Asus gör Transformer med Ivy Bridge och Windows 8

Permalänk
Medlem

Hmmm. Varför mekanisk..Visst, priset, men...

128Gb borde räcka gott och väl och inte höja kostnadens allt för mycket..
Så länge det finns usb3 och bra wifi borde man klara sig utmärkt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk
Medlem

Detta är precis vad jag drömt om! Snälla ge oss en version med enbart SSD och duglig batteritid så köper jag en direkt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Videoapan:

Funderar på om de inte menar liten SSD i tablet-delen och lagringsHDD i tangentbordet. Känns som en vettig kombo.

Skickades från m.sweclockers.com

Ja, det var den tanken som slog mig först också!

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk
Medlem
Skrivet av KeenArk:

Slår vad om att basplattan med tangentbordet innehåller grafikkortet och ett till batteri som ökar batteritiden till långt mer än det dubbla, möjligtvis får en större HDD plats där med. Annars finns nog processorn, en SDD, minnet och ett mindre batteri i skärmdelen som du säger. Rätt imponerande. Men skulle inte tro att man får någon vidare batteritid när man använder den som tablet.

Tror att den här modellen är helt rätt gjort av Asus.. detta är ju vad många har väntat på. Så frågan är: denna eller UX32VD? Hm. Båda ska ha liknande specifikationer vad har har förstått, antagligen med samma fantastiska skärm.

Tack för din "bekräftan", då är jag inte helt ute och cyklar!

Ja det här verkar riktigt häftigt! Min största farhåga nu är vikten. Jag har iPad 3gen och den är verkligen på gränsen till för tung för användning där man håller i enheten istället för att lägga den i knät osv.

Hursomhelst, kul ASUS!

Visa signatur

i7 6700K, GTX 970, ASUS Z170-A, 16GB RAM, Samsung 840 EVO 250GB,

Permalänk
Medlem

Snygg hårdvara, men windows 8 dödar den, inget för mig..

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

Min våta dröm blev just verklighet.

Visa signatur

Ingen part kan vinna eller förlora en diskussion, då en diskussion är för gruppens gemensamma utveckling kring ett ämne.
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem

Ohhh, precis vad jag vill ha! Den lär kosta dock...

Visa signatur

- In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move
- The Guide is definitive. Reality is frequently inaccurate.
Douglas Adams

Permalänk
Medlem

Är det ingen som reagerar på att det inte nämns något om 3g eller4g uppkoppling? saknas det eller kommer det att finnas?
Personligen så har jag ingen som helst nytta av en "platta" utan den möjligheten!

Permalänk
Medlem

Min laptop har varit på dekis länge, batteriet har gett upp helt men som tur är hade jag ett extra så det funkar fint.
Celeron 1.46 GHz med 512MB ram och windows vista var ingen höjdare.
Dock uppgraderat med 2GB ram och bytt till Windows 7 så det funkar OKEJ. Men jag har velat uppgradera länge men inte känt att det är läge, men detta ser ju för lockande ut för att motstå!

Dock gillar jag inte Intel Core i7, separat grafikkrets, samt SSD i kombination med mekanisk hårddisk.
Varför? Jag hade velat hat Core i5, eller rent av i3, ingen seperat grafikkrets och enbart SSD, eller dom kanske menar SSD-HDD hybrid eller SSD chaching. Det skulle också vara fullt godkänt.

Men, nu vet jag vad jag ska vänta på innan jag uppgraderar min gamla laptop.

Skrivet av ltd74:

Är det ingen som reagerar på att det inte nämns något om 3g eller4g uppkoppling? saknas det eller kommer det att finnas?
Personligen så har jag ingen som helst nytta av en "platta" utan den möjligheten!

Jag hoppas det kommer modeller utan, jag har sån trådlös mobil mini-router så jag vill inte betala extra för 3g eller 4g uppkoppling som jag inte kommer använda.

