Permalänk
Medlem
Skrivet av Twoedge:

Intressant att höra. Jag har kört co-op och en runda tar ungefär 2 timmar. Vi var 4 som spelade. När det var slut så blev det c:a 100000 plus vilket fick en av dom andra spelarna säga att det var en bra vinst.
Det verkar tydligen som om alla andra här drar in miljonbelopp nästan varje runda dom tar.

Hittar man inget att sälja på AH blir det svårt att få ihop de summor som folk anger! Det ligger nog på 100-150K i timmen om man inte behöver reparera sina grejer!

Visa signatur

Nothing to see here, move along ...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Iceglow:

Hittar man inget att sälja på AH blir det svårt att få ihop de summor som folk anger! Det ligger nog på 100-150K i timmen om man inte behöver reparera sina grejer!

Precis. Och man hittar en massa level 60, 61, 62 och 63 grejor men det är SKIT. Totalt osäljbart därför att jag tror att det är Blizzard själva som lägger ut dom riktigt bra och dyra grejorna. Speciellt på RMAH.

Visa signatur

Antec P180/ Asus A8N-E / A64 X2 3800+ / 2x512 Corsair value select / Gainward GS 7800GT /SB audigy 2 /Antec neopower 480W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Twoedge:

Totalt osäljbart därför att jag tror att det är Blizzard själva som lägger ut dom riktigt bra och dyra grejorna. Speciellt på RMAH.

Det kan jag nästan garrantera att det inte är.

Jag hittade t.ex en helt sinnesjukt bra amulett igår på act 1 inferno, har inte spelat speciellt mycket (totalt kanske 80h på inferno) men den var markant bättre än dyraste med samma stats som låg uppe på Gold AH för 18miljoner Buyout. På RMAH hade den förmodligen gått för ungefär 50-100€.

Men jag beslutade mig för att behålla själv då det var helt rätt stats för mig.
(6% crit chance, 10% life, 180dex, 110 vita, 250 armor)

Det är slumpen som avgör, en ny nisse som spelat 1h totalt har lika stor chans som dig att hitta ett superbra item nästa runda även om du spelat 200h innan och inte fått ett skit (förutsatt samma MF).

Vad alla har märkt är istället det faktum att bra föremål inte försvinner ur systemet, de används till man hittar en upgrade sedan åker de ut på AH igen. Mycket snart finns bara riktigt bra saker i omlopp och det blir svårare och svårare att hitta bättre själv.

Det enda sättet att lösa problemet är ett AH där bra föremål faktiskt försvinner ur systemet, vilket betyder att du måste spela hardcore.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ixos:

Det kan jag nästan garrantera att det inte är.

Jag hittade t.ex en helt sinnesjukt bra amulett igår på act 1 inferno, har inte spelat speciellt mycket (totalt kanske 80h på inferno) men den var markant bättre än dyraste med samma stats som låg uppe på Gold AH för 18miljoner Buyout. På RMAH hade den förmodligen gått för ungefär 50-100€.

Men jag beslutade mig för att behålla själv då det var helt rätt stats för mig.
(6% crit chance, 10% life, 180dex, 110 vita, 250 armor)

Det är slumpen som avgör, en ny nisse som spelat 1h totalt har lika stor chans som dig att hitta ett superbra item nästa runda även om du spelat 200h innan och inte fått ett skit (förutsatt samma MF).

Vad alla har märkt är istället det faktum att bra föremål inte försvinner ur systemet, de används till man hittar en upgrade sedan åker de ut på AH igen. Mycket snart finns bara riktigt bra saker i omlopp och det blir svårare och svårare att hitta bättre själv.

Det enda sättet att lösa problemet är ett AH där bra föremål faktiskt försvinner ur systemet, vilket betyder att du måste spela hardcore.

Det är väl min vanliga otur som spelar in igen. Och hardcore kan i nuläget helt glömma. Jag blir oneshotad så fort jag går över i act 2. För att inte tala om att försöka ta ner Butcher solo.

