Bilden laggar när jag spelar upp film på tv'n

Permalänk
Medlem

Bilden laggar när jag spelar upp film på tv'n

Hej jag har ett smärre problem med min dator. När jag ska spela upp film på min tv så laggar bilden vilket är lagom irreterande. Jag har en amd a8 prolle med inbyggd gpu. Det laggar ingenting på min vanliga skärm utan endast på tvn.. Har provat filmer med både bättre och sämre kvalité men både och laggar. Har provat att ändra om inställningar för skärmen och prövat en rad olika hz men inget hjälper.. någon som vet vad som kan vara fel?

Permalänk
Medlem

Vad har du för tv? Kör du kabel till tv'n eller streamar du?

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MyRus:

Vad har du för tv? Kör du kabel till tv'n eller streamar du?

Jag har en samsung le32a766.. Jag använder mig av en hdmi sladd som borde vara hel då den fungerar fint mellan tv'n och ps3. Jag har även prövat att streama från datorn via ps3 till tv'n och då flyter allt på fint.