Permalänk
Medlem

Det roligaste tyckte jag var att tråden var ett år gammal och diskussionen tog vid där den sluta, för ett år sen

Permalänk
Medlem
Skrivet av jimjonsson:

tänk att folk ff bryr sig om de där.. helt sjukt, så säger folk som tro sig veta mer än dom vet, killen vill ha hjälp! inte en lektion

Nu är ditt inlägg väldigt gammalt, men lika dumt för det. Förstår knappt vad du har skrivit men att lyfta fram skillnaden mellan data och dator är något som jag själv finner väldigt viktigt på ett hådvaruforum.

Jag skulle också uppskatta om du och cirka 30% av Sweclockers skulle kunna sluta skriva "de" istället för "det", så otroligt irriterande när folk inte orkar skriva dit ett t i slutet av ordet för bevara entydigheten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Piece of Cake:

Det var TS som "väckte" den eftersom frågan fortfarande är aktuell. Är det något fel med det?

Såg det inte. Ber om ursäkt.

Visa signatur

Beyerdynamic DT770 Pro 80 Ω
CM Storm Quick Fire TK Brown
Zowie FK1+

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av Chabean:

Du missförstod kanske, det blev ingen ny dator förra året - den hon har nu är över 4 år gammal och klarar knappt av att öppna mail...

Jaha, dåså. Ursäkta.

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Medlem

Okej en allra sista koll då!

Dator för att surfa, se på film, spela småspel - max 5000 kr.

Här är den bärbara vi funderat ett tag på:

http://cdon.se/hemelektronik/acer_aspire_m3-581t-33216g12makk...

Såg den här också:

http://cdon.se/hemelektronik/fujitsu_lifebook_ah532_intel_i7-...

Har ni hittat någon bättre, så skriv!

Min mamma hälsar och tackar för all hjälp hon fått av er, nu ska vi bara köpa något också!

Visa signatur

Hejsvejs

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Hur är det att spela på en sån då? Jag har fått henne intresserad av "Steam" och hon skulle gärna vilja ha några "riktiga" spel, inget särskilt krävande men ändå. Funkar det tro?

Visa signatur

Hejsvejs

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chabean:

Hur är det att spela på en sån då? Jag har fått henne intresserad av "Steam" och hon skulle gärna vilja ha några "riktiga" spel, inget särskilt krävande men ändå. Funkar det tro?

Nix, i så fall är nog inte en chromebook något att ha.

Permalänk
Medlem

För surfande och flashgames är den acern bättre, eftersom att den har SSD och kommer kännas relativt rapp. Men när du nämnde steam så måste vi tänka om, för då kanske det är bättre med den senaste länkade, då den har I7 samt ett grafikkort. Men fråga morsan din, om hon verkligen vill spela spel på steam. Lycka till.

Permalänk
Medlem
Skrivet av samuelwa:

För surfande och flashgames är den acern bättre, eftersom att den har SSD och kommer kännas relativt rapp. Men när du nämnde steam så måste vi tänka om, för då kanske det är bättre med den senaste länkade, då den har I7 samt ett grafikkort. Men fråga morsan din, om hon verkligen vill spela spel på steam. Lycka till.

Okej, senaste från HQ: "Spela spel är kul, med det är inte för att spela spel jag skaffar en dator".

Då lutar det väl mot acern... Om steam var "ointressant" kanske en Chromebook inte hade varit helt fel, vad tror du?

Visa signatur

Hejsvejs

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yaroze:

Nix, i så fall är nog inte en chromebook något att ha.

Okej vi skiter i steam!

Skulle en Chromebook vara bättre än acern jag länka?

Visa signatur

Hejsvejs

Permalänk
Medlem

Grejen med en chromebook är att det är i stort sätt bara en webbläsare och några av googles program så som google docs och gmail m.m. (så har jag förstått det)

Visa signatur

| PC | MSI Z77A-G43 | i5 3570K | Corsair Vengeance 8gb | MSI GeForce GTX 660 TwinFrozr III | Fractal Design Define R4 | XFX Core Edition PRO550W | WD Blue 1TB |

Permalänk
Medlem

Personligen skulle jag nog ha tagit apparaten med Intel I7an.
För eftersom att din mor trots allt fått smak för Steam och lite mer riktiga spel, så har hon ju iallafall alltid möjligheten med den datorn.

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem

Ta acern, den kommer ju självklart klara enklare steam/Y8 spel, men kanske inte BF3. Med tanke på att den har SSD så kommer den kännas mycket rappare, men även hålla ett bra tag + att den i princip kommer att vara ljudlös. Så jag lägger min röst på acern.