Hur känner ni inför rmah?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Minsc S2:

Du har även chansen att ge Blizzard 15% av 'dina' pengar varje gång du säljer/köper något.

Jag gillar inte RMAH på ren princip. Jag kommer aldrig att använda det, och för oss som inte kommer köpa saker på RMAH betyder det enbart att priset på bra gear på Guld-AH kommer stiga något extremt...förutsatt att det ens finns något bra gear på Guld-AH.

Det är inte procent baserat.

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kvickstick:

Det är inte procent baserat.

Det är det väl?
Jag läste att de tar 1 euro för vapen/armor typ.
Sen 15% för att skicka summan till paypal.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kvickstick:

Det är inte procent baserat.

Skrivet av adfi:

Det är det väl?
Jag läste att de tar 1 euro för vapen/armor typ.
Sen 15% för att skicka summan till paypal.

http://us.battle.net/support/en/article/diablo-iii-auction-ho...

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Permalänk
Medlem

Spelet är ju utformat på så vis att man måste köra auction house eller ha 1 miljard i MF för att inte få värdelös gear, vilket stör mig. Annars är spelet bra, finns ju inte så mycket att göra förutom att samla guld.

Permalänk
Medlem

Den som köper item för 250$ är ju korkad... Tycker inte att items i D3 har samma värde som i wow, diablo har man ju inget att sträva efter. Tycker jag.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Items har alltid funnits på svarta marknaden, bara att nu slipper man bli scammad och betalar servern.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag är kluven.

Det blir ju tråkigt att grinda hur mycket som hellst om det tar för lång tid att hitta någorlunda saker. Då jobbar jag hellre en timme extra på jobbet om det motsvarar en viss mängd speltimmar. Å andra sidan så.. då försvinner hela poängen med spelet. Vad ska jag göra när jag har den gear jag vill och klarat inferno? Gå tillbaka till world of tanks antagligen.. Så för mig förstör detta nog spelet.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk

Bryr mig inte speciellt. Ett perfekt verktyg om du vill tvätta pengar.

Permalänk
Skrivet av IceDread:

Jag är kluven.

Det blir ju tråkigt att grinda hur mycket som hellst om det tar för lång tid att hitta någorlunda saker. Då jobbar jag hellre en timme extra på jobbet om det motsvarar en viss mängd speltimmar. Å andra sidan så.. då försvinner hela poängen med spelet. Vad ska jag göra när jag har den gear jag vill och klarat inferno? Gå tillbaka till world of tanks antagligen.. Så för mig förstör detta nog spelet.

Tror de vill att man ska ha möjlighet att kitta upp sig med en eller ett par st redigt feta prylar så att man slipper farma till 25000000 guld som kommer ta ett halvår att skrapa ihop för en arbetande människa
Och för att förbereda sig inför pvp, expansioner och sånt kan det ju eventuellt vara gött att kunna slanta upp för en extraordinär hjälm etc.
Men jag är rädd priserna kommer vara rätt saftiga på RMAH dessutom, så att köpa ett helt grönt set eller så kommer nog kosta perkele!

Permalänk
Medlem
Skrivet av kalabaleek:

Tror de vill att man ska ha möjlighet att kitta upp sig med en eller ett par st redigt feta prylar så att man slipper farma till 25000000 guld som kommer ta ett halvår att skrapa ihop för en arbetande människa
Och för att förbereda sig inför pvp, expansioner och sånt kan det ju eventuellt vara gött att kunna slanta upp för en extraordinär hjälm etc.
Men jag är rädd priserna kommer vara rätt saftiga på RMAH dessutom, så att köpa ett helt grönt set eller så kommer nog kosta perkele!

Ja vi får väll se, det kan ju bli hyfsat också!
Frågan är om detta kommer förbättra eller försämra vanliga AH också.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem
Skrivet av mannen99:

Sen att tro att man kan tjäna pengar på det är absurt, titta tiden du investerade på att spela o hitta ditt sjuka item, ta sedan de timmarna o gånga med en mcdonaldslåg timlön o du failar stenhårt.

Om du tror att du kan ha lika roligt när du "farmar" mc-donalds som när du lirar diablo 3 så är det nog du som failar.

