Micro studdering med 2x 6870?

Permalänk

Micro studdering med 2x 6870?

Hello, hade lite frågor kring micro studdering med 6870 i CF.

Hur mycket kommer jag uppleva studderingen om jag nu kommer köpa ett till 6870?

Är det mer värt att köpa ett nyare kort istället?

MVH

Permalänk
Medlem

MS är olika från person till person...
det kommer att finnas där men frågan är hur mycket du kommer att märka utav det
jag själv körde med 1 6970 och uppgraderade till 2, märkte inte av någon MS
kör idag 4way CF och har inga bekymmer alls.....

//E

Visa signatur

[GA-990FXA-UD7H] [AMD FX-8350 @4.9] [32gb 1600mhz cas10]
[Sapphire 6970 2GB x2 + MSI R6990] [OCZ Vertex 3 120GB x2 @raid0] [OCZ Agility 3 120bg proggydisk]
[Corsair AX 1200i] [Corsair M90/K90] [Xigmatek Elysium] [NZXT FX Enthusiast x7]
[Larkooler Extreme performance G1/4]

Permalänk
Medlem

Hur långt är ett snöre?
Som sagts tidigare, det är helt inviduellt hur mycket du kommer uppleva detta. Jag märker av det ibland när jag spelar BF3 men det är inte så det stör direkt.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk

det heter microstuttering

amd kort i cf har generellt mer microstuttering än nvidia kort i sli men det har inte så stor betydelse eftersom det inte går säga om du märker av microstuttering eller inte, det skiljer sig från person till person. Om du köper ett till kommer du få ganska mycket mer prestanda men dock så kan det bli problem med microstuttering och vissa spel stödjer inte cf dock så stödjer de flesta moderna spel det. Stödjer inte spelet cf så stänger du bara av cf och kör på ett kort. Jag skulle inte köpa ett nyare kort utan ett till 6870 och testa hur det är och om du inte är nöjd har du 2 veckors ånger rätt, eller vad det nu heter. Ånger rätt innebär att du kan ångra ditt köp och skicka tillbaks varan inom den lovade tiden, men alla butiker har inte detta så kolla upp det innan.

p.s. vet att komplett har det