Msi afterburner, har problem med det? hjälp.

Permalänk
Avstängd

Msi afterburner, har problem med det? hjälp.

Hej jag undrar bara om det är samma CFG fil text man ska skriva in på msi afterburner för att kunna klocka högre men mina två 5850 i CF vill inte klockas på stabil klock längre utan spelet fryser fast, har aldrig blivit så förut, jag har tankat ner den nyaste fulla versionen av msi afterburner men funkar inte så bra, detta är vad jag skriver in och sparar på CFG filen

I confirm that I am aware of unofficial overclocking limitations and fully understand that MSI will not provide me any support on it

stämmer det eller har något ändrats ? Mvh.

Visa signatur

Moderkort Asus crosshair V formula 990FX|Shassi Antec twelve hundred|Nätagg XFX 750W 80+ silver|Processor AMD phenom2 x4 970 BE 4.1|Cpu kylare Corsair hydro H80|ram minnen Corsair VENGEANCE 8GB 1600 DDR3|Grafikkort XFX HD 6970 2GB|Grafikkortkylare ARCTIC COOLING ACCELERO XTREME| SSD Corsair force F60|Hårddisk WD green caviar 1TB|Bildskärm ACER G245H LCD HDMI| W7 ultimate 64| Razer Imperator BF3 edition|Ljudkort Asus xonar D2|

Permalänk

Kort tips jag skulle inte använda msi afterburner har ett liknande problem på mitt gtx 480 ( kortet blir upp till 100grader varmt )
hört flera som haft problem med msi afterburner. dock aldrig haft samma problem som dig

Permalänk
Avstängd
Skrivet av razerpathana:

Kort tips jag skulle inte använda msi afterburner har ett liknande problem på mitt gtx 480 ( kortet blir upp till 100grader varmt )
hört flera som haft problem med msi afterburner. dock aldrig haft samma problem som dig

kan ju bro på att nvidias värme utveckling är så dåliga:( har själv haft nvidia och det kortet jag hade blev för varmt så jag har mest bara kört med AMDs kort

Visa signatur

Moderkort Asus crosshair V formula 990FX|Shassi Antec twelve hundred|Nätagg XFX 750W 80+ silver|Processor AMD phenom2 x4 970 BE 4.1|Cpu kylare Corsair hydro H80|ram minnen Corsair VENGEANCE 8GB 1600 DDR3|Grafikkort XFX HD 6970 2GB|Grafikkortkylare ARCTIC COOLING ACCELERO XTREME| SSD Corsair force F60|Hårddisk WD green caviar 1TB|Bildskärm ACER G245H LCD HDMI| W7 ultimate 64| Razer Imperator BF3 edition|Ljudkort Asus xonar D2|

Permalänk
Medlem

Vad jag vet så ska man bara ändra en nolla till en etta.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av berra200:

Vad jag vet så ska man bara ändra en nolla till en etta.

med den nyaste versionen av msi afterburner ?

Visa signatur

Moderkort Asus crosshair V formula 990FX|Shassi Antec twelve hundred|Nätagg XFX 750W 80+ silver|Processor AMD phenom2 x4 970 BE 4.1|Cpu kylare Corsair hydro H80|ram minnen Corsair VENGEANCE 8GB 1600 DDR3|Grafikkort XFX HD 6970 2GB|Grafikkortkylare ARCTIC COOLING ACCELERO XTREME| SSD Corsair force F60|Hårddisk WD green caviar 1TB|Bildskärm ACER G245H LCD HDMI| W7 ultimate 64| Razer Imperator BF3 edition|Ljudkort Asus xonar D2|