Behöver nybörjarhjälp för PSU/Chassi kontakter

Permalänk
Medlem

Behöver nybörjarhjälp för PSU/Chassi kontakter

Hej alla proffs behöver lite hjälp att identifiera vad kablarna vart det skall gå för nätagg samt chassi.

Mina items: NZXT Phantom (dvs med fläktpanel topp), NZXT Hale90 (modulär 850W), samt Asus Sabertooth z77 (mobo)

Det är givet att dem första skall till moderkortet vid CPU pluggen, men jag undrar behöver jag använda bägge CPU 1 och CPU 2 (har för 8 pins på moderkortet. Och ifall inte gömmer jag bara den andra bakom resten av kablarna som inte används?

4/4 PIN CPU

8PIN CPU2

Ingen koll på vad denna har för funktion
4PIN

Jag gissar att den skall kopplas till PSU, ser ut som den tillhör fläktarna men jag är inte helt 100.
Chassi kontakt

Chassi kontakt2

Tack på förhand för er möda och hjälpa mig:)

Permalänk
Medlem

Om det är en 8pins kontakt till cpu så använd cpu 2 och om det är en 4pin använd cpu1 du behöver bara använda en.
Den konstiga 4pin är en tillägs adapter om du behöver göra en 4pin till 8pin eller dylikt så kan då sätta ihop den med en annan kontakt som den passar med. Dom två sista kontakterna ska kopplas in till psu. Sedan vad dom driver spelar inte så stor roll.

Visa signatur

Intel i5 3570K, Radeon HD 6970 artic cooling Accelero Twin Turbo II, 8gb 1600mhz, Fractal Design Define R4, msi Z77-S03, Coler Master GX 750w 80+ brons.

Permalänk
Medlem

Tack, hann läsa en tutorial om kontakter också men jag är jättetacksam, det sista jag vill är att grilla ett nytt moderkort på mitt första bygge:)

Permalänk
Medlem

Fl3xus, lust att länka den?