Visa signatur

Antec P180/ Asus A8N-E / A64 X2 3800+ / 2x512 Corsair value select / Gainward GS 7800GT /SB audigy 2 /Antec neopower 480W

Permalänk
Medlem

En annan lösning skulle ju vara om blizzard själva införde ett ladder system såsom i diablo 2 då, som resettas vid jämna mellanrum där alla börjar om från noll.

Permalänk
Medlem

Shit hur fan kan folk ge 1000-2000spänn för ett föremål, jag skulle inte ens ge så mycket för ett helt account med fullt gearade gubbar :V

Finns bra mycket roligare saker att lägga pengarna på LOL

Permalänk
Medlem
Skrivet av Twoedge:

Intressant att höra. Jag har kört co-op och en runda tar ungefär 2 timmar. Vi var 4 som spelade. När det var slut så blev det c:a 100000 plus vilket fick en av dom andra spelarna säga att det var en bra vinst.
Det verkar tydligen som om alla andra här drar in miljonbelopp nästan varje runda dom tar.

Jag brukar köra mina rundor själv oftast. Börjar i Festering Woods så jag får fem magic findstackar och sedan kör man Warden och Butcher och dödar alla blåa pack på vägen. En runda brukar ge mig omkring 15-16 gula items.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mafnus:

Jag brukar köra mina rundor själv oftast. Börjar i Festering Woods så jag får fem magic findstackar och sedan kör man Warden och Butcher och dödar alla blåa pack på vägen. En runda brukar ge mig omkring 15-16 gula items.

Jo en runda ger c:a 15-16 gula items och faktiskt en gång ett legendary item. Men nästan allt är värdelöst. Man får vad vendorn vill betala ungefär 600-1200 st.

Visa signatur

Antec P180/ Asus A8N-E / A64 X2 3800+ / 2x512 Corsair value select / Gainward GS 7800GT /SB audigy 2 /Antec neopower 480W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

crit dmg, crit, dex.

bara o öka

Hehe, jo en sak jag märkte (det är ju så idiotiskt att man inte får upp samma jämförelse när man kör mouse-over på ett item på AH som när man har det i sin bag! Why?) är att crit-dmg gjorde sjukt mycket för dps:en.
Jag hade ju fastnat på att inte förstå hur man skulle köra dex nog, men crit dmg + crit verkar göra sjukt mycket åt dps, jag sitter nog fast lite för mkt i wow-tänker

Men som sagt, det är ju så svårt att sitta och räkna på hur mycket man tjänar på items på ah när man bara inte kan se en jämförelse som i sin bag, och det är ju inte direkt gratis att köpa saker för att testa sig fram...

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Hehe, jo en sak jag märkte (det är ju så idiotiskt att man inte får upp samma jämförelse när man kör mouse-over på ett item på AH som när man har det i sin bag! Why?) är att crit-dmg gjorde sjukt mycket för dps:en.
Jag hade ju fastnat på att inte förstå hur man skulle köra dex nog, men crit dmg + crit verkar göra sjukt mycket åt dps, jag sitter nog fast lite för mkt i wow-tänker

Men som sagt, det är ju så svårt att sitta och räkna på hur mycket man tjänar på items på ah när man bara inte kan se en jämförelse som i sin bag, och det är ju inte direkt gratis att köpa saker för att testa sig fram...

Du jämför inte DPSen med Sharpshooter va?

Visa signatur

Main: Intel i7-970 4.00 Ghz | 24GB DDR3-1600 | PowerColor 290X | Samsung 830 2x256GB
Server: Dual Intel E5645 2.53 Ghz | 24GB ECC DDR3-1333 | PERC 5/i | Samsung 8x2TB | Intel 320 80GB
XtremeSystems WCG

Permalänk
Medlem

Jag har precis nått lvl60 med min DH nu och har två frågor som jag skulle behöva svar på

1. De flesta jag har pratat med tycker att man ska använda en runa som heter Nether Tentacles till sin elemental arrow men jag förstår inte hur alla kan tycka att den är så bra. Den gör ju knappt mer skada än min primära attack.

