tips på vad man kan göra en hel sommar?

Permalänk
Skrivet av Inveramsay:

Plugga utomlands är ett alternativ, tjena fyra månaders sommarlov

Kan nog vara så

Jag lärde mig ratta, blinka, gas, bromsa mjukt och så vidare. Dvs grundläggande körning kanske två timmar i en automat vilket faktiskt var ganska smidigt iom att det blir en massa att tänka på samtidigt och att ta bort det moment som de flesta har svårast för i början är inte nödvändigtvis en dålig ide och det kan nog spara in ett par lektioner hos körskolan som är helt i onödan.

har för mig att när jag tog körkort om man kör upp med automatbil får du inte köra manuell bil sedan utan måste köra automat.
men inte omöjligt att de tagit bort det för tror seriöst inte nån bilskola kör med automat på upkörningsbilarna då manuellt är så pass stor del av trafiken och nästan ingen kör automat känns det som...

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av Inveramsay:

Plugga utomlands är ett alternativ, tjena fyra månaders sommarlov

Kan nog vara så

Jag lärde mig ratta, blinka, gas, bromsa mjukt och så vidare. Dvs grundläggande körning kanske två timmar i en automat vilket faktiskt var ganska smidigt iom att det blir en massa att tänka på samtidigt och att ta bort det moment som de flesta har svårast för i början är inte nödvändigtvis en dålig ide och det kan nog spara in ett par lektioner hos körskolan som är helt i onödan.

Okej, så det kanske till och med är en bra idé att börja med automat:)
Låter som jag får ta ett snack med föräldrarna:)

Förresten, vad tycker du om idén om att köpa en bil innan körkortet (billig) och övningsköra med den, och sen ha den som första bil?:)

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Skrivet av bourne94:

Okej, så det kanske till och med är en bra idé att börja med automat:)
Låter som jag får ta ett snack med föräldrarna:)

Förresten, vad tycker du om idén om att köpa en bil innan körkortet (billig) och övningsköra med den, och sen ha den som första bil?:)

Om du inte har tillgang till en manuell bil later det som en ratt bra ide tycker jag, tank bara pa att forsakring, skatt och besiktning snabbt springer ivag.

Kor inte for mycket med den bara, det ska bara va sa du klarar av att placera bilen pa vagen, hitta spakarna och bromsa lite mjukt medan for mycket nog bara kommer ge dig daliga vanor.

Jo, om du kor upp med automat far du bara kora automat senare vad jag, vet vilket garanterat blir sjukt irriterande i langden.

Visa signatur

Simlärare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Inveramsay:

Om du inte har tillgang till en manuell bil later det som en ratt bra ide tycker jag, tank bara pa att forsakring, skatt och besiktning snabbt springer ivag.

Kor inte for mycket med den bara, det ska bara va sa du klarar av att placera bilen pa vagen, hitta spakarna och bromsa lite mjukt medan for mycket nog bara kommer ge dig daliga vanor.

Jo, om du kor upp med automat far du bara kora automat senare vad jag, vet vilket garanterat blir sjukt irriterande i langden.

Japp, vet att det lätt springer iväg med pengar, men ska försöka isåfall att betala in allt varje år, så man kan betala det nu och sedan slipper man det resten av året:)

Tack för tipset:)

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Skrivet av Eptk:

Fy fan, ni som är unga, passa på och njut för sen blir de andra bullar

Vad menar du med "andra bullar" ? Bara nyfiken över vuxenlivet!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bf3sjutarkillen:

Vad menar du med "andra bullar" ? Bara nyfiken över vuxenlivet!

10 är mera än 5 som är mera än 4 som dom flesta tar ut.
veckor semester är det jag pratar om

På dom 4 veckorna skall du hinna göra allt du inte hinner med annars, renovera huset, bilen, kärringen osv. ett evighetsjobb.

Visa signatur

i7 2600k | P8P67Deluxe | Noctua NH-D14 | KFA2 GTX1080 EXOC | Corsair 750W | Corsair Obsidian 800D | Dell U2412M
America's Army: Proving Grounds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bf3sjutarkillen:

Vad menar du med "andra bullar" ? Bara nyfiken över vuxenlivet!

