Vilken app för att skissa konstruktioner?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Maj 2011

Vilken app för att skissa konstruktioner?

Jag Söker en app för att skissa uppslag till konstruktioner. Jag pluggar till ingenjör och går ständigt runt och funderar på mestadels larviga uppfinningar.

Appen bör vara lätt att komma igång med och samtidigt ha visst djup. En funktion som jag skulle uppskatta är att om man vill mata in data manuellt för ett objekt så ska det gå. Jag tänker ex.vis på att om man vill lägga en rak linje så ska det gå att knappa in att den ska vara 34 mm lång och ligga i 28 graders vinkel mot horisontlinjen.

Ett måste är att det ska vara möjligt att copypasta lager mellan olika filer (flera flikar med skisser samtidigt vore också kul) så att man kan göra olika detaljer separat och sen sätta ihop dem till en assembly.

Är funktionerna jag ber om självklarheter ? Vilka appar rekommenderar ni? Jag tänker just nu på iDraw, tror ni att den kan passa?

Tacksam för tips

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Apr 2006

Nu vet jag inget om sånt här och detta kanske är helt fel, men jag tipsar ändå!
Är inte CAD för sånt? Finns till Android och bör finnas till iOS. Kan dock vara helt fel.

Lenovo Thinkpad Tablet > Android 4.03 > Tegra 2

Asus UX32VD-R4002V > Intel i7 3517U > Geforce GT 620 > 13,3" IPS @ 1920 x 1080

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Maj 2011

Cadprogrammen jag sett till ipad (eller snarare de jag surfat förbi i appstore) är till för typ heminredning. För vanliga os är cad också långsamma att använda när man ska vara lite kreativ och spontan eftersom att det är så petigt med att geometrierna ska vara logiska så att datorn fattar allt.

Näe, jag söker nog snarare någon slags bildbehandlingsprogram, men jag tänkte att det nog finns såna som är mer lämpade för det jag tänker mig. Riktig cad får jag göra på laptopen när jag kréerat klart och bestämt hur det ska vara.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad