Installera en OCZ octane i Htpc:n som inte hittas?

Permalänk
Medlem

Installera en OCZ octane i Htpc:n som inte hittas?

Jag försökte installera en OCZ Octane i min Htpc precis men den hittade inte disken.

Jag ändrade i bios till AHCI läge istället för IDE men trots detta hittade den inte disken. Ändrade jag tillbaka till IDE så hittar den min blueray spelare men i AHCI läget hittar den ingenting.

Det som sitter i burken är:

Zotac Geforce9300-Itx I-E (ett mini itx moderkort med inbyggd grafik mm)
e8400 775 socket prolle
4 gig minne

Till detta fungerar ett Win 7 64 bit som ligger på den vanliga disken och de fungerar hur bra som helst. Tänkte dock uppgradera så datorn blir lite snabbare med en ny SSD.

Frågan är, hur kan jag hitta disken så jag kan installera win 7 på den??

Jag kopplade ur alla andra diskar etc och hade bara SSD inkopplad på Sata 1 porten på moderkortet men den hittar den som sagt inte. Några förslag?

//Erik

Permalänk
Medlem

Finns det nått nyare bios till moderkortet som du kan uppdatera till? Är det i BIOS du inte hittar disken eller i windows?

Permalänk
Medlem
Skrivet av maltenizer:

Finns det nått nyare bios till moderkortet som du kan uppdatera till? Är det i BIOS du inte hittar disken eller i windows?

Vet inte då jag letade på zotac sida men hittade inget.

Jag hittar inte disken i bios. I varken AHCI läget eller IDE läget. Så i windows installationen hittar jag inte den heller ofc. Lär inte vara fel på disken utan nånting i bios eller så som måste ändras.

Några idéer?

Permalänk
Medlem

Har dragit ett mail till Zotac nu och hoppas de svarar. Detta är absurt och deras uppdate av bios fungerade inte alls utan stannade på 5% varjegång och frös datorn.

.-----> http://www.zotac.com/index.php?option=com_docman&task=cat_vie...

Fungerar inte alls.

Tror ni att det fungerar om jag kopplar in SSD:n i min vanliga spel dator där de redan sitter massor med intel diskar , dock kopplar jag ut alla innan och sen installerar Windows 7 64 bit på Octanen via min speldator och sen flyttar jag den och kopplar in den i Htpc:n? Borde funka tycker jag.

Vad tror ni?

Permalänk
Medlem

Fungerar inte disken ska du förstås skicka tillbaka den på garantin.

Du är inte den första som har problem med OCZ Octane: #12265978