Spel från Steam installeras på fel plats

Permalänk

Spel från Steam installeras på fel plats

Visste inte riktigt vart jag skulle lägga den här tråden så jag chansar på här. Är det fel får någon gärna flytta på den.

Jag har Steam med en mängd spel på och nu har jag precis skaffat mig en 120gigs SSD.
Nu när jag har installerat Steam så la jag den på C: och nu när jag installerar spelen så hamnar dom alltid automatiskt på C:

Går det inte att specifiera i Steam vart spelen ska installerad? vill hellre att spelen jag inte spelar så ofta inte ska ta upp min nya SSD utan ligga på D: istället..

Går detta på något sätt?

Visa signatur

Regnar det så kommer det ifrån himlen.

annars står de i tidningen..

Permalänk
Hedersmedlem
Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av TroNi:

Visste inte riktigt vart jag skulle lägga den här tråden så jag chansar på här. Är det fel får någon gärna flytta på den.

Jag har Steam med en mängd spel på och nu har jag precis skaffat mig en 120gigs SSD.
Nu när jag har installerat Steam så la jag den på C: och nu när jag installerar spelen så hamnar dom alltid automatiskt på C:

Går det inte att specifiera i Steam vart spelen ska installerad? vill hellre att spelen jag inte spelar så ofta inte ska ta upp min nya SSD utan ligga på D: istället..

Går detta på något sätt?

När jag har sökt omkring så har tyvär inte jag hittat något sådant.

Det jag gör med min ssd är att jag bara flyttar spelet från steam mappen ifrån C disken till en annan där jag har plats för allt, så flyttar jag bara från o till det jag vill spela.

Tryck på installera på ett spel o låt den ladda lite filer, sen pausar dig o stänger av steam.
Lägger in spelet på sin forna plats, startar steam o kör på att verifiera filerna på det spelet

/ Karlsson

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av TroNi:

Visste inte riktigt vart jag skulle lägga den här tråden så jag chansar på här. Är det fel får någon gärna flytta på den.

Jag har Steam med en mängd spel på och nu har jag precis skaffat mig en 120gigs SSD.
Nu när jag har installerat Steam så la jag den på C: och nu när jag installerar spelen så hamnar dom alltid automatiskt på C:

Går det inte att specifiera i Steam vart spelen ska installerad? vill hellre att spelen jag inte spelar så ofta inte ska ta upp min nya SSD utan ligga på D: istället..

Går detta på något sätt?

Nope. En av de största fördelarna med Origin, och en av de mest önskade funktionerna hos steam.

Edit: Dauym, jag hade fel.

Visa signatur

i7-10700K + Corsair H90 | Z490 | 64GB | RTX3080 | SSD 3*512GB + 500GB + 128GB | HDD 3TB | Phanteks P400S | TUF 750W | 31.5"+27"+24" | Corsair K95 RGB | Logitech G902 | Sennheiser RS 175

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Sapphire 7970 | 3570K | Sabertooth z77 | 8gb RAM | 2x Plextor M3 Pro raid0

Permalänk
Medlem

Bara att flytta över hela mappen till valfri disk. Har fungerat i alla år som steam har funnits och gör det nog fortfarande. Kom ihåg att ändra sökmål i genvägar osv eller helt enkelt göra nya.

Steam brukar automatiskt installera spel på disken det ligger på. Savefiler etc läggs i mina dokument på C:/.

Visa signatur

[EVGA P55 FTW] [i5 750 @ 4.2GHZ] [HyperX @1680 16GB 9-9-9-24] [HD6970 Xfire 1010/1475] [AX1200] [Samsung 830 256GB] [Lian-Li A71FB] [XSPC RX480, Cooltek Maxistream 360, Laing D5, Dtek Fuzion V1, Maze4 + Maze5]
Projektlogg Prestanda HTPC

Permalänk

Se där, bra svar pojkar!

Nackdelen är med dom spelen man vill ha den extra lilla prestandan som SSDn ger. Skulle vilja lägga spelen jag spelar ofta på C: och dom andra lite mindre tunga spelen på D:
Men där kanske vi drar gränsen?

Jag gör som länken https://support.steampowered.com/kb_article.php?ref=7710-tdlc... säger.

Tack så hemskt mycket!

Visa signatur

Regnar det så kommer det ifrån himlen.

annars står de i tidningen..

Permalänk
Medlem
Skrivet av TroNi:

Se där, bra svar pojkar!

Nackdelen är med dom spelen man vill ha den extra lilla prestandan som SSDn ger. Skulle vilja lägga spelen jag spelar ofta på C: och dom andra lite mindre tunga spelen på D:
Men där kanske vi drar gränsen?

Jag gör som länken https://support.steampowered.com/kb_article.php?ref=7710-tdlc... säger.

Tack så hemskt mycket!

Jag rekommenderar steam tools funkar klockrent för mig.

http://www.stefanjones.ca/steam/

Då kan du spela även det som ligger på HDDn.

Visa signatur

Fractal Design Tesla 650W 80+ > Asus P8Z77-I Deluxe > BitFenix Prodigy (Vit) > Intel Core i7 2700K > Crucial 16GB 1600MHz > Scythe Mugen III > Gigabyte GTX 660 > 640GB WDB > 120GB OCZ Agility 3