Permalänk
Medlem

hjälp med 92 mm hål

Hej

Jag undrar om ni har någon som helst ide om vart jag kan vända mig för att få 92 mm hål uppborrade? (fläkthål för egengjort bakplåt till G5 chassi)

Jag har testat med min lokala plåtslagare men de hade inte sådana borr.

ps. jag bor i göteborg

tusen tack för den hjälp som kan tänkas trilla in

Permalänk

åk å fixa en hålborrsats på biltema ... dom ska ha i iaf 90mm å de ska till å räcka enligt mig

Visa signatur

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=2223471 = gillar :P

!OBS dyslektiker OBS!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av baldakin:

Hej

Jag undrar om ni har någon som helst ide om vart jag kan vända mig för att få 92 mm hål uppborrade? (fläkthål för egengjort bakplåt till G5 chassi)

Jag har testat med min lokala plåtslagare men de hade inte sådana borr.

ps. jag bor i göteborg

tusen tack för den hjälp som kan tänkas trilla in

Swedol har 92mm hålsåg för metall. Art nr: VT-22721
smsservice säljer 92mm Dewalt: http://www.smsservice.se/produkt/DT8192-DeWalt-Halsag-Bi-Meta...

Finns nog nån elektriker som kan hjälpa ifall du inte vill göra det själv.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Tack båda för hjälpen.
Tyvärr verkar inte Biltema ha någon i 92mm (standard storlek) vad jag kan se.
De Walt verkar funka. Innan din länk har det bara billigaste alternativet kostat 500kr vilket är lite mycket för två hål.
Ska även kolla med en elektriker och se vad de vill ha för jobbet

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Rita upp cirkeln på papper och klistra upp.
Borra många mindre hål inuti nära kanten, bänd upp och fila klart för hand. Så skulle jag i alla fall ha gjort om det hade varit aluminium. Stål är nog svårare.

Visa signatur

För övrigt anser jag att tobak ska förbjudas.

Permalänk
Medlem

Tänk på att själva fläkten med ram är 92mm och inte fläktbladen och inne diametern på ramen. Så ett par millimeter mindre hål är ju faktiskt att föredra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Findecanor:

Rita upp cirkeln på papper och klistra upp.
Borra många mindre hål inuti nära kanten, bänd upp och fila klart för hand. Så skulle jag i alla fall ha gjort om det hade varit aluminium. Stål är nog svårare.

så gjorde jag senast men eftersom jag har så grymt lite marginal på kanterna så orsakade stressen från filen att det sprack.

@kryll: Eftersom det är en baksida till en G5a jag gör så vill jag behålla original fläktgaller som är 92mm. Som tur är, är det ett standard mått för hålsågar

Skickades från m.sweclockers.com