Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrköping
Registrerad
Dec 2010

Grafik fel eller ?

Hej Har en kompis som får det här problemet när han har igång sin dator o jag förmodar att det är fel på grafikkortet eller har jag fel ? Länk nedan.

http://imageshack.us/f/594/felc.jpg/

Edit: han säger att där han köpte datorn så säger dom att det inte är nått fel på grafikkortet så dom bytte ut hans moderkort men problemet kvarstår :S

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
STHLM
Registrerad
Apr 2008

Grafik är knappast fel, det är trevligt i de flesta fall. Däremot ser det ut som om din polare har grafikfel på sitt grafikkort. Mitt såg ungefär ut sådär när jag försökte överklocka det (vilket tur nog försvann efter en kallstart).

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrköping
Registrerad
Dec 2010

okej tack för svar är det nån mer som kan säga om det är grafikkortet så svara gärna

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Omnipresent
Registrerad
Okt 2004

Byt graffet säger jag.

Gud är Död! - Nietzsche
Nietzsche är Död! - Gud

Trädvy Permalänk
Proffsmoddare
Plats
Lomma
Registrerad
Nov 2011

Fel på grafikkortet! Inte modermodemet iallafall

Lucas är en glad 19-åring, på fritiden bygger han datorer, spelar volleyboll och saxofon. Att hjälpa andra är en självklarhet och han hänger massor i gruppen Swerigs på Facebook. Ni hittar hans hemsida här www.auxiliumdesign.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Mar 2010

Prova gärna med ett annat grafikkort och se om det löser sig.
När uppstår problemet? Vid tung belastning? Slösurf? Idle? Speciella program? Försvinner det själv eller krävs omstart? Har han/hon senaste drivrutinerna?

Dator: i7 4770K, MSI 280X, 8 GB RAM, 250 GB SSD från Samsung, en gul kabel från HDD till modermodemet
Citat motherfucker, do you use it?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrköping
Registrerad
Dec 2010

Tack för svaren alla Det är i hela tiden idle och load det går aldrig bort han har haft det sedan han köpte datorn o det är nån månad sen.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrköping
Registrerad
Okt 2011
Skrivet av JoeBlack:

Prova gärna med ett annat grafikkort och se om det löser sig.
När uppstår problemet? Vid tung belastning? Slösurf? Idle? Speciella program? Försvinner det själv eller krävs omstart? Har han/hon senaste drivrutinerna?

Skrivet av Gensick:

Tack för svaren alla Det är i hela tiden idle och load det går aldrig bort han har haft det sedan han köpte datorn o det är nån månad sen.

Tycker det låter bra med att testa med ett alternativ grafikkort. Såg också att du bor i Norrköping så om något behöver lånas så säg till!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrköping
Registrerad
Dec 2010
Skrivet av Reyintaz:

Tycker det låter bra med att testa med ett alternativ grafikkort. Såg också att du bor i Norrköping så om något behöver lånas så säg till!

Tack så mycket kan hojta till om det behövs någonting

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Lidköping
Registrerad
Maj 2010
Skrivet av Gensick:

Hej Har en kompis som får det här problemet när han har igång sin dator o jag förmodar att det är fel på grafikkortet eller har jag fel ? Länk nedan.

http://imageshack.us/f/594/felc.jpg/

Edit: han säger att där han köpte datorn så säger dom att det inte är nått fel på grafikkortet så dom bytte ut hans moderkort men problemet kvarstår :S

för klent nätagg kan visas så också, har gjort det för mig en gång i tiden.

Moderkort Asus crosshair V formula 990FX|Shassi Antec twelve hundred|Nätagg XFX 750W 80+ silver|Processor AMD phenom2 x4 970 BE 4.1|Cpu kylare Corsair hydro H80|ram minnen Corsair VENGEANCE 8GB 1600 DDR3|Grafikkort XFX HD 6970 2GB|Grafikkortkylare ARCTIC COOLING ACCELERO XTREME| SSD Corsair force F60|Hårddisk WD green caviar 1TB|Bildskärm ACER G245H LCD HDMI| W7 ultimate 64| Razer Imperator BF3 edition|Ljudkort Asus xonar D2|

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2011
Skrivet av iSw3de:

De kan inte vara att hans hårddisk är för dåligt ventilerad då? D:

| Mobo: Z170 Pro Gaming | CPU: i5-6600K @ 4.2GHz med Antec Kühler H2O 920 | RAM: 16GB @ 3000MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Core 2500 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Trädvy Permalänk
Proffsmoddare
Plats
Lomma
Registrerad
Nov 2011
Skrivet av Lasergurka:

De kan inte vara att hans hårddisk är för dåligt ventilerad då? D:

Jo, så skulle det kunna vara, men antagligen inte om han kopplat in CPU fan i modermodemet

Lucas är en glad 19-åring, på fritiden bygger han datorer, spelar volleyboll och saxofon. Att hjälpa andra är en självklarhet och han hänger massor i gruppen Swerigs på Facebook. Ni hittar hans hemsida här www.auxiliumdesign.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2011
Skrivet av iSw3de:

Jo, så skulle det kunna vara, men antagligen inte om han kopplat in CPU fan i modermodemet

bara för att förtydliga, det är alltså själva hjärtat i hårddisken vi pratar om nu?

| Mobo: Z170 Pro Gaming | CPU: i5-6600K @ 4.2GHz med Antec Kühler H2O 920 | RAM: 16GB @ 3000MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Core 2500 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Trädvy Permalänk
Proffsmoddare
Plats
Lomma
Registrerad
Nov 2011
Skrivet av Lasergurka:

bara för att förtydliga, det är alltså själva hjärtat i hårddisken vi pratar om nu?

Ja, men jag tror fortfarande att det inte är det utan kylpastan!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2011
Skrivet av iSw3de:

Ja, men jag tror fortfarande att det inte är det utan kylpastan!

hm...kan det vara så att han glömt jorda ett av modermodemets distanser?

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Umeå
Registrerad
Feb 2009
Skrivet av iSw3de:

Tror nog mer att delar av fettet han har i håret har runnit av och kortslutit modermodemet

Ser ut som att grafikkortet har lackat ur.. prova att starta om eller ev. klocka ner kortet (till standardklock), funkar inte detta så är nog kortet som har börjat ge vika.

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds