Permalänk
Medlem

Billigt grafikkort?

Hej.
Min sons dator behöver ett nytt grafikkort då det gamla pajat för andra gången (bakade det i ugnen en gång och då höll det några månader till). Vill inte behöva baka det mer så vill hellre köpa ett nytt. Men har ganska begränsad budget och eftersom sonen mest spelar LEGO-spelen samt Minecraft så behövs nog inget värstingkort. Tänkte mig runt 500:-. Det som sitter i nu är ett GeForce 8800 GTS så det vore ju kul om det var i ungefär samma klass.
Sitter just nu på jobbet så jag kan inte kolla moderkort och PSU och sånt, men har iaf för mig att att processorn är en AMD dubbelkärnig sak. Kan uppdatera tråden när jag kommer hem.

Har ni några bra tips? Har tittat lite på Amd 5670 och 6570 och sånt.

Permalänk
Medlem

köp ett beggat, då kan du få dig ett GTX460 som ligger runt 600:-
finns här på marknaden, det kortet är dock mycket snabbare än dina alternativ, så det kommer duga för sonen i flera år.

Permalänk

Minecraft är mer RAM krävande än GPU krävande. Så du kanske kan se över den biten också?
http://www.inet.se/produkt/5409228/gigabyte-radeon-hd6570-102... Som du sa låter ju ytterst lämpligt.

Visa signatur

Köpe utav ljudkort? ODAC+O2 COMBO ELLER ASUS XONAR STX
Köpe utav headset? Headsets är skräp, köp hörlur och mic separat.

Permalänk

Köp ett GTX 460, finns ute för 600 sek beganat på sweclockers marknad:

http://www.sweclockers.com/annons/67860-2st-gigabyte-gtx-460-...

Ett fenomenalt kort för de pengarna - har själv haft ett sådant och kan bara tala väl om det. Med tanken på vilka spel din son spelar kommer det att hålla i ett antal år, med god mariginal om han vill spela nått mer avancerat.

Visa signatur

Main/Laptop: MSI GS30; CPU i7 4870HQ, RAM 1600 Mhz a 16Gb, GPU Radeon AMD RX 470 Sapphire/Intel Iris Pro Graphics 5200, Storage Primary; Intel 256 Gb x 2 Raid 0, Secondary: Samsung 512 Gb

Permalänk
Medlem

Tack för era råd. De där två 460 verkar intressanta. Har ett sådant hemma i en av datorerna och gillar det bra.