Permalänk

ICS Galaxy tab 10.1??

Hej är det någon som sitter som mig och bara väntar på att Ice Cream Sandwich ska släppas? är det någon som har någon anning om något datum? jag har sökt som en dåre men hittar inte något ni kan gjärna länka något om ni har läst något interessant

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tengman_223:

Hej är det någon som sitter som mig och bara väntar på att Ice Cream Sandwich ska släppas? är det någon som har någon anning om något datum? jag har sökt som en dåre men hittar inte något ni kan gjärna länka något om ni har läst något interessant

du kan inte ha sökt mycket i sånt fall finns en hel tråd om det på swedroid som är högst upp i deras forum för 10.1

http://www.swedroid.se/forum/showthread.php?t=56500

och det ser tyvärr ut som för alla andra som har samsung och inte har en s2a tyvärr =/ så är bara att vänta å hoppas på det bästa..

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Hedersmedlem

Det senaste som har sagts från Samsungs sida är andra kvartalet så om det stämmer lär den dyka upp innan Juni är över, men samtidigt har Juli nämnts som möjlig lansering.

Jag tror att man vill få ut Galaxy Note 10.1 innan man uppgradera sin äldre platta.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk

okok, tack för svaren

Permalänk
Medlem

dock är det inget magiskt som händer med plattan när den får ICS

Permalänk
Permalänk

Besviken på Samsung

Jag tycker det är kasst av Samsung att inte prioritera sin kunder. Det är klart att man vill ha samma version av Android som man har i sin telefon. Hoppas det kommer en uppgradering snart. Jag kör Chrome både i PCn och på min HTC One X och vill även kunna köra det på min Galaxy Tab.

Permalänk
Hedersmedlem

Det är bara att ha tålamod för det skall testas och pillas så allt fungerar som det skall.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Skrivet av MaLo:

Det är bara att ha tålamod för det skall testas och pillas så allt fungerar som det skall.

ICS är redan ett fungerande OS och har varit i ett mer än ett år Det samsung, HTC etc gör är att fixa in sina egna personliga meny skit och annat för att sedan släppa det till sina "maskiner"

Dock har Samsung fete failat med att bara ha ICS på sina nya saker för att få dom sålda.

Har ju möjlighet att ha ICS på alla saker som min galaxy tab 10.1 om det är rootad, även Jelly Bean, men saken är att viss hårdvara från tillverkarna måste ha speciella driverrutiner som till kameran och andra moduler. så att ha ICS på min galaxy tab är mög, för man har ingen kamera t.ex

Permalänk
Permalänk
Medlem

ICS 4.0.4

Någon som uppdaterat sin galaxy tab 10.1 till ICS?
Gjorde själv det igår, upplevs betydligt snabbare men känner inte alls igen gränssnittet/typsnitten och tycker både grafik och upplösning blivit sämre.
Någon som känner samma sak eller är jag bara petig?

/W

Permalänk
Medlem

Jag tycker faktiskt tvärtom, att allting ser bättre ut. Jag installerade iofs Italienska versionen när den släpptes på samfirmware och den funkar bara bra. Enda problemet är att wifi buggar och inte slår av sig. Kanske är löst i Svenska releasen.

Samma sak med wifi i CM10 preview, så vet inte vad som gått fel där... tur man använder tasker, så man kan ställa in att den automatiskt ska slå av/sätta på wifi.

Gillar nog allt med ICS bättre än Honeycomb, så från min hörna finns det ingen anledning att inte uppgradera, om man kan komma runt vilolägesproblemen med wifi.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hundkex:

Jag tycker faktiskt tvärtom, att allting ser bättre ut. Jag installerade iofs Italienska versionen när den släpptes på samfirmware och den funkar bara bra. Enda problemet är att wifi buggar och inte slår av sig. Kanske är löst i Svenska releasen.

Samma sak med wifi i CM10 preview, så vet inte vad som gått fel där... tur man använder tasker, så man kan ställa in att den automatiskt ska slå av/sätta på wifi.

Gillar nog allt med ICS bättre än Honeycomb, så från min hörna finns det ingen anledning att inte uppgradera, om man kan komma runt vilolägesproblemen med wifi.

Kanske bara är jag då men det grafiska är dock lite enklare. Stänger aldrig av Wifi så jag har inte det problemet. Däremot vägrar den prioritera mina SSIDn.

Hur gör du med flash?
Min uppgradering dödade flash funktionen och nu finns det ju inte längre på Play så det är ett stort problem för mej just nu.

