Vad för processorer fungerar på ett morderkort ASUS M2R-FVM?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2011

Vad för processorer fungerar på ett morderkort ASUS M2R-FVM?

Som titeln säger, har ingen anning om vilka procsessorer som funkar till det här morderkortet nu använder jag en ATHLON X2 XP, som måste verkligen uppgraderas, men jag vet ej ifall jag måste köpa ett nytt morderkort eller ej. Tacksam För Svar.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2012

Ursäkta men det du nämner är väl ändå en processor? Så för att vi ska kunna hjälpa dig får du nog komma med mer exakta uppgifter!

Mvh Niklas

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2007

Verkar vara ett OEM kort med am2 sockeln. Inte mycket till stöd för fler kärnor än 2 och inte heller nyare processorer. http://www.mirosupport.de/other/asus_m2r-fvm/man_m2r-fvm_engl...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2010

host* moderkort*

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus R9 290 OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |
NAS 40TB: 8x3TB RAIDz2 | 4x4TB RAIDz1 | ASRock C2550D4I | 32GB ECC RAM | FreeNAS |
LJUD: M-Audio BX8 D2 | ATH-M50 | Focusrite Scarlett 2i2 |

Trädvy Permalänk
Forumledare
Kent
Registrerad
Jan 2005
Skrivet av GEFORCE CRAZy:

Som titeln säger, har ingen anning om vilka procsessorer som funkar till det här morderkortet nu använder jag en ATHLON X2 XP, som måste verkligen uppgraderas, men jag vet ej ifall jag måste köpa ett nytt morderkort eller ej. Tacksam För Svar.

Vad var det för fel på din andra tråd som du skapade för under 2 timmar sedan?
http://www.sweclockers.com/forum/54-amd/1118851-moderkort-hja...

Synpunkter eller frågor gällande modereringen? Då kan du kontakta mig eller moderatorerna.
Ursäkta min stavning, jag är dansk

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2011

Jaha... Jag fick en helt annan bild av rubriken under "Nytt i forumet"...

Intel Core i5 4670k @ 4.5 GHz - 2 x EVGA GTX 780 SC ACX - MSI Z87-G45 - Corsair Vengeance LP 16 GB - 3 x 1 TB HDD -
2 x 250 GB SSD - ASUS Xonar DGX - EVGA Supernova G2 850W - NZXT H440

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Solen
Registrerad
Apr 2002

GEFORCE CRAZy jag låste dina andra trådar då det inte är tillåtet att göra flera trådar i samma ämne så låt bli detta i fortsättningen.

Tack.

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2011

Det här morderkortet blir soptunna, får hitta ett nyare som atleast har stöd till 4 kärnor, Och ja Malo Ber om ursäkt ska inte hända igen.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Långshyttan
Registrerad
Nov 2010
Skrivet av GEFORCE CRAZy:

Det här morderkortet blir soptunna, får hitta ett nyare som atleast har stöd till 4 kärnor, Och ja Malo Ber om ursäkt ska inte hända igen.

en liten sak bara moderkort inte morderkort ^^

om det ska vara billigt så kika upp amd's sida fm1, am3 och am3+

Intel I5 2500 max turbo inställt så 3.8 ghz på 4 cores o 4.1 på 1. corsair 8 gb @ 1333 mhz moderkort P8z77-V-LX, Asus R9 280 DCII TOP och nätagg plexgear 600w SSD: 60 gb intel 330