Kort med 2 HDMI till mina Extenders?

Permalänk
Medlem

Kort med 2 HDMI till mina Extenders?

Tjena,

Har tänkt ha min dator i en garderob och köra ut bild och ljud till 2 tv apparater via cat 6 kabel som jag har i väggarna.

Så om jag har fattat det rätt så behöver jag ett grafikort med 2 hdmi portar som jag kopplar till 2 hdmi extenders som jag sedan kopplar till varje hdmiport och sen en till var tv.

För att få ljud och bild till tvn så behöver jag ha Hdmi då dvi inte skickar ljud.

Så då behöver jag ett grafikort med 2 st hdmi utgångar som jag kopplar hdmi extenders till:

HDMI-förlängare för 3D-TV Cat5
http://www.direktronik.se/prod/prod....tHpEoQ#25-0340

som jag sen kopplar till respektive tv för att få bild och ljud från datorn i skåpet...

Tänker jag fel?
Vilket grafikkort ska jag ha? Har inte lust att uppgradera hela datorn då jag bara använder till surf och film.

CPU typ DualCore Intel Core 2 Duo E6600, 2400 MHz (9 x 267)
Moderkortsnamn Gigabyte GA-965P-DS3 (3 PCI, 3 PCI-E x1, 1 PCI-E x16, 4 DDR2 DIMM, Audio, Gigabit LAN)
Grafikkort Radeon X1950 Series (Microsoft Corporation - WDDM) (256 MB)
Systemminne 4096 MB (DDR2-800 DDR2 SDRAM)

Det är vad jag har nu...

Vilket grafikort ska jag ha för att lösa mitt problem eller är det något mer som fattas? Billigt som löser problemet är bra...
eventuell annan lösning?

tack på förhand

Visa signatur

C2D 6600 | 4096 DDR RAM(644) | Radeon HD 6850 1GB GDDR5

Permalänk
Medlem

DVI från grafikkort kan faktiskt skicka ut ljud, du behöver bara en adapter. Se denna sida.

Sedan kan du använda Prisjakt för att leta efter ett kort som har de utgångar och adaptrar du vill att det ska ha.

Visa signatur

Låda: Fractal Design Define R3, Nätagg: Fractal Design Newton R3 600W, Moderkort: ASUS ROG Maximus IV Gene-Z, CPU: Intel 2700K @ 4,8GHz, RAM: 8GB Corsair Vengeance LP PC12800, GPU: GB 280X @ 990MHz, SSD: Sandisk Extreme 240GB, HDD: Seagate Barracuda 2TB, Vattenkylning: EK-D5 pump, XSPC RayStorm CPU, Zalman ZM-WB5 GPU, EK-CoolStream RAD XTC 140mm, Alphacool NexXxoS ST30 FC 120mm, Skärm: Dell U2311H