Som frankof säger. Jobba hårt, ta hand om din bostad, damen, kanske en resa utomlands. Prioriteringar och åter prioriteringar

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Skrivet av Eptk:

Som frankof säger. Jobba hårt, ta hand om din bostad, damen, kanske en resa utomlands. Prioriteringar och åter prioriteringar

Jag gillar prioritering, resor och damer ^^ Men det med jobbet håller jag med om, vuxna har oftast väldigt lite semester :S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bf3sjutarkillen:

Jag gillar prioritering, resor och damer ^^ Men det med jobbet håller jag med om, vuxna har oftast väldigt lite semester :S

Japp därför gäller det för oss att ta vara på den lilla tiden och göra det bästa av det, planera i god tid osv

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

Ett tips är att söka in som volontär på diverse festivaler. Jag vet att peace&love fortfarande söker.
Dock så måste man vara 18år i flesta fall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eptk:

Som frankof säger. Jobba hårt, ta hand om din bostad, damen, kanske en resa utomlands. Prioriteringar och åter prioriteringar

och glöm fan inte att räkningarna tar inte heller semester :S
Även om du har ett jobb är inte 100 att du kan åka på semester då i princip allt du äger och gör kostar pengar.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

och glöm fan inte att räkningarna tar inte heller semester :S
Även om du har ett jobb är inte 100 att du kan åka på semester då i princip allt du äger och gör kostar pengar.

Det är sant givetvis

Man skulle införa någon form så att räkningarna tog 3-4 veckors semester också, vore trevligt.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

ser att ni diskuterat ung vs. äldre, låter som det ändå är en bra ålder att vara ung:)

Och ska kolla upp trafikskolan imorgon:)

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Medlem
Skrivet av bourne94:

ser att ni diskuterat ung vs. äldre, låter som det ändå är en bra ålder att vara ung:)

Och ska kolla upp trafikskolan imorgon:)

Klart, men det är också sina fördelar på äldre dagar

Berätta imorgon hur det gick.
Lycka till!

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eptk:

Klart, men det är också sina fördelar på äldre dagar

Berätta imorgon hur det gick.
Lycka till!

Hehe, joo det är ju sant;)

Jag tänkte bara fråga dig som är från uddevalla, vet du hur det är med falcks trafikskola?:) (i uddevalla):)

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Medlem
Skrivet av bourne94:

Hehe, joo det är ju sant;)

Jag tänkte bara fråga dig som är från uddevalla, vet du hur det är med falcks trafikskola?:) (i uddevalla):)

Kompisar som gått där som säger att det är riktigt bra, själv tog jag mitt på trestad och är riktigt nöjd med deras. Men absolut inget fel på Falcks..
Bor du här?

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eptk:

Kompisar som gått där som säger att det är riktigt bra, själv tog jag mitt på trestad och är riktigt nöjd med deras. Men absolut inget fel på Falcks..
Bor du här?

Okej, nja jag bor i Vänersborg:)
Men pluggar här i Uddevalla, så tänkte bara kolla med dig om du visste (eftersom du bor här):)
Men om trestad är bra, så är det ju bättre där, eller vargöns trafikskola

Ska kolla upp alla 3, och se vilken som är bäst/billigast:)

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Medlem
Skrivet av bourne94:

Okej, nja jag bor i Vänersborg:)
Men pluggar här i Uddevalla, så tänkte bara kolla med dig om du visste (eftersom du bor här):)
Men om trestad är bra, så är det ju bättre där, eller vargöns trafikskola

Ska kolla upp alla 3, och se vilken som är bäst/billigast:)

Körde med en kille som hette Aron på trestad och han var kanon!
Schysst du hänger där, jag är i Vänersborg en hel del

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eptk:

Körde med en kille som hette Aron på trestad och han var kanon!
Schysst du hänger där, jag är i Vänersborg en hel del

Okej, ska kolla upp om han finns att tillgå:)
Schysst att du är i Vänersborg:)

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Medlem
Skrivet av bourne94:

Okej, ska kolla upp om han finns att tillgå:)
Schysst att du är i Vänersborg:)

Berätta för oss hur de gick sen

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eptk:

Berätta för oss hur de gick sen

tyvärr hade jag lite mycket för mig nu i eftermiddag, men kollade lite på deras hemsidor.
Men där stod inga priser, men får väll ge mig på och ringa dom på måndag:)

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Medlem

Jag har vart lite lat, och pengar har "försvunnit" lite här och var

Men ska kolla upp detta nu under sommaren, då jag är helt ledig

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |