en 30" Dell 2560x1600 utan problem, hade det som kort för att testa igenom andra komponenter, det fungerade klockrent. Nu har jag stoppat in kortet i min HTPC (Asus Rampage III Formula). Innan hade jag ett passivt Asus Radeon 5570 som jag först avinstallerade allt som hade med CCC att göra samt sist men inte minst drivrutinerna i Device Manager (sorry minns inte vad det heter på svenska).

När jag bootar upp så är min bild förskjuten ca 25% åt höger, dvs en stor vänsterkolumn av skärmen är svart och bilden blir avklippt på högerkant.

Detta händer såklart inte i Remote Desktop eller screenshots.

Har ett Radeon 7750 NVRAM? Går det i så fall att resetta det? Hinner ju inte riktigt med i Posten med en miljard grejer som blippar förbi (har Option Rom Post Required).

Omstarter av förstärkare, TV och dator hjälper inte, kopplar jag inte det gamla grafikkortet så fungerar allt normalt igen. Har testat olika slots med det nya kortet men samma sak. Kan problemet avhjälpas med CLR_RTC? vill helst slippa eftersom det ställer till det med min proppfulla RAID 0 (2x1TB).

Permalänk
Avstängd

Inga artefakter eller flimmer, HDMI-kabeln fungerade utmärkt med förra grafikkortet.

Är det ingen som sett detta förut och har en aning om vad det är?

Permalänk
Medlem

Kolla i tv´ns menyer efter autojustering av bild/bildposition eller något liknande.

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Avstängd
Skrivet av skruvis:

Kolla i tv´ns menyer efter autojustering av bild/bildposition eller något liknande.

TVn fungerar ju utmärkt för allt annat (gamla grafikkortet, PS3, Xbox 360, Boxer box) som alla switchas i min receiver innan det går till TVn, dvs samma ingång i TVn. Har inte testat att koppla direkt till TVn men det får väl bli dagens projekt.