2. Den här skillmenyn som man har längst ner på sin skärm, finns det möjlighet att låsa de ikonerna? Någonting som har hänt mig mer än en gång är att när jag skjuter på monster precis i utkanten av bilden så kan man råka klicka tag i en av ikonerna och lyckas "dra" ut den och släppa vilket gör att den försvinner från menyn. Detta är fruktansvärt irriterande, framförallt när man har +5 i den här magic/goldfind som man får av champions osv.

Permalänk

japp klicka ut "Elective mode" i options så kommer du ej kunna göra detta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Soc:

Jag har precis nått lvl60 med min DH nu och har två frågor som jag skulle behöva svar på

1. De flesta jag har pratat med tycker att man ska använda en runa som heter Nether Tentacles till sin elemental arrow men jag förstår inte hur alla kan tycka att den är så bra. Den gör ju knappt mer skada än min primära attack.

2. Den här skillmenyn som man har längst ner på sin skärm, finns det möjlighet att låsa de ikonerna? Någonting som har hänt mig mer än en gång är att när jag skjuter på monster precis i utkanten av bilden så kan man råka klicka tag i en av ikonerna och lyckas "dra" ut den och släppa vilket gör att den försvinner från menyn. Detta är fruktansvärt irriterande, framförallt när man har +5 i den här magic/goldfind som man får av champions osv.

Nether Tentacles blev "nerfad" i 1.0.3

Permalänk

är det någon som har gjort demonhunter class achivement att döda 100k demons?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Soc:

Jag har precis nått lvl60 med min DH nu och har två frågor som jag skulle behöva svar på

1. De flesta jag har pratat med tycker att man ska använda en runa som heter Nether Tentacles till sin elemental arrow men jag förstår inte hur alla kan tycka att den är så bra. Den gör ju knappt mer skada än min primära attack.

2. Den här skillmenyn som man har längst ner på sin skärm, finns det möjlighet att låsa de ikonerna? Någonting som har hänt mig mer än en gång är att när jag skjuter på monster precis i utkanten av bilden så kan man råka klicka tag i en av ikonerna och lyckas "dra" ut den och släppa vilket gör att den försvinner från menyn. Detta är fruktansvärt irriterande, framförallt när man har +5 i den här magic/goldfind som man får av champions osv.

Anledningen alla, och då var det verkligen alla använde nether tentacles innan nerfen i 1.0.3 var att den kunde träffa samma mob mer än 1 gång om det var större mobs.
Tillsammans med sharpshooter fullstackad så var det helt absurd dmg. Dra av 3-4 elemental som träffade multipla gånger med 100% critrate och crit dmg = lols.

Nej det finns ingen option att låsa skillbaren så länge man kör med elective mode, detta kommer i kommande patch enligt blizz.

Permalänk
Medlem

Tack för svaren

Skrivet av LeVvE:

Nether Tentacles blev "nerfad" i 1.0.3

Vad är det då DHs använder i dagsläget som sekundär attack?

Skrivet av DotaPottan:

japp klicka ut "Elective mode" i options så kommer du ej kunna göra detta.

Skrivet av Nivity:

Anledningen alla, och då var det verkligen alla använde nether tentacles innan nerfen i 1.0.3 var att den kunde träffa samma mob mer än 1 gång om det var större mobs.
Tillsammans med sharpshooter fullstackad så var det helt absurd dmg. Dra av 3-4 elemental som träffade multipla gånger med 100% critrate och crit dmg = lols.

Nej det finns ingen option att låsa skillbaren så länge man kör med elective mode, detta kommer i kommande patch enligt blizz.

Betyder det att om jag skulle klicka i Elective mode igen så skulle den återgå till defaultläge?

Permalänk
Medlem
Skrivet av DotaPottan:

är det någon som har gjort demonhunter class achivement att döda 100k demons?

Inte jag. Min räknare blev dessutom "nollställd" efter den senaste uppdateringen så det kommer nog ta ett tag att fixa den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Soc:

Tack för svaren

Vad är det då DHs använder i dagsläget som sekundär attack?

Betyder det att om jag skulle klicka i Elective mode igen så skulle den återgå till defaultläge?

Impale, EA med Frost Arrow eller Ball Lightning, Chakram. Jag kör med Frost Arrow.

Permalänk

OM du vill kunna bytaskillz/flytta ha den i bockad annars ha den ur bockad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

Impale, EA med Frost Arrow eller Ball Lightning, Chakram. Jag kör med Frost Arrow.

Perfekt, testar de olika förslagen ikväll

Skrivet av DotaPottan:

OM du vill kunna bytaskillz/flytta ha den i bockad annars ha den ur bockad.

Absolut, det är jag med på. Jag undrar dock vad som händer om jag skulle klicka ur elective mode efter jag har gjort mina skillval. Kommer den att återgå till någon typ av defaultinställning eller kommer den endast att låsa mina nuvarande inställningar? Det blir väl till att testa även det ikväll.

Permalänk

Nej den låser bara det som du har instält när du bockar i den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DotaPottan:

Nej den låser bara det som du har instält när du bockar i den.

Vad skönt, då kan man ha kvar sina skills som dom är utan att riskera att förlora den magic/goldfind man har. Tack för svaret

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tonasty4u:

har bara stackat Dex, crit och crit-dmg sen jag dingade 60 så ligger fortfarande på 120k dps med 2st 1h-bows^^

Ingen är intresserad av din DPS med SS.

Visa signatur

Joined the dark side in 2024. (PC till Mac)

Permalänk
Medlem

Den bästa amuletten kostar 16 miljarder guld just nu.

Klarade Diablo (hell) efter några försök med mycket möda. Nu blir man oneshottad och funderar på vad man ska köpa. Gör 36k dps och kör 2handsbåge på 1069. Ska jag spara in 7 miljoner på en 1200-båge eller gör de pengarna sig bättre på att skaffa mera dex?

Har 250 vit och 150 dex på bågen nu, antar att jag inte kan offra det när jag byter upp mig, så då blir det dyrt.

Har 127mf och tycker inte det gör så stor skillnad, bör den upp i 250 innan man slutar få skräp?

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Skrivet av Jexmark:

Ingen är intresserad av din DPS med SS.

Okey, tack för informationen. Om du nu vill veta utan Ss så är det bara att halvera 140k. Ha en bra dag

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator1: MOBO: asrock x570 taichi razer edition - CPU: Ryzen 5950x - GPU: Asrock 6900 XT Phantom Gaming - RAM: Corsair Vengeance LPX Black 64GB 3600 CL18 - PSU: Corsair RM1000x V3 1000W - Kylning: nzxt kraken x73 360mm AIO - Chassi: lian li pc-o11 XL.

Dator2: Asus bärbar med ryzen 4800h+rtx2060

Permalänk
Skrivet av Fredag:

Den bästa amuletten kostar 16 miljarder guld just nu.

Klarade Diablo (hell) efter några försök med mycket möda. Nu blir man oneshottad och funderar på vad man ska köpa. Gör 36k dps och kör 2handsbåge på 1069. Ska jag spara in 7 miljoner på en 1200-båge eller gör de pengarna sig bättre på att skaffa mera dex?

Har 250 vit och 150 dex på bågen nu, antar att jag inte kan offra det när jag byter upp mig, så då blir det dyrt.

Har 127mf och tycker inte det gör så stor skillnad, bör den upp i 250 innan man slutar få skräp?

din mf har absolut INGET med kvaliten på dom itemsen du får att göra. utan bara hur många magic/rare/legendary/set du hittar från en mob.

en DH är en DPS klass och behöver ha så hög dps det bara går och använd odödlighets skillen omd om kommer ikapp dig.

