Grafikkortet verkar inte fatta att jag installerar drivrutin.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kungsbacka
Registrerad
Jul 2008

Grafikkortet verkar inte fatta att jag installerar drivrutin.

Jag har ett 6950 som funkat finfint och jag har uppdaterat drivrutinerna flera gånger. Fram till 12.3. Jag har installerat och gått igenom installationen för 12.4 nästan 10 gånger nu men fortfarande står det att kortet har 12.3 och jag får påminnelser om att uppdatera till 12.4.
Har någon en aning om vad detta kan bero på?

i7 4790K @4.6GHz | Be quiet! Pure Rock | ASUS Z97-E | 2x ASUS GeForce GTX 980 Ti 6GB | 16GB Corsair Vengeance Low Profile DDR3 1600MHz | Corsair RM850x
2x Samsung SSD 850 EVO 250GB | 2x 1TB lagring
Acer Predator XB271HU

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Floby
Registrerad
Feb 2010

det är amd, vad annars?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Klyktattarland
Registrerad
Mar 2012
Skrivet av Jyyhan:

det är amd, vad annars?

Otroligt korkat...

Spela World of Tanks med oss på SweClockers.com!
Vi har en inofficiell klan där alla som gillar att vara social och spela tanks får vara med!
SweC - World of Tanks clan
Välkommen!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Finland
Registrerad
Mar 2012

Har du glömt att radera filer som hörde till de gamla drivrutinerna? Just nu äger jag ett GeForce och det är en ganska omständligt process med DriverSweeper och Windows Felsäkert Läge för att få bort allt det gamla. Dock kan jag inte ge någon ingående beskrivning för AMD kort ><

Define R4 Black | Asus P8Z77-V | Intel i5 3570K | Samsung 850 PRO 256GB
WD Caviar Black 500GB | Gigabyte GTX 980 ti | Corsair Vengeance LP 16GB
Newton R2 800w | Silent Wings 2 140mm | Silent Series R3 140mm | Windows 7

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Son
Registrerad
Dec 2010
Skrivet av Vardagsrum:

Jag har ett 6950 som funkat finfint och jag har uppdaterat drivrutinerna flera gånger. Fram till 12.3. Jag har installerat och gått igenom installationen för 12.4 nästan 10 gånger nu men fortfarande står det att kortet har 12.3 och jag får påminnelser om att uppdatera till 12.4.
Har någon en aning om vad detta kan bero på?

Sorry för oft men namnet på tråden är det bästa jag har sätt på länge

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
lite här och var
Registrerad
Sep 2008
Skrivet av Jyyhan:

det är amd, vad annars?

<sarkasm> bra svar! </sarkasm>

(½: ladda ner driver sweeper alternativt om du vill lägga ut pengar, köp drivercleaner.net)
1: gå in på ta bort/avinstallera program i kontrollpanelen, välj ändra på "AMD Catalyst Install Manager"
2: se till och välja "express uninstall ALL AMD software" i avinstallationen
3: starta om datorn i felsäkert läge, kör igång något av ovanstående progam och välj alla amd releterade saker, och rensa om det kommer upp något
4: tanka ner NYA drivrutiner (kan ju hända att dina du tankat blivit korrupta osv osv, sen finns de en ny drivrutin ute )

se om de fungerar...

(edit: hade egentligen rekommenderat att avinstallera drivrutinerna med revo uninstaller, men upptäckte att amd´s install manager inte fanns me i den listan )

edit2: nehe, hade visst inte kommit någon senare än 12.4.

Dator: MSI Z77A-G45, i7 377k, Crosair 24GB, MSI 970 4G, Crucial M4 64GB, Samsung 840 250GB, Crucial MX500 1TB, WD Green 2TB, Phanteks Evolv ATX, Be-Quiet P7 550W skärm: Asus PB238Q, Acer p193w kringutrustning: Corsair k70 RGB, Logitech 603, Dynavoice D-AMP + Magic S-4 EX

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Floby
Registrerad
Feb 2010
Skrivet av Slaktardej:

Otroligt korkat...

is it? is it really?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
\\Localhost
Registrerad
Mar 2006
Skrivet av Ecfor:

Har du glömt att radera filer som hörde till de gamla drivrutinerna? Just nu äger jag ett GeForce och det är en ganska omständligt process med DriverSweeper och Windows Felsäkert Läge för att få bort allt det gamla. Dock kan jag inte ge någon ingående beskrivning för AMD kort ><

ehh ok? why? i gforce drivare efter typ 280.xx så kan man välja clean install under advancerade installationen vilket gör samma sak som DriverSweeper fast automatiskt under installationen.

Asus Z97-A, I7 4790K @4.8GHz 1.29V, 24Gb ram, 2x GIGABYTE GTX 970 WindForce 3X OC @ 1511Mhz/7246Mhz.
[Lista] De bästa gratisprogrammen

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kungsbacka
Registrerad
Jul 2008

Får ta och prova den där driver sweeper. Har aldrig behövt göra något sånt innan utan det har bara funkat finfint, men antar att det är dags. Provar den och återkommer när jag är klar

i7 4790K @4.6GHz | Be quiet! Pure Rock | ASUS Z97-E | 2x ASUS GeForce GTX 980 Ti 6GB | 16GB Corsair Vengeance Low Profile DDR3 1600MHz | Corsair RM850x
2x Samsung SSD 850 EVO 250GB | 2x 1TB lagring
Acer Predator XB271HU