Skrivet av ggustavsson:

Snygg hårdvara, men windows 8 dödar den, inget för mig..

Vilket operativsystem skulle du vilja ha?

Jag tycker det är perfekt, använda Metro när man använder den som platta och det gamla vanliga läget när man använder den som laptop!

Permalänk
Inaktiv

Varför envisas med mekanisk hårddisk, om än en hybrid. Detta utesluter ett köp för min del. Onödigt att stoppa in sådant skräp i en annars så bra produkt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Asus är on fire på framsidan idaG? massa asus nyheter!
Ser jävligt bra ut. Ska köpa den eller liknande iaf
heroes 3 @ touchscreen, så jävla fett

Permalänk
Medlem

Får väl hoppas på att "helt i metall" ska läsas "nästan helt i metall, utom över antennerna", ehm. Så om Android ska köra x86 lär ju många spel faila åtminstone till att börja med.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Eronki:

Hellre köper jag den istället för deras... va fan jag nu ska kalla den. http://www.sweclockers.com/nyhet/15494-asus-tillkannager-taic...
Finns det nu någon fördel med att köpa datorn med dubbla skärmar istället för denna??

Smidigare eftersom du inte behöver ta av tengentbordsdockan om du vill ha en tablet, men det är förmodligen inte värt den extra kostnaden imho.

Visa signatur

Asus Maximus IV Gene-Z - Intel Core i7 2600K - Corsair Vengeance 1866 MHz 4x4 GB - Asus GTX 670 DirectCU II
BenQ XL2410T - Zowie AM - Zowie Swift - Qpad MK-85

iPhone 5S - iPad Air

Permalänk
Skrivet av Videoapan:

Funderar på om de inte menar liten SSD i tablet-delen och lagringsHDD i tangentbordet. Känns som en vettig kombo.

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av holmberg:

Ja, det var den tanken som slog mig först också!

Nja, tror själv att det kommer innebära en hybridteknik, blir för dyrt att ha båda delarna. Dessutom skulle ännu en 2,5" enhet innebära att man måste hitta utrymme för en sådan, vilket i sin tur säkert skulle innebära att man inte kunde sätta in ett lika stort batteri. Detta i sin tur skulle vara en dålig satsning, då en ivy bridge OCH separat grafikdel drar betydligt mer ström än Tegra. Till slut skulle vi ha en dator/tablet med ett pris som är mycket dyrare än Asus Zeenbook

Visa signatur

PC: GeForce GTX 1080 Ti / GeForce GTX 560 TI / i7 4770K / 32GB / 1TB SSD+1.4TB / Bluray / 27".
Laptop A: ASUS N56VJ / GeForce GT 635M 2GB / i7 3630QM / 8GB / 960GB SSD / Bluray. // Laptop B: Dell XPS 13 (9380) / i7 8565U / 16 GB / 256GB M.2.
Server: GeForce GT 710 / Ryzen 5 1600 / 16GB / 250GB M.2 SSD+9,5TB / RDC-Controlled.
Additional Storage: 28,5TB.

Permalänk
Medlem

Givet köp, kommer börja spara pengar nu.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fränkie:

Asus är on fire på framsidan idaG? massa asus nyheter!
Ser jävligt bra ut. Ska köpa den eller liknande iaf
heroes 3 @ touchscreen, så jävla fett

Heroes 3? Glöm, det är Age of Empires 2 som gäller!

Till skillnad från android/ios så har ju den här lite mer möjligheter i företag, men ser inte fram emot alla spruckna skärmar...

Visa signatur

Citera om ni vill att jag ska svara...

Permalänk

"Nu presenteras ett nytillskott i serien Transformer där ARM och Android får stå tillbaka till förmån för Intel Core i7 "Ivy Bridge" med Microsofts kommande Windows 8."
betyder detta x86

Permalänk

Hej då Arm, say hello to ivy bridge!

Permalänk
Medlem

Helt klart intressant beroende på vad den kommer att kosta. Förmodligen svindyr

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Medlem

Hoppas verkligen på senna eller att den iaf öppnar upp för större surfplattor.

Permalänk
Skrivet av tramsgar:

Får väl hoppas på att "helt i metall" ska läsas "nästan helt i metall, utom över antennerna", ehm. Så om Android ska köra x86 lär ju många spel faila åtminstone till att börja med.

Vet inte var du fick android x86 ifrån med tanke att den levereras med windowss 8, metro?

Ett givet köp så länge den går under 15k.

Visa signatur

CPU: i5-200k @3.30GHz, HDD SSD OCZ Agilty... boot failer........
Technical information:
*** STOP: 0x00000019 (0x00000000, 0xC00E0FF0, 0xFFFFEFD4, 0xC0000000) BAD_SSD_DISK
Ps. Alla grammatik polis ombeds ej att hava ett föreskrivit svar, då något ej kommer ges till handa tillbaks.

Permalänk
Medlem

Nu snackar vi! Äntligen en "bärbar dator" som är intressant!

Permalänk
Medlem
Skrivet av EMMHMMS:

Det här vekrar omöjligt. Ska nödvändig hårdvara så som SSD, CPU, nätverkskort, RAM, ett mindre batteri.... dvs. ALLT finns i skärmdelen? Låter helt otroligt eller vad tusen är det det jag missar

Du har ju minne, CPU, nätverskort, RAM och batteri i din mobiltelefon inte sant. Det är mindre skillnad än vad folk tror på "dator"-komponenter och mobila diton, Apple A5X i iPad3 mäter 163mm2, Ivy Bridge med 2 kärnor 121mm2. SSD går att sätta direkt på PCBn så som i macbook air.

Permalänk
Medlem
Skrivet av karremanchill:

"Nu presenteras ett nytillskott i serien Transformer där ARM och Android får stå tillbaka till förmån för Intel Core i7 "Ivy Bridge" med Microsofts kommande Windows 8."
betyder detta x86

Intel = x86.
Så ja.

Permalänk
Medlem

Givet köp om den inte är svindyr. Dags att börja spara då...

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon99339:

Varför envisas med mekanisk hårddisk, om än en hybrid. Detta utesluter ett köp för min del. Onödigt att stoppa in sådant skräp i en annars så bra produkt.

Skickades från m.sweclockers.com

Lägre konsumentpris kanske? De ville väl inte göra en dator som kostar bortåt 20 papp, inte så många som köper sådana ändå. Steget för de tidigare Transformeranvändarna blir mindre, är ju redan någon i tråden som äger en sådan men funderar på att byta upp sig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kilroy:

Vilket operativsystem skulle du vilja ha?

Jag tycker det är perfekt, använda Metro när man använder den som platta och det gamla vanliga läget när man använder den som laptop!

Föredrar nog en traditionell laptop med windows 7, touch är inte nån höjdare för att skriva text på i nån omfattning, och inte att jobba med den heller.
Och använder man tangentbordet så funkar inte windows 8 alls, men jag avskyr metro i alla dess former.

Och vill man mest konsumera musik, video, samt surfa på den så funkar betydligt blygsammare hårdvara

Nån linux dist skulle kunna vara nått kanske på den.

Den är dock snygg men egentligen inte speciellt vettig.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Skrivet av Kilroy:

Intel = x86.
Så ja.

Det hehöver ju inte betyda att det blir ett x86 operativ system då det finns flera som mobile versioner av i7 som är quad, det är enbart 3 som ej är quad. 3667U,3517U och 3520M de har inte släpps än.

Men med tanke på att slate inte har quad så kanske kommer det en version för quad, kan även vara en nerklockad.
Det som talar emot det är en quad är att de andra i7 som inte har släpps har lägre strömförbrukning på 14-25w i tdp.

