Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Nov 2004

LoL hackat?

Fick idag ett mail där det påstås att mitt konto tillsammans med många andras ev. kan ha blivit hackade.
Stämmer detta eller är det en bluff om man nu går in och ändrar lösenordet via den webbplats som anges i mailet?

Citat:

Greetings Summoner,

Keeping your information secure is very important to us. That's why we're sorry to inform you that some of the account information you provided us may have been accessed by hackers. Most critically, some players' email address, encrypted account password, and date of birth. No payment or billing information of any kind was accessed.

As a safety precaution, please change your account passwords by logging in to eune.leagueoflegends.com and visiting the "my account" page (linked in the upper-right hand corner of the page after login). If you use the same password for accounts on other services, you should change those passwords as well.

For your security, the URL above isn't clickable. If you need to access your account, type the URL in directly. On that note, please be extra vigilant about emails you receive, especially if those emails contain attachments or links.

We're keeping this note short, but have created a forum post with much more information and the latest official updates on this situation at eune.leagueoflegends.com/board within the announcements forum.

We apologize for the inconvenience, and appreciate your immediate attention to resetting your password.

The League of Legends Security Team

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Sabertooth P67 | CPU: INTEL 2600K & Antec Kühler H2o 620 | GPU: Gigabyte GTX 680 2GB| SSD: Samsung 850 Pro 256 GB | RAM: G.Skill Ripjaws 4x4096MB CL9 1600Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: Asus PCE-AC68 |

|| Citera för svar! ||

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2012

Det stämmer och det är bäst att man ändrar lösenord på din E-mail och LoL.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Nov 2011

Det är inte en bluff. Det står i launchern och deras hemsida. eune.leagueoflegends.com är nordic/east versionen av sidan. Byt lösenord asap, jag har i alla fall gjort det:)

i7 4770k @stock | Asus z87-pro | Gigabyte gtx 670 OC | 8GB RAM | Samsung 840 Pro 256GB | 3TB HDD| Corsair RM850 | en dvdspelare
i7 950 @3.2GHz | Sabertooth x58 | HIS HD5770 | 6GB RAM | 500GB HDD | Antec Earthwatts 500W
Thinkpad x60 tablet | 3GB RAM | Crucial M4 128GB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Helsingborg
Registrerad
Aug 2011

Lär er att kolla på deras hemsida, detta är nog den 3e tråden jag ser om detta.
http://euw.leagueoflegends.com/news/league-legends-account-se...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Nov 2004

Tack för era snabba svar
Använde samma lösen till mailen också men det är ändrat nu, LoL spelar jag inte längre så det får dem hacka bäst dem vill, har inget av värde där i vilket fall

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Sabertooth P67 | CPU: INTEL 2600K & Antec Kühler H2o 620 | GPU: Gigabyte GTX 680 2GB| SSD: Samsung 850 Pro 256 GB | RAM: G.Skill Ripjaws 4x4096MB CL9 1600Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: Asus PCE-AC68 |

|| Citera för svar! ||

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Wroclaw
Registrerad
Okt 2011
Skrivet av Foniox:

Lär er att kolla på deras hemsida, detta är nog den 3e tråden jag ser om detta.

Inte för att vara elak men kan hålla med.

Sen när blev sweclockers den nya wikipedia? D:

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Jan 2007

Det stämmer, har du ditt account på Nordic & East + West, så gå in och byt.

Hjälp mig tillbaka genom att citera mig | https://trollpick.net - Svenskt gaming community

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skåne
Registrerad
Jul 2007

Det var dock krypterade lösenord som läckte ut, men nog säkrast att byta ändå

| CPU: Intel 6700K@4.6GHz | GPU: EVGA GTX 1080 SC | Moderkort: Asus Z170 Pro Gaming | RAM: Corsair LPX 16GB@2133MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12P SE2 | Primär SSD: Samsung 840 EVO 250GB | Sekundär SSD 1: Samsung 850 EVO 500GB | Sekundär SSD 2: Intel 320 120GB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM750x Chassi: Fractal Design R4 | Kringutrustning: Dell U2515H, Dell U2412M, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G900, Sennheiser HD650