/W

Permalänk

Skillnaden mellan Android och IOS

Hej, ja jag föredrar Android och det är därför jag har en Samsung platta. Jag förstår ändå Apple-fantasterna. Tillverkaren av hårdvaran äger operativsystemet och när en ny version spottas ut så är det enkelt att skicka ut den till alla kunder. Vi som har olika HTC, Samsung, Sony eller någon annan telefon/platta blir lidande. Det var skillnad med PC:n hemma, så länge hårdvaran klarade det, så kunde du själv uppgradera. Nu sitter man fast med sin Honeycomb och kommer kanske missa IceCream och med största sannolikhet aldrig få se Jelly Bean såvida man inte pungar ut med 4-5 tkr till.

GalaxyTab är bra hårdvarumässigt och bör hålla åtminstone två år, men det är tråkigt om inte programvaran hänger med.

Hoppas någon på Samsung läser det här

Dold text
Permalänk
Medlem
Skrivet av wilgot:

Kanske bara är jag då men det grafiska är dock lite enklare. Stänger aldrig av Wifi så jag har inte det problemet. Däremot vägrar den prioritera mina SSIDn.

Hur gör du med flash?
Min uppgradering dödade flash funktionen och nu finns det ju inte längre på Play så det är ett stort problem för mej just nu.

/W

Jaha, jo det är därför jag gillar det. Allt utom tangentbordet, det ser fortfarande... SCUMM ut. Men jag kör ändå med smart keyboard.

Jag kör inget som använder flash, så det mesta jag "saknar" är ads. Jag är rätt så nöjd. Annars kan man ju dra hem APK:n.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1770384

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hundkex:

Jaha, jo det är därför jag gillar det. Allt utom tangentbordet, det ser fortfarande... SCUMM ut. Men jag kör ändå med smart keyboard.

Jag kör inget som använder flash, så det mesta jag "saknar" är ads. Jag är rätt så nöjd. Annars kan man ju dra hem APK:n.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1770384

APK! stort tack.

/W

Permalänk
Medlem

Igår plingade det till i min Galaxy Tab 10.1 om att ICS fanns för nedladdning. Uppdaterad och klar känns det som det mesta flyter på bättre. En del saker som ändrats som kan ta lite tid att vänja sig vid.

Permalänk
Skrivet av S1im:

Igår plingade det till i min Galaxy Tab 10.1 om att ICS fanns för nedladdning. Uppdaterad och klar känns det som det mesta flyter på bättre. En del saker som ändrats som kan ta lite tid att vänja sig vid.

Borde den inte finnas till 8.9" också som har samma hårdvara ? Eller kommer den senare ?

Visa signatur

Apple MacBook Pro 15" Retina. 2,2 GHz Quad-Core Intel Core i7 Turbo Boost upp till 3,4 GHz, 16 GB 1600 MHz minne, 256 GB PCIe-baserad flashlagring, Intel Iris Pro Graphics.
Laptop 2. MSI GT 780DX, 17.3" LED matt (1920 x 1080), Intel Core i7-2670QM 2.2 - 3.1 GHz, Minne: 16 GB DDR3 1333MHz, NVIDIA GeForce GTX 570M 1.5 GB GDDR5, HDD Intel 320 SSD 120GB + 750 GB (7200 rpm).

Permalänk
Medlem
Skrivet av cokeman 1337:

Borde den inte finnas till 8.9" också som har samma hårdvara ? Eller kommer den senare ?

Det borde komma uppgradering till den samtidigt. Gör en update och kolla.

Permalänk
Skrivet av S1im:

Det borde komma uppgradering till den samtidigt. Gör en update och kolla.

Kollade update i både plattan och i kies men det fanns ingen update ännu.

Visa signatur

Apple MacBook Pro 15" Retina. 2,2 GHz Quad-Core Intel Core i7 Turbo Boost upp till 3,4 GHz, 16 GB 1600 MHz minne, 256 GB PCIe-baserad flashlagring, Intel Iris Pro Graphics.
Laptop 2. MSI GT 780DX, 17.3" LED matt (1920 x 1080), Intel Core i7-2670QM 2.2 - 3.1 GHz, Minne: 16 GB DDR3 1333MHz, NVIDIA GeForce GTX 570M 1.5 GB GDDR5, HDD Intel 320 SSD 120GB + 750 GB (7200 rpm).

Permalänk

Äntligen

Nu har jag uppgraderat. Tänk om jag hade vetat från början att man måste regga ett Samsung-konto för att få uppdateringar. Nu fick jag uppdatera två gånger innan den kom fram till ICS. Det viktigaste för mig var att kunna köra Chrome i plattan och hoppas det fungerar nu.