Tiden jag "investerat" har inte kostat mig ett öre eftersom det är min fritid och jag endå inte kan komma på mycket annat jag hellre skulle göra! Det är alltså gratis tid.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AcolYte:

Jag bryr mig inte, Diablo shops skulle finnas ändå, nu erbjuder Blizzard ett säkert alternativ, samt at ge dem 15% är väll inte så farligt? Servrarna kostar mer per sekund än vad dem får in på ett sålt item.

15% per item inte så farligt? Du får alltså lov att betala 15% av varje såld item så att blizzard får in ÄNNU mer pengar på sitt sämsta spel genom tiderna, dom skiter totalt i kvalité och du vill betala ännu mer pengar till dom? Smart tänkt, det är nog så vi ska göra för att få bättre kvalité på spelen...

Permalänk
Medlem

Tycker redan vanliga AH har förstört en hel del av spelet. Själva vitsen med Diablo är ju i princip att hitta bra loot, men numera vet man att det man själv hittar eller craftar till 95% är skräp. Bara att klicka in på AH och köpa sig dubbelt så bra items för en billig peng. Intresset att faktiskt spela spelet har ju urvattnats rejält. RMAH kommer ju inte hjälpa mot den känslan precis.

Permalänk
Skrivet av SueCia:

15% per item inte så farligt? Du får alltså lov att betala 15% av varje såld item så att blizzard får in ÄNNU mer pengar på sitt sämsta spel genom tiderna, dom skiter totalt i kvalité och du vill betala ännu mer pengar till dom? Smart tänkt, det är nog så vi ska göra för att få bättre kvalité på spelen...

Well. För mig fungerar Diablo helt felfritt och jag älskar högt att kötta runt, så du kan ju hålla dig till dina subjektiva åsikter utan att bli sarkastisk mot andra som inte har samma åsikter som dig?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frux:

Tycker redan vanliga AH har förstört en hel del av spelet. Själva vitsen med Diablo är ju i princip att hitta bra loot, men numera vet man att det man själv hittar eller craftar till 95% är skräp. Bara att klicka in på AH och köpa sig dubbelt så bra items för en billig peng. Intresset att faktiskt spela spelet har ju urvattnats rejält. RMAH kommer ju inte hjälpa mot den känslan precis.

Nja, saker du hittar och craftar kanske till 95% är skräp för dig, men inte för alla andra...

Visst fokus flyttar lite från spelet till att handla på AH, men det är somsagt helt valfritt om man vill använda det, och många tycker nog det är nästan lika roligt som resten av spelet

Skulle vara lite intressant om det fanns ett game-mode helt utan AH dock, men då får man ju inte kunna handla med andra spelare heller eftersom det i praktiken är samma sak fast mindre effektivt

Permalänk
Skrivet av SueCia:

15% per item inte så farligt? Du får alltså lov att betala 15% av varje såld item så att blizzard får in ÄNNU mer pengar på sitt sämsta spel genom tiderna, dom skiter totalt i kvalité och du vill betala ännu mer pengar till dom? Smart tänkt, det är nog så vi ska göra för att få bättre kvalité på spelen...

Du kanske skulle kolla upp fakta INNAN du whinar om att du får betala 15%/item

Du får betala 1 euro/equipment item du säljer i fee (OM DEN SÄLJER INTE ANNARS!!!)

sedan för gems etc (items som du kan stacka upp flera stycken i en hög) är det 15% bara för att det är ju inte 1!! köpare som kommer köpa alla utan då skulle du ju kunna få betala den fasta avgiften X antal gånger. vilket skulle SUGA

När du skall ta ut pengarna så kommer det en kostnad baserad på hur du tar ut dom. TeX paypal tar 3,25% + 3,25 kr i kostand.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Kimolsson:

Jo, vad tycker ni och tänker om rmah? Själv så tycker jag det tar bort en stor del av spelglädjen, liksom, hur kul är det att veta att hur mkt du än farmar och nöter, så kommer vilken snorunge som helst kunna sno farsans visa kort och bara köpa bättre grejjer än vad du farmat ihop till på dar, eller kanske tom veckor. Nä, jag gillar det inte.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag kommer använda mig utav RMAH själv både för att köpa och att sälja. Hett tips, bry du dig om din egna karaktär istället för att sitta å bli upprörd över andras.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Skrivet av Firkraag:

Jag kommer använda mig utav RMAH själv både för att köpa och att sälja. Hett tips, bry du dig om din egna karaktär istället för att sitta å bli upprörd över andras.

Eller hur, inte så att man som fast arbetande känner att det är kul att se priser på 15-20 miljoner för items man behöver – när man inte har en piss i rymden att få ihop så mycket guld när man måste arbeta i verkligheten om dagarna...
Tid är pengar, så de som har möjlighet att sitta och farma inferno 18 timmar om dygnet får bli precis hur bittra de vill; för min del öppnar det upp möjligheter att faktiskt hålla mig hyfsat geared utan att plöja ner 600 timmar goblin runs för att få en vettig enhandare...

Dessutom; de som faktiskt farmar inferno på daglig basis och får tag på sjuka grejer kommer ju å sin sida kunna sälja stuff för att tjäna sig några hackor på grejerna!

Permalänk
Medlem

Lite konstigt blir det i alla fall med ett spel där ett helt gäng "arbetare" som sitter och nöter vissa områden dag och natt för kränga loot på rmah samtidigt som vanliga spelare kravlar sig igenom spelet på sin fritid. Nu stör de ju inte spelupplevelsen direkt, om man inte råkar ramla in på deras goblin run eller liknande, men jag tror att Blizzard får det svårt att balansera spelet på ett sätt som passar alla. Dvs om det finns 1246 karakterX utan ah-items som tvärdör i en del av spelet samtidigt som det finns 7253 karaktärerX med (rm-)ah-items som totaldominerar i samma område, ska Blizzard då nerfa eller buffa yrke X? Jag misstänker att det blir en nerf eller ingenting alls, så att man antingen måste skaffa hjälp från andra för vissa avsnitt eller så får man också skaffa de där ultra-sällsynta grejorna (troligtvis via ah) som "alla andra" också har.

Nu när jag har funderat lite närmare på det så tror jag nog faktiskt att rmah är ett (litet) plus. Det ger ytterligare ett sätt att komma över saker som man kan behöva, förutom vanliga ah, att hitta grejor själv eller byta till sig. Dock tror jag att det också betyder att Diablo 3 kommer att bli Free 2 Play efter något år eller så, vilket jag tycker är lite sorgligt.

Visa signatur

Det var enklare förr att skilja Asus moderkort åt:
Asus A7V -> Asus P5Q Pro -> Asus M4A88TD-V EVO/USB3

Permalänk
Medlem

Detta är framtiden. Fler spel kommer ta efter det är jag helt säker på.

Permalänk
Medlem

Finns inte en chans i h-vete RMAH kommer att fungera med dupes och diverse exploits. Blizzard tätar igen en lucka och en annan öppnas.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4 PSU: Corsair RM750x 750W 80+ Guld Moderkort: ASUS ROG Strix Z390-F GAMING CPU: Intel Core i9-9900K Kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 32GB Systemdisk: Corsair Force Series MP600 1TB M.2 SSD GPU: ASUS GeForce RTX 2080 Ti ROG Strix OC

Permalänk
Medlem

Jag är nyfiken på vad kineserna kommer att hitta på med RMAH.

Visa signatur

Ryzen 3600 | RX6800

Permalänk
Skrivet av JesperDa:

Jag är nyfiken på vad kineserna kommer att hitta på med RMAH.

Skulle tippa samma som i guld, så många kommer bli miljonärer.

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem
Skrivet av DotaPottan:

Du kanske skulle kolla upp fakta INNAN du whinar om att du får betala 15%/item

Du får betala 1 euro/equipment item du säljer i fee (OM DEN SÄLJER INTE ANNARS!!!)

sedan för gems etc (items som du kan stacka upp flera stycken i en hög) är det 15% bara för att det är ju inte 1!! köpare som kommer köpa alla utan då skulle du ju kunna få betala den fasta avgiften X antal gånger. vilket skulle SUGA

När du skall ta ut pengarna så kommer det en kostnad baserad på hur du tar ut dom. TeX paypal tar 3,25% + 3,25 kr i kostand.

Det är du som "kanske skulle kolla upp fakta".

För ALLT du säljer (oavset om det är gems eller items) så gäller en ytterligare 15% avgift om du väljer att dina vinster från auktionen skall föras över till paypal. Paypal i sin tur tar inte ut pengar för att sätta in ett belopp såvitt jag vet.

Officiell info:
"What options are available for receiving the proceeds of auction house sales in each region?
Players who have access to any real-money auction house will have the ability to store auction earnings in their Battle.net Balance (up to the maximum permitted Battle.net Balance) . As an advanced feature, players in certain regions will have the additional option to have the proceeds sent to their PayPal account instead of storing the earnings in their Battle.net Balance. The process of transferring proceeds to PayPal will be subject to a 15% transfer fee, calculated based on the amount being transferred. Players must choose which method they wish to use prior to posting an auction, on a per-auction basis."

källa:
http://eu.battle.net/support/en/article/diablo-iii-auction-ho...

Permalänk
Medlem

det enda possitiva är att det kommer minska ner på alla spammers, spelade d2 för ett halvår sen och vart man än gick var de spammers om item stores. Tycker inte om det, men det kommer ske på ett eller annat sätt ändå

Visa signatur

Hugger man yxan i båten får man ro som fan!

Permalänk

Tycker det är bra av Blizzard att få igång något eget system, finns redan nu items på ebay och 1mille guld går för ca 60kr.

Själv har jag inte så mycket tid över under dagarna så jag kan köra massa farm runs för att få upp guldnivån så detta kommer passa mig perfekt.
Tar för lång tid att få fram sakerna jag vill ha genom att köra utan någon form av AH.

Permalänk
Skrivet av Death On Wings:

Tycker det är bra av Blizzard att få igång något eget system, finns redan nu items på ebay och 1mille guld går för ca 60kr.

Själv har jag inte så mycket tid över under dagarna så jag kan köra massa farm runs för att få upp guldnivån så detta kommer passa mig perfekt.
Tar för lång tid att få fram sakerna jag vill ha genom att köra utan någon form av AH.

helt klart menar idag kan man köpa 10M för ca 400kr så det är inte dyrt så om nu ett item kommer kosta runt det så tycker ja det är¨en rimlig kostand. om man jobbar så är det ju vad man tjänar på 1/3 arbetsdag liksom det e ju en droppe i havet;)

Permalänk
Medlem

Jag ställer mig nog till det negativa gänget..

Irriterar mig över att spelet blir balanserat kring ett AH, vilket gör att man som casual-spelare med lite tid att lägga ner, samt ingen vilja att hosta upp pengar, får det svårt.

Förstår inte varför så många spel idag ska centreras kring, och kräva så extremt mycket speltid. Jag har varken tid eller lust att nöta hundratals timmar efter en lootbit, men jag vill ju ändå få utmaningen i att spela inferno...

Permalänk
Skrivet av Ixos:

Det är du som "kanske skulle kolla upp fakta".

För ALLT du säljer (oavset om det är gems eller items) så gäller en ytterligare 15% avgift om du väljer att dina vinster från auktionen skall föras över till paypal. Paypal i sin tur tar inte ut pengar för att sätta in ett belopp såvitt jag vet.

Officiell info:
"What options are available for receiving the proceeds of auction house sales in each region?
Players who have access to any real-money auction house will have the ability to store auction earnings in their Battle.net Balance (up to the maximum permitted Battle.net Balance) . As an advanced feature, players in certain regions will have the additional option to have the proceeds sent to their PayPal account instead of storing the earnings in their Battle.net Balance. The process of transferring proceeds to PayPal will be subject to a 15% transfer fee, calculated based on the amount being transferred. Players must choose which method they wish to use prior to posting an auction, on a per-auction basis."

källa:
http://eu.battle.net/support/en/article/diablo-iii-auction-ho...

missade den där sista raden;) my bad men iaf så behöver du ju inte skicka över dom till paypal. kunde man inte använda den balancen för att belata wow etc med?

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Förstår inte varför så många spel idag ska centreras kring, och kräva så extremt mycket speltid. Jag har varken tid eller lust att nöta hundratals timmar efter en lootbit, men jag vill ju ändå få utmaningen i att spela inferno...

Varför gör du inte det då isåfall?

Du behöver varken RMAH eller nöta i hundratals timmar för att prova på utmaningen att spela inferno.

Act1 är något av en speedbump första gången men du behöver knappast nöta 100 timmar för att klara den, räcker att anpassa sin spelstil till lite mer defensiv och handla lite på vanliga guld AH. Finns många karaktärer som är i Act 2 inferno med långt under 100h total speltid.

Du måste väl endå förstå att blizzard vill ge content och innehåll till alla som spelar, även de som vill lägga ned hundratals timmar. För dem försvinner spellusten om det inte finns utmaning kvar och detsamma gäller väl dig om du spelar någon timma per dag och till slut klarar dig hela vägen eller???