Problem med mods!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Svalöv
Registrerad
Okt 2011

Problem med mods!

Tjena!

Det är så att jag nyligen har börjat med att modda skyrim, men har en del problem...

Jag har fixat Nexus Mod Manager och jag har laddat ner några olika mods, men grejen är den att vissa verkar fungera och andra inte. Jag fattar inte vad som går fel... Tex, modden, "Become king of riverhelm" http://skyrim.nexusmods.com/downloads/file.php?id=16374#conte...
Den kommer inte fram. Sen har jag försökt att lägga till en pilbåge som heter typ power of the gods - Epirus Bow, men den kommer inte heller. Cloaks of Skyrim - samma sak där. Men tex "No more blocky faces", den fungerar, och nocturnal dress. Känner mig grymt noobig med modding, men jag vill verkligen veta hur jag ska göra för att få ha lika kul på spelet som andra har, haha...

I NMM så laddar jag bara ner dom och sen aktiverar dom. Funkar på vissa, men det flesta - INTE!

Uppskattar verkligen hjälp! För greppar inte det som jag läser på forum eller så. Verkar inte hjälpa mig med just mitt problem.

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | EVGA GTX 1080 Ti FTW3 | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | HUE+ & AER RGB | Acer Predator XB271HU 165Hz & BenQ XL2420T 120Hz | Logitech G933, G900, G810 & C922 | Xbox One Elite Gamepad | Windows 10 Pro | DXRacer BOSS

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar PUBG. Senaste videon hittar du här!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Svalöv
Registrerad
Okt 2011

Och inne på NMM så finns det en flik som heter "plugins". Under där kan man kryssa i alla mods i stort sett (.esp filer) Jag kryssar i dom, men varje gång jag startar upp NMM igen så är de inte ikryssade? Vad gör jag för fel?

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | EVGA GTX 1080 Ti FTW3 | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | HUE+ & AER RGB | Acer Predator XB271HU 165Hz & BenQ XL2420T 120Hz | Logitech G933, G900, G810 & C922 | Xbox One Elite Gamepad | Windows 10 Pro | DXRacer BOSS

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar PUBG. Senaste videon hittar du här!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jorrvaskr
Registrerad
Mar 2002

Vissa moddare är väldigt slarviga med att lägga mod-filerna i korrekta mappar innan dom packar ihop det. Då hamnar inte filerna rätt i din Skyrim/Data-mapp när du aktiverar dom via NMM. Samma sak gäller även de moddar som är packade med alternativa filer, som inte har NMM-script som tar hänsyn till det med installations-alternativ när du aktiverar modden.

För att fixa detta så får du helt enkelt ladda ner modden normalt (Inte direkt till NMM), packa upp filen och se så att allt ligger i lämpliga mappar, alltså samma struktur som du har i din Skyrim/Data-mapp. Finns där ingen vettig mapp-struktur så får du fixa det själv och sen packa om filen. Ser det bra ut men funkar ändå inte, så kollar du efter felstavade mappar/filer (Inte helt ovanligt faktiskt) och rättar till det, sen packar du om filen. Därefter kan du aktivera den via NMM från din disk, alternativt packa upp manuellt i din Skyrim-mapp om du föredrar det.

Installerar du via NMM så rekommenderar jag att alltid ladda ner moddar normalt till din disk först och kika lite snabbt på deras struktur så det stämmer, och sen aktivera dom. Alla stödjer inte NMM även om dom har den nerladdnings-knappen aktiverad på nexus, och det nämns dessutom sällan i deras readme-filer tråkigt nog.

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro