Köpt ny mus på/i/hos Webhallen

Permalänk
Medlem

Köpt ny mus på/i/hos Webhallen

Har precis köpt en Cyborg rat 5, inser i detta nu att den inte passar min hand det minsta, (etc flera andra saker jag inte tycker om) och att den justerbara längden inte är justerbar. bara några timmar sedan, är det möjligt att reklamera denna enhet/ångra mig på något sätt? kunde inte "känna" på den i butiken, endast se på den. bruten försegling, men inga skador av något slag.

//Tack på förhand/hälsning något/jagvetifan varför jag ens skriver detta

Permalänk
Medlem

Nej. Inte om du har varit i deras butik och köpt produkten. Har du beställt den över nätet kan du skicka tillbaks den utan problem.

Visa signatur

Citera om du skriver till mig. Annars läser jag troligtvis INTE.

Permalänk

Över disk gäller generellt öppet köp endast i obruten förpackning. Vid distansköp har man rätt att öppna och testa produkten innan man bestämmer sig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anden12:

Nej. Inte om du har varit i deras butik och köpt produkten. Har du beställt den över nätet kan du skicka tillbaks den utan problem.

även om att de justerbara längden.. inte är justerbar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av infinity08:

Över disk gäller generellt öppet köp endast i obruten förpackning. Vid distansköp har man rätt att öppna och testa produkten innan man bestämmer sig.

fan. okej. är det värt att försöka ändå, eller kommer jag bara skämma ut mig?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Voideus:

fan. okej. är det värt att försöka ändå, eller kommer jag bara skämma ut mig?

Alltid värt ett försök om inte butikern har demo exemplar. De kan ju alltid gå i god för dig eller något.

Hur skulle du kunna skämma ut dig? Gå dit och säg att musen inte var så passande för dig som du trodde, vilket du inte kunde veta eftersom de inte har några demoexemplar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reyintaz:

Alltid värt ett försök om inte butikern har demo exemplar. De kan ju alltid gå i god för dig eller något.

Hur skulle du kunna skämma ut dig? Gå dit och säg att musen inte var så passande för dig som du trodde, vilket du inte kunde veta eftersom de inte har några demoexemplar

för uhm... att jag är en total mes? :V men tack för allla svar... ska försöka iaf.

Permalänk
Medlem

Jag köpte en RAT 7 på NetOnNet och kunde lämna tillbaks musen hur enkelt som helst efter att jag hade provat den (detta nämnde jag såklart inte).

Permalänk
Medlem

Köpte ett tangentbord på webhallen för ett tag sedan, där rörde det sig iof om obruten förpackning men med tanke på att jag kunde övertala han i kassan att låta mig öppna ett annat tangentbord i butiken för att känna på det så kanske du kan reklamera om du har lite tur.

Permalänk
Skrivet av Voideus:

fan. okej. är det värt att försöka ändå, eller kommer jag bara skämma ut mig?

Försöka kan man alltid, de kan ju vara schyssta Se till att du har med förpackningen, alla tillbehör och kvittot bara.

Skrivet av Samev:

Köpte ett tangentbord på webhallen för ett tag sedan, där rörde det sig iof om obruten förpackning men med tanke på att jag kunde övertala han i kassan att låta mig öppna ett annat tangentbord i butiken för att känna på det så kanske du kan reklamera om du har lite tur.

Reklamera kan man inte göra såvida det inte är något fel på varan. Ett återköp däremot kanske de går med på om de är schyssta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av infinity08:

Försöka kan man alltid, de kan ju vara schyssta Se till att du har med förpackningen, alla tillbehör och kvittot bara.

Reklamera kan man inte göra såvida det inte är något fel på varan. Ett återköp däremot kanske de går med på om de är schyssta.

aja, gick inget vidare. även om jag på riktigt inte hade känt på den överhuvudtaget, endast sett på den. FML och lev vidare antar jag. endast skador kan rädda mig nu. :l

Permalänk
Medlem
Skrivet av Voideus:

aja, gick inget vidare. även om jag på riktigt inte hade känt på den överhuvudtaget, endast sett på den. FML och lev vidare antar jag. endast skador kan rädda mig nu. :l

Du kan sälja den. Givetvis med minst en 25% förlust.

Permalänk
Hedersmedlem

Gå till butiken och fråga, enligt mig är de ytterst kundmedvetna hos webhallen. Har du tur tar de den och säljer som demo eller nåt.

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DAoG:

Du kan sälja den. Givetvis med minst en 25% förlust.

var då? på affären eller bara till nån annan?

Skrivet av ilstallione:

Gå till butiken och fråga, enligt mig är de ytterst kundmedvetna hos webhallen. Har du tur tar de den och säljer som demo eller nåt.

det enda de sa till mig var typ "vi kan inte hjälpa dig, det är öppnat och brutet." så hur ska jag övertala dem till detta? känner typ att jag har 0 i karisma nu :l

Permalänk
Medlem
Skrivet av Voideus:

var då? på affären eller bara till nån annan?

det enda de sa till mig var typ "vi kan inte hjälpa dig, det är öppnat och brutet." så hur ska jag övertala dem till detta? känner typ att jag har 0 i karisma nu :l

Hur pass bruten är förpackningen?

De har all laglig rätt att neka dig att lämna tillbaka.

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk
Medlem

Var du inne i affären och köpte den ??

Visa signatur

Förlåt för stavningen alla kan inte va bra på allt ;)

Permalänk
Medlem

Webhallen i Stockholm har iallfall alltid varit mycket tillmötesgående mot mig och omedelbart bytt ut allt jag klagat på.
Då har det iofs varit något fel på produkten, men det skadar ju inte att försöka även i ett falll som ditt.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem

Öppet köp gäller alltid vid obruten förpackning om inget annat anges. Brukar stå så på kvittot.
Annars om du har beställt det över nätet så har du alltid 2 veckors returrätt oavsett om förpackningen är brutet eller inte.

Skrivet av Voideus:

var då? på affären eller bara till nån annan?

Till nån annan såklart Butiker köper inte varor från privatpersoner, de säljer varor.

Visa signatur

Wahoo

Permalänk
Entusiast
Skrivet av deques:

Öppet köp gäller alltid vid obruten förpackning om inget annat anges. Brukar stå så på kvittot.
Annars om du har beställt det över nätet så har du alltid 2 veckors returrätt oavsett om förpackningen är brutet eller inte.

Till nån annan såklart Butiker köper inte varor från privatpersoner, de säljer varor.

Nej det gör det inte. Det finns inget som kan tvinga butiken att ha öppet köp. Obruten förpackning spelar ingen roll. Däremot har många affärer öppet köp i en vecka eller 14 dagar men villkoren varierar från butik till butik. Fast det är som sagt upp till varje enskild butik att avgöra om de vill ha öppet köp eller inte. Många som inte har det generellt kan lösa det om man frågar snällt, till exempel om man köper en present. Ofta ger de bara tillgodokvitton då.

Så verkligheten är alltså raka motsatsen till det du skriver. Öppet köp gäller ALDRIG om inget annat anges.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24