Permalänk
Medlem

Någon DH-spelare här som vet hur man farmar bäst i nuläget på Inferno? Just nu kör jag ACT 1 Imprisoned Angel och sedan Highlands Passage men finns det en bättre farmrunda att köra?

Visa signatur

[Moderkort: Asus TUF X570-Plus Gaming] [Nätagg: Corsair AX 750W]
[Minne: G.Skill Trident Z Neo DDR4 3600MHz 2x16GB] [Grafikkort: ASUS RTX 2070S]
[Processor: AMD Ryzen 7 3700X] [Hårddisk: Corsair Force Series MP510 960GB + SSDs + lagringsdiskar]

Permalänk
Medlem
Skrivet av micke_930:

Någon DH-spelare här som vet hur man farmar bäst i nuläget på Inferno? Just nu kör jag ACT 1 Imprisoned Angel och sedan Highlands Passage men finns det en bättre farmrunda att köra?

- Jag brukar ofast börja med t.ex Northern highlands kolla så att "watch of towers" eller vad den heter (lvl1-2) är spawnad högst upp på vänstra kartan.
Sedan rensar jag den och har jag tur är det 4-5 rarepacks.
- Efter det tar jag northern-kartan
- Old tristam kollar efter treasure spawn
- Cemetery of forsaken och kör igenom alla darc crypts (kan generera mkt fina mobs här)
- Sist Warden/Butcher-run

Ibland slänger jag även in Festering Woods (2st minigrottor där med garanterade rares) och även en del elites runt kartan.

Detta ger mig med lite extra GF-gear runt 100-150k guld när jag har sålt allt skit (dvs 99.99%)

Visa signatur

I7 9900K | Gigabyte Z390 Aorus Elite | Corsair 16GB @ 3000mhz | ASUS GTX 1070 Dual | Seasonic FOCUS Plus 750W Gold| FD Defince C | Benq 23,5" + Asus 24" 144hz

Permalänk
Medlem

Hej

Har gnuggat min DH ett tag nu och kommit fram till att den är helt värdelös, dör hela tiden och gör inte särskilt mycket skada.
-Klarar mig i stort sett bara om jag har en barb eller något med mig som tar smällarna.

Skulle behöva veta vad jag ska använda och vad jag ska ändra.

Bild på eländet

Är nybörjare och har inte alls koll på läget.

Tips på en bra build är mycket välkommet.

Visa signatur

Sarkoth for prez.

Permalänk
Medlem
Skrivet av __Marcus:

Hej

Har gnuggat min DH ett tag nu och kommit fram till att den är helt värdelös, dör hela tiden och gör inte särskilt mycket skada.
-Klarar mig i stort sett bara om jag har en barb eller något med mig som tar smällarna.

Skulle behöva veta vad jag ska använda och vad jag ska ändra.

Bild på eländet

Är nybörjare och har inte alls koll på läget.

Tips på en bra build är mycket välkommet.

du kan börja med att byta ut alla gems mot flawless square, flawless square emeral kostar 1200-1300 guld på AH de andra sorterna kostar bara några hundra.

sedan kan du söka på AH efter utrustning med minskad requirment 5 och öka level på föremålen du söker efter med 5(lvl39 i ditt fall), då kan du hitta rätt bra pryla, glö dock inte sätta ett max buyout så att du hittar de billiga prylarna.

En av de bästa och mest använda skillen för DH är "Smoke Screen" vilken gör dig odödlig under 1 sekund.

har du problem att få disciplinen att räcka till så ta en titt på "Preparation" med vilken du kan återställa din disciplin.

För varje level du går upp så kommer du får mer liv för varje "vitality", så att försöka levla upp någon level kan vara en lösning.

Du borde kunna hitta en del bra prylar på AH för 5-10k guld styck.