Wow liknande MMO ?

Permalänk

Wow liknande MMO ?

Hej,
Då jag totalt tröttnat på folket och vad blizzard gjort med wow + att det tappat så mycket seriösa spelare så söker jag ett nytt spel, jag gillar själva spelstilen man har i wow så ett liknande spel vore kul att testa.

Någon som har någon idé om wow liknande spel?

Permalänk
Visa signatur

Intel(R) Core(TM)i7-3770 CPU @ 3,40 GHz I AMD radeon(TM) HD 7770 2 gb I 12 gb ram I 1 tb hdd

Permalänk
Medlem

Allods Online

Permalänk

Ja det är en lista på MMORPG spel ?

Jag söker ett som har ungefär samma upplägg som wow och som fortfarande har kvar lite känsla.

(Får ursäkta att jag är dålig på att formulera mig)

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Hackintosh?
Mac OSX Tweaks/Hacks?

--> Besök nya [B]groths.org[/B]

Permalänk
Medlem

Rift

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator specs: Amd FX:8320 @stock 4now, MSI Geforce 770, Bequiet KRAFT 700w, Gigabite 990 FX, Kingston SSDnow 120 GB, WD Green 1 TB, 8Gb 1600mhz Ram och ett no name chassi. Övrigt, 23 tums skärm, 21,5 tums benq, Q-pad mk50, razer naga, Turtlebeach z6a, siberia v2, ATH-M50, Zoom h1

Permalänk
Avstängd

Wow liknande MMO? lyder titeln på tråden och du tar upp GW2, som faktiskt är så långt ifrån wow du kan komma utan att byta genre?

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

Swtor

Permalänk

Misstänker att det kommer ramla in en del svar,

Kan skriva varför jag blev så besviken med WoW är att tex på vissa ställen där det jämt var folk är helt öde nu och det ger en sorglig känsla över hur spelet går utför..

Så ett spel med hög population hade varit uppskattat!

Permalänk
Hjälpsam

Bus Driver verkar vara ett intressant MMO, kan man få spela passagerare också?

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem
Skrivet av Förslagsivs:

Kan skriva varför jag blev så besviken med WoW är att tex på vissa ställen där det jämt var folk är helt öde nu och det ger en sorglig känsla över hur spelet går utför..

Det finns inget WoW liknande spel med högre population än 10 miljoner accounts, sorry.
Testa att flytta till en server med högre population.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Diablo 3
(Var bara tvungen efter alla klagomål att D3 var så likt WoW ;p).

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Förslagsivs:

Sök dig till en server med mer folk?
Jag spelar inte WoW själv men de seriösa spelarna lär byta server om deras nu blir tommare. Följ forumen vart de bästa guildsen drar sig.

Permalänk
Medlem

Har letat mycket efter WoW liknande spel också, men de flesta spelen jag prövat är helt enkelt inte lika "bra" så att säga, de flesta spel känns så stelt.
Rift lirade jag ett tag, va riktigt bra tyckte jag. Men jag hade inte pengar för att köpa mer speltid så jag sket i det men jag tyckte det va kul. Finns trail till det om jag inte kommer ihåg fel.

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fluf:

Bus Driver verkar vara ett intressant MMO, kan man få spela passagerare också?

http://www.youtube.com/watch?v=M1ZJOD9wvIk

det är typ såna spel dom låter fångarna på guantanamo spela för att få dom att prata

Visa signatur

NZXT H440 - MSI Z97 Gaming 5 - Intel core i5-4690K - Noctua NH-D15 - 2x Gigabyte r9 280x Windforce 3X - Corsair XMS3 DDR3 4x2GB - Corsair TX850M - Samsung evo 840 1TB - 4x Seagate Constellation ES 2TB
HTC Legend> LG Optimus 2x> Nokia Lumia 800> HTC One X > HTC one > LG G2 > Motorola Nexus 6 > Samsung galaxy S7
Surface pro 3 i3 64GB
Hellre att det aldrig fungerar än att man öppnar instruktionsboken!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Förslagsivs:

Byt till en extremt högpopulation server? Lär ju lösa dina beskymmer i så fall

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Skrivet av Förslagsivs:

Det finns inga andra MMOGs än WoW där spelarbasen i EU/NA räknas i miljoner. Så om den totala populationen är viktigast för dig, har du dessvärre inga alternativ än att byta server inom WOW.

Men om du kan tänka dig andra spel vars totala population visserligen är betydligt mindre, men där de populäraste servrarna erbjuder bra aktivitet, så kan jag rekommendera: LotRO och Rift som är i fantasy miljö precis som WoW, samt SWTOR om du vill uppleva lite rymdäventyr.

Permalänk

Vänta på TES:online lär ju bli ganska fett

Visa signatur

Dator: OCZ Agility 3 60GB || Intel i7 3770k 4gHz || ASRock Z77 Extreme4 || 12GB Vengeance Ram
6 TB Hdd || Gigabyte 780 windforce || Corsair Carbide 500R|| Fatal1ty 500W PSU 80+ ||
Kamera: Sony Alpha A33

Permalänk
Medlem

Rift, WAR, SWTOR, AoC.. Typ alla mmorpgs som släpptes efter 2005 förutom darkfall, earthrise och resterande sandbox mmos

Visa signatur

Intel Core i5 13600K | RTX 4070 Ti | Kingston FURY Beast 32GB DDR5 6000MHz | Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | Kingston A2000 SSD 1TB | Gigabyte Z790 Gaming X AX | Samsung 65" 4k 120Hz | LG 27" 27GP850 | 24" XL2411T | Be Quiet! Dark Power 12 1000W | Akko 3084B 75% | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Medlem

RiFT är det ända MMORPG't som är någorlunda likt WoW, i princip samma upplägg och väldigt lätt och lära sig om man lirat WoW ett bra tag, SWTOR kommer väl på andra plats men dock är det väldigt olikt WoW så RiFT är min rekommendation, spelade det själv några dagar men gick tillbaka till WoW igen nu har jag lagt ner WoW och lirar ett antikt MMORPG som heter Tibia

http://www.youtube.com/watch?v=y2Udgb1RCNE

det är helt gratis så det skadar inte och testa

Permalänk
Medlem
Skrivet av kvicksilv3r:

Vänta på TES:online lär ju bli ganska fett

Antagligen inte men vi får väl se.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Skrivet av Hzup:

Byt till en extremt högpopulation server? Lär ju lösa dina beskymmer i så fall

^This!

Själv spelar jag på Sylvanas (eller spelade? Har ett break nu.. (standard) ).
Där är det sjuuuukt galet mycket folk! Tror det är bland de 3 största Ally EU servrarna. Galet med folk! Måste t o m stänga av general/trade/lfg för att ens kunna se om någon whisprar och läsa det osv..

Visa signatur
Permalänk

Kan uppdatera med att jag fick en Scroll Of resurrection av PhenPhantom och spelar nu på Sylvanas och det är riktigt roligt igen, skön känsla på den servern också!

Tack för alla svaren..

Permalänk
Medlem

Forsaken World
Allods Online

kolla även in D&D: Online

Sen finns det andra alternativ om du är mer ute efter det sociala i MMO:s

Black Prophecy
DCUO
m.fl.

kolla in mmohut.com

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Medlem
Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ferrat:

Tyvärr är den rätt gammal, kommer ihåg när jag läste den för ca ett år sedan, redan då hade minst ett spel i listan lagts ner.

Dock är de 2 första spelen riktigt bra för att vara gratis och Allods ska ha fått ett lyft i Gameplayet sedan sista patchen. Detta har jag läst mig till, inte prövat själv.

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Skrivet av Mocka:

Det finns inget WoW liknande spel med högre population än 10 miljoner accounts, sorry.
Testa att flytta till en server med högre population.

10miljoner är aktiva i dags läget..
det är nästan 20milj reggade konton, max aktiviteten under wotlk va 13milj.. Peace and Love (no homo)

Visa signatur

I7 2600k | KFA2 GTX 570 SLI | MSI Z68A-GD55 G3 | 16 GB 1600Mhz VENGEANCE | Corsair GT 120g, 2TB Barracuda Green | Corsair TX 850W | CoolerMaster HAF 712 | Razer Deathadder | Razer Lycosa | Steelseries Siberia v2

Permalänk
Medlem

TUR ELDER SCROLLS KOMMER SNART ... tackar gud för det..

Visa signatur

Ny dator på G

Permalänk
Medlem

Alla mmorpg spel är wow kloner, det är ialf vad folk skriver vid nya mmo releaser.

Permalänk
Medlem

EDIT: märkte nu att det var något stjärnskott som bumpat en nästan 2 år gammal tråd. ..duh -.-