MSI släpper Geforce GTX 670 Power Edition

Permalänk
Inaktiv

Najs, kanske blir upgrade dåew, tycker denna kylaren var lite vassare än den gamla

Permalänk
Medlem
Skrivet av rektor:

Jo, det var så jag förstod det.

Oj, jag hade ingen aning om att det var så illa!
Om det är bara höjd, och inte kvalitén på komponenterna så är det grovt missledande, och jag tycker att det är lögn. Då är det ju lureri!

Dock så testar de i högt och lågt luftryck, låg och hög höjd relativt till jorden dvs.
Inte storleken på själva komponenten...

Permalänk
Skrivet av rektor:

Jag vet att hela kortet i sig inte lever upp till någon MIL-STD.
Men som jag har förstått det så ska visa komponenter (kondensatorerna) leva upp till MIL-STD-810G, och gör det inte det, så är det ju lögn.

Bättre än kinesiska BTG-kondensatorer iaf...

Permalänk
Medlem
Skrivet av 13th.Marine:

Hmm, de har valt tantaler, visst de är bättre än standard ellyter, men problemet är att råmaterialet med stor sannolikhet kommer från tvivelaktiga källor (slav-barnarbete som finansierar inbördeskrig i afrika).
Med den anledningen skulle jag hellre se solida ellyter, något jag själv använder när jag designar elektronik.

Kan inte annat än att hålla med.
Tantal har sina fördelar men jag väljer också bort Tantal alla gånger mot andra kondingar när jag caddar.

Visa signatur

Intel I7-6700k | MSI Z170A GAMING PRO Carbon | Corsair Vengeance LPX Black 16GB@3000MHz | ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1070 8GB GAMING | Samsung 950 Pro 256GB M.2