Visa signatur

CPU: i5-200k @3.30GHz, HDD SSD OCZ Agilty... boot failer........
Technical information:
*** STOP: 0x00000019 (0x00000000, 0xC00E0FF0, 0xFFFFEFD4, 0xC0000000) BAD_SSD_DISK
Ps. Alla grammatik polis ombeds ej att hava ett föreskrivit svar, då något ej kommer ges till handa tillbaks.

Permalänk
Datavetare
Skrivet av Swedish Berserk:

Med tanke på att Transformer Prime med Tegra 3 och Android går på ca 6000 kronor kommer dessa antagligen bli dyra.

Naturligtvis kommer denna kosta >10000, det är ju en ultrabook som kan göras om till pekplatta. Anta att den hamnar på 12000, d.v.s det dubbla mot Transformer Prime. Om transformer prime är värd 6000 är denna definitivt värd 12000.

Du kommer kunna köra program som är designade för "riktiga" datorer på denna jämfört med Android applikationer som aldrig riktigt varit tänkt att köras med tangetbord och pekplatta. Metro-apparna kommer däremot fungera klockrent när nu använder denna som pekplatta. CPU-prestanda på Ivy Bridge är 5-10 gånger bättre än Tegra 3 (gissningsvis närmare 5 då det nog blir rätt låg klockfrekvens på denna). Och även om denna använder sig av HD4000 så kommer GPU prestanda vara högre än Tegra 3.

Då denna kommer köra x86 versionen av Win8 så är det fullt möjligt att köra andra OS på plattan. Inget som svensson kanske kommer utnyttja, men för de som hänger på dessa forum kan det ju vara riktigt intressant. Men det är inte helt meningslöst ens för svensson, då det kommer vara fullt möjligt att uppgradera denna enhet till win9 i framtiden om man så vill.

Om det bara blir en skillnad på 1:2 i pris så är det lite som att kunna välja mellan Skoda Fabia och Mercedes AMG C63 där Mercedes:en endast var dubbelt så dyr. Rätt självklart val för min del i alla fall

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yoshman:

Naturligtvis kommer denna kosta >10000, det är ju en ultrabook som kan göras om till pekplatta. Anta att den hamnar på 12000, d.v.s det dubbla mot Transformer Prime. Om transformer prime är värd 6000 är denna definitivt värd 12000.

Du kommer kunna köra program som är designade för "riktiga" datorer på denna jämfört med Android applikationer som aldrig riktigt varit tänkt att köras med tangetbord och pekplatta. Metro-apparna kommer däremot fungera klockrent när nu använder denna som pekplatta. CPU-prestanda på Ivy Bridge är 5-10 gånger bättre än Tegra 3 (gissningsvis närmare 5 då det nog blir rätt låg klockfrekvens på denna). Och även om denna använder sig av HD4000 så kommer GPU prestanda vara högre än Tegra 3.

Då denna kommer köra x86 versionen av Win8 så är det fullt möjligt att köra andra OS på plattan. Inget som svensson kanske kommer utnyttja, men för de som hänger på dessa forum kan det ju vara riktigt intressant. Men det är inte helt meningslöst ens för svensson, då det kommer vara fullt möjligt att uppgradera denna enhet till win9 i framtiden om man så vill.

Om det bara blir en skillnad på 1:2 i pris så är det lite som att kunna välja mellan Skoda Fabia och Mercedes AMG C63 där Mercedes:en endast var dubbelt så dyr. Rätt självklart val för min del i alla fall

Precis, detta är nog även en lagom prisklass att lägga sig på. Vanliga ultrabooks kostar lite under 10 000, bättre lite över. Sen har vi Sony Vaio Z som landar bortåt (eller till och med över, beroende på konfiguration) 20 papp, något som gör att de flesta funderar en gång extra över innan de drar fram plånboken och ropar "Shut up and take my money!". 3-4 gånger så dyrt är nog inget jag skulle vilja betala.