1/3 av skärmen updaterar segare än resten.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2012

1/3 av skärmen updaterar segare än resten.

hände idag, 100% säker på att det inte funnits förut. testade att installera drivers till mitt grafikkort (sapphire 7850 OC 2gb) men jag hittar inte riktigt på vad jag ska ladda hem >_<

haft grafikkortet i ca 5 dar nu men det var inte förns idag det infträffa. ställde in min SSD och HDD disk på ACHI tidigare idag, kan det vara problemet?

PC specs:

CPU: AMD FX 4170
GPU: SAPPHIRE 7850 OC 2gb
MOBO: Gigabyte 990fxa-ud3

nått mer ni vill veta? tror inte tex RAM är relevant? har 8gb 1600mhz som kör i 1333mhz (orkar inte fixa, tydligen lite små krångligt att ställa in...)

det ser ut typ såhär (PS: fick photoshopa för det visades inte när jag print screena)

tror inte det är fel på skärmen heller. har haft den i ett par månader. (kommer inte ihåg vad den heter, står 273ELH på den men jag hittar den inte när jag googlar, fast den är identisk med denna skärm: http://www.dustinhome.se/product/5010597313/philips-273e3lhsb... )

EDIT: insåg just att den delen som jag trodde var segare är snabbare, så 1/3 av skärmen updaterar snabbare än resten.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlshamn
Registrerad
Sep 2008

Driver?
Sitter med ett 7970 och driver 12.6 beta och har samma/liknande problem och div andra små egenheter som att drivers crashar om jag spelar upp en video i mpc alt att den skärmen flimrar så man får ett anfall.

Tror det är driverproblem för dig liksom för mig.
Testa med lite olika och se om det hjälper dig.

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2012

jag lyckades fixa det... kopplade in min TV (som står brevid datorn) för att se om det var likadant på den och då fixade allt sig, på båda skärmarna... konstigt.

som jag sa så har jag inte riktigt lärt mig hur AMD saker funkar ännu (har bara haft Nvidia innan) men det värkar som om jag har catalyst version 12.3, är det rätt?

ps: är det inte normallt med crashar osv om man använder beta drivers?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jul 2004

Låter mer som glappkontakt än drivrutinproblem.

"Get your facts first, and then you can distort them as much as you please." - Mark Twain
På internet kommunicerar vi huvudsakligen i textform, så skriver du som en idiot kommer du således att uppfattas som en idiot.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlshamn
Registrerad
Sep 2008
Skrivet av MrShootHappy:

jag lyckades fixa det... kopplade in min TV (som står brevid datorn) för att se om det var likadant på den och då fixade allt sig, på båda skärmarna... konstigt.

som jag sa så har jag inte riktigt lärt mig hur AMD saker funkar ännu (har bara haft Nvidia innan) men det värkar som om jag har catalyst version 12.3, är det rätt?

ps: är det inte normallt med crashar osv om man använder beta drivers?

Sorgliga är att dom här driversarna jag har är stabilare än dom andra jag haft :\

Jo 12.3 stämmer bra det.
Konstigt men roligt att det fixade sig men kan ju vara som tidigare talare sa, glappkontakt.
Men i och med att jag har liknande problem och inte har glappkontakt så tänkte jag drivers (seghet i skärmar har jag haft dom två eller tre senaste drivers ja installerat)

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt