Permalänk
Medlem
Skrivet av Xenonargon:

Sweet, ändå hyffsat billiga upgraderingar för mkt dps no?

landade totalt på 14 millar tror ja eller nåt sånt

edit: Det är ganska skoj att lira A1 och sen råka bli träffad av nån mob när poison novan från andyn triggas, instant death

Permalänk
Medlem

Lite hjälp

http://eu.battle.net/d3/en/profile/PaPaGoja-2616/hero/3297099

Någon som kan hjälpa mig med vad jag ska investera i för att få en bättre char
Har ca 15 mille gold

Visa signatur

| Asus M4A78-E | Phenom2 X4 940 @ 3,4Ghz | Corsair 8GB (4x2GB) XMS-2 8500C5 | HD6950 2GB | 640GB HDD |

Permalänk
Medlem
Skrivet av PaPaGoja:

http://eu.battle.net/d3/en/profile/PaPaGoja-2616/hero/3297099

Någon som kan hjälpa mig med vad jag ska investera i för att få en bättre char
Har ca 15 mille gold

Quivern framförallt, sen ser ja att du har rätt låg CC och ganska mycket allres på dina prylar, behöver du ha så mycket allres?
Jag skulle satsat på en cloak med sockets, vit och dex samt byxor med sockets, vit och allres..
Sen finns det ju alltid fler saker man kan göra, typ handskar med AS, CC och CD etc etc.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dj_aleks:

Quivern framförallt, sen ser ja att du har rätt låg CC och ganska mycket allres på dina prylar, behöver du ha så mycket allres?
Jag skulle satsat på en cloak med sockets, vit och dex samt byxor med sockets, vit och allres..
Sen finns det ju alltid fler saker man kan göra, typ handskar med AS, CC och CD etc etc.

Jag skulle säga att du har alldeles för mkt vitality/life. 66K e typ 30K för mkt. Du borde prioritera följande:

Critical hit chance (8-10% på quiver, 7-10% på gloves, 3-4% på ringarna, >5 på amuletten, >3 på hjälmen, >3 på bracer)
Critical damage (gärna 250-350% speciellt eftersom du använder båge och inte får +50% crit dam som bonus)
Dexterity
all resist
Attack speed
vitality // life

Lite beroende på om du använder sharpshooter eller inte. Har du >40% crit chance kan du skippa sharpshooter och gå på "tactical advantage, steady aim och vengeance".

Visa signatur

Chassi: [-Corsair 250D-] CPU: [-Intel I5-4670K @4.0GHZ-]
Moderkort: [-Asus Maximus Impact VII Z97 ITX-] Minne: [-Corsair Vengeance 8GB (2*4GB) 1600Mhz-]
Grafikkort: [-MSI GTX 970-] Nätaggregat: [-Seasonic Platinum 860w-]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ralle_81:

Jag skulle säga att du har alldeles för mkt vitality/life. 66K e typ 30K för mkt. Du borde prioritera följande:

Critical hit chance (8-10% på quiver, 7-10% på gloves, 3-4% på ringarna, >5 på amuletten, >3 på hjälmen, >3 på bracer)
Critical damage (gärna 250-350% speciellt eftersom du använder båge och inte får +50% crit dam som bonus)
Dexterity
all resist
Attack speed
vitality // life

Lite beroende på om du använder sharpshooter eller inte. Har du >40% crit chance kan du skippa sharpshooter och gå på "tactical advantage, steady aim och vengeance".

+1 förutom att jag hellre kör archery, steady aim och nightstalker.

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av dj_aleks:

+1 förutom att jag hellre kör archery, steady aim och nightstalker.

Bättre med Sharpshooter, enligt mig bara maxa Atackspeed och crit dmg + crit change och dex + resistance HP behöver man nästan inte.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Bättre med Sharpshooter, enligt mig bara maxa Atackspeed och crit dmg + crit change och dex + resistance HP behöver man nästan inte.

Precis, d e väl lite så med DH, satsar man på DPS så bör man göra det helhjärtat....Annars blir det lätt en hybrid med mellan DPS och hög life, vilket lätt blir svårt. Man gör inte tillräckligt med skada så man kommer dö ändå pga för låg armor och resist

Visa signatur

Chassi: [-Corsair 250D-] CPU: [-Intel I5-4670K @4.0GHZ-]
Moderkort: [-Asus Maximus Impact VII Z97 ITX-] Minne: [-Corsair Vengeance 8GB (2*4GB) 1600Mhz-]
Grafikkort: [-MSI GTX 970-] Nätaggregat: [-Seasonic Platinum 860w-]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ralle_81:

Precis, d e väl lite så med DH, satsar man på DPS så bör man göra det helhjärtat....Annars blir det lätt en hybrid med mellan DPS och hög life, vilket lätt blir svårt. Man gör inte tillräckligt med skada så man kommer dö ändå pga för låg armor och resist

Jo förvisso, men nu ligger ja på 107k dps utan ss så ja behöver egentligen inte det längre. Enda anledningen till att ja satte tillbaka det var för att trail of cinders inte resettade SS vilket gjorde att du helt plötsligt hade galet mkt dps

Permalänk
Medlem

Tackar för snabba svar. Blir att kolla lite vad man kan göra när jag kommer hem från jobbet.
Vet att jag har mycket hp, kan offra en del där samtidigt som min spelstil gör att jag gillar det

Visa signatur

| Asus M4A78-E | Phenom2 X4 940 @ 3,4Ghz | Corsair 8GB (4x2GB) XMS-2 8500C5 | HD6950 2GB | 640GB HDD |

Permalänk
Medlem

Förslag på vad som mest behöver uppgraderas?
http://eu.battle.net/d3/en/profile/xpanterx-1946/hero/9855061
Har inga höjdargrejer direkt...

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av xpanterx:

Förslag på vad som mest behöver uppgraderas?
http://eu.battle.net/d3/en/profile/xpanterx-1946/hero/9855061
Har inga höjdargrejer direkt...

Ja, nu vet ja ju inte budget, men boots och quiver först och främst, quivern är det dyraste av dom 2, ett par boots med 12ms och över 200 dex får du för runt 200k, säkert under.
Sen är det mer eller mindre bara att läsa ralles inlägg här ovan..han summerade det hela väldigt bra!
Dock undrar jag över varför du har 2 hatred spenders i form av multishot och impale?? kör antingen ena eller andra i kombination med exempelvis hungering arrow.

Permalänk
Medlem

PaPaGoja, din gear påminner en del om min gear. Har provat lite med en 2-handed X-bow för mer dps men som följd mindre regen.
För de där 15 miljonerna skulle du kunna få en riktigt bra tank setup, som min typ. Visst du dödar inte allt fortast men det är svårt att dö..

Om du är intresserad så visar jag gärna hur det fungerar etc.

Visa signatur

ASUS ROG MAXIMUS HERO Z690 | Core i9 12900K | Corsair iCUE H150i ELITE LCD | Corsair 64GB (4x16GB) DDR5 5600MHz CL36 Dominator Platinum RGB | Samsung 980 Pro 2TB, Crucial P5 Plus 2TB, Kingston NV1 2TB M.2 NVMe, Samsung 870 QVO 4TB | MSI Geforce RTX 4090 SUPRIM Liquid X | Sound Blaster AE-9 | Corsair HX1500i | Logitech Z906 | DeepCool Quadstellar Infinity | Aorus FV43U + Ergotron LX | LG OLED42C2 + Ergotron LX | ACER Predator XB323U | LG UltraGear 27GP850 | Asus PG279Q | LG32GK850G-B | AOC U3277FWQ | 3xAOCQ3279VWF | Philips BDM4065UC

Permalänk
Medlem
Skrivet av dj_aleks:

Ja, nu vet ja ju inte budget, men boots och quiver först och främst, quivern är det dyraste av dom 2, ett par boots med 12ms och över 200 dex får du för runt 200k, säkert under.
Sen är det mer eller mindre bara att läsa ralles inlägg här ovan..han summerade det hela väldigt bra!
Dock undrar jag över varför du har 2 hatred spenders i form av multishot och impale?? kör antingen ena eller andra i kombination med exempelvis hungering arrow.

Ok tack, ska kolla AH. Har väl 2 mille att spendera... Har 2 spenders för att min hatred räcker till det (när jag har bat companion, som jag tillfälligt bytt ut nu bara för att testa vault -trail of cinder), skjuter max ett par gånger och kutar runt sen (ingen idé att spamma med sharpshooter ändå).

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blade@LCD:

PaPaGoja, din gear påminner en del om min gear. Har provat lite med en 2-handed X-bow för mer dps men som följd mindre regen.
För de där 15 miljonerna skulle du kunna få en riktigt bra tank setup, som min typ. Visst du dödar inte allt fortast men det är svårt att dö..

Om du är intresserad så visar jag gärna hur det fungerar etc.

Körde det innan därav lite cash över nu då jag körde 1H och shield!
Vill prova nytt igen och se hur det blir

Kommer offra lite på mina tankegenskaper för mer dps cc o cd

Visa signatur

| Asus M4A78-E | Phenom2 X4 940 @ 3,4Ghz | Corsair 8GB (4x2GB) XMS-2 8500C5 | HD6950 2GB | 640GB HDD |

Permalänk
Medlem
Skrivet av dj_aleks:

Jo förvisso, men nu ligger ja på 107k dps utan ss så ja behöver egentligen inte det längre. Enda anledningen till att ja satte tillbaka det var för att trail of cinders inte resettade SS vilket gjorde att du helt plötsligt hade galet mkt dps

Passa på att njuta av trail of cinders. Den kommer att nerfas rejält nästa patch.

Visa signatur

Antec P180/ Asus A8N-E / A64 X2 3800+ / 2x512 Corsair value select / Gainward GS 7800GT /SB audigy 2 /Antec neopower 480W

Permalänk
Medlem

Såg det, gör mig inte så mycket då den är sjukt OP just nu, klarar mig ypperligt även utan den...men ja måste medge att de e väldigt roligt att smälta allt direkt ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av Twoedge:

Passa på att njuta av trail of cinders. Den kommer att nerfas rejält nästa patch.

Var har ni sett detta, ngt blizzard gått ut med officiellt?

PS. Hur mkt skada gör t.ex. "firewalkers" legendary boots. "Stackar" skadan om man anväder bootsen tillsammans med Trail of cinders?

Visa signatur

Chassi: [-Corsair 250D-] CPU: [-Intel I5-4670K @4.0GHZ-]
Moderkort: [-Asus Maximus Impact VII Z97 ITX-] Minne: [-Corsair Vengeance 8GB (2*4GB) 1600Mhz-]
Grafikkort: [-MSI GTX 970-] Nätaggregat: [-Seasonic Platinum 860w-]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ralle_81:

Var har ni sett detta, ngt blizzard gått ut med officiellt?

PS. Hur mkt skada gör t.ex. "firewalkers" legendary boots. "Stackar" skadan om man anväder bootsen tillsammans med Trail of cinders?

http://www.diablofans.com/news/1334-upcoming-change-to-trail-...

Permalänk
Medlem

Gillar att de nerfar den till 100% dmg per sekund, då är det vettigare att använda typ hungering arrow då det ger högre dps. Som vanligt gillar inte Blizzard olika builds utan att vill att alla skall köra samma. Funderar dock på att göra en Witch Doctor eller WW Barb då de inte verkar vilja nerfa de totalt OP builds som funnits i evigheter hos dessa.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Derox:

Gillar att de nerfar den till 100% dmg per sekund, då är det vettigare att använda typ hungering arrow då det ger högre dps. Som vanligt gillar inte Blizzard olika builds utan att vill att alla skall köra samma. Funderar dock på att göra en Witch Doctor eller WW Barb då de inte verkar vilja nerfa de totalt OP builds som funnits i evigheter hos dessa.

Förstår inte heller deras idiotiska inställning till att nerfa trail of cinders. Använder man ToC ofta så är det väl mest troligt att man anävnder den som en offensiv skill. Dvs man utsätter sig mer för risken att bli träffad och dö. I gengäld får man ut mycket högre skada per sekund med ToC.

Blizzard fortsätter att göra dåliga val vid nya patcher...hoppas de hinner tänka om innan 1.0.5 patchen släpps (eller om d blir 1.0.4x)

Visa signatur

Chassi: [-Corsair 250D-] CPU: [-Intel I5-4670K @4.0GHZ-]
Moderkort: [-Asus Maximus Impact VII Z97 ITX-] Minne: [-Corsair Vengeance 8GB (2*4GB) 1600Mhz-]
Grafikkort: [-MSI GTX 970-] Nätaggregat: [-Seasonic Platinum 860w-]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ralle_81:

Förstår inte heller deras idiotiska inställning till att nerfa trail of cinders. Använder man ToC ofta så är det väl mest troligt att man anävnder den som en offensiv skill. Dvs man utsätter sig mer för risken att bli träffad och dö. I gengäld får man ut mycket högre skada per sekund med ToC.

Blizzard fortsätter att göra dåliga val vid nya patcher...hoppas de hinner tänka om innan 1.0.5 patchen släpps (eller om d blir 1.0.4x)

De lär inte tänka om :p. De verkar vilja att DHs bara ska köra glasscannon builds. Det är inte trail of cinders som gör för mycket skada egentligen, det som är trasigt är att sharpshooter buggar och försvinner inte med trail of cinders, samt att i kombination med vissa items är den riktigt OP. Att Blizzard inte fixar den egentliga buggen är nog för att de inte verkar ha koll på vad de gör.

På en sidenote så är det nu över en vecka sedan jag fick ett mail från Blizzard support där de sa att en auction jag bjudit 2 miljoner på blev avbruten av dem. Det roliga var att jag inte fick tillbaka mina pengar. Efter mycket om och men säger Blizzard support att AHn inte har bra loggar så om inte pengarna av någon anledning dyker upp av sig själv kan de inte göra något.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk

Tjenare,
Är en Noob när det gäller Diablo spelen men har tokfastnat för Diablo III. Men jag behöver hjälp för att bygga upp min Demon Hunter. Farmar en del på Act III men jag har aldrig hittat en Legendary eller några LVL 63 som har vart bra.
Är det någon idé att farma Act III med 200% MF?
Vad borde vara det jag köper till min gubbe för att förstärka den?
Budget runt millen för en sak.
Tack
http://eu.battle.net/d3/en/profile/PBateman-2738/hero/1099925...

Permalänk
Medlem
Skrivet av pbateman74:

Tjenare,
Är en Noob när det gäller Diablo spelen men har tokfastnat för Diablo III. Men jag behöver hjälp för att bygga upp min Demon Hunter. Farmar en del på Act III men jag har aldrig hittat en Legendary eller några LVL 63 som har vart bra.
Är det någon idé att farma Act III med 200% MF?
Vad borde vara det jag köper till min gubbe för att förstärka den?
Budget runt millen för en sak.
Tack
http://eu.battle.net/d3/en/profile/PBateman-2738/hero/1099925...

Dina ringar var ju inte så heta direkt =/

Visa signatur

| Fractal Design Define R2 | i5 2500K @ 4,5 Ghz| Asus P8P67 Deluxe | Cooler Master Hyper 212+| 4x2 Gb DDR3 @ 1600 MHz | Samsund 850 EVO 250 Gb | Intel x25 g2 80 Gb (Win7 + mjukvara) | 2 x Sapphire Radeon HD 7970 Crossfire | Seasonic X-750 | LG W3000h 30" IPS |

Permalänk
Medlem
Skrivet av pbateman74:

Tjenare,
Är en Noob när det gäller Diablo spelen men har tokfastnat för Diablo III. Men jag behöver hjälp för att bygga upp min Demon Hunter. Farmar en del på Act III men jag har aldrig hittat en Legendary eller några LVL 63 som har vart bra.
Är det någon idé att farma Act III med 200% MF?
Vad borde vara det jag köper till min gubbe för att förstärka den?
Budget runt millen för en sak.
Tack
http://eu.battle.net/d3/en/profile/PBateman-2738/hero/1099925...

Byt ut chesten, ringarna och vapnet. Du behöver mera dexterity. Stenarna som sitter i är lite väl klena, inte så dyrt att uppgradera allihopa.

Eftersom du har noll crit, så kan du fortsätta använda båge. Antar att du aldrig kör solo, då dina followers är helt tomma på rustning och du borde inte ha en rimlig chans med så låg skada på akt tre.

Chesten är det första jag skulle byta. Ta en med dexterity + 3 slots. Bågen borde du kunna få en med mycket högre skada på.

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem

http://eu.battle.net/d3/en/profile/NitonXP-2464/hero/17681149

tips om gear och om en bra build

båge är redan uppgraderad så om ni kan titta som adda mig NitonxP#2464

Permalänk
Medlem

Jaha, dags för upgrade igen tror ja...tips på något gott folk? vet fan inte vad ja ska lägga stålarna på!

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Raz0r-2733/hero/10614613

Permalänk
Medlem
Skrivet av dj_aleks:

Ja, nu vet ja ju inte budget, men boots och quiver först och främst, quivern är det dyraste av dom 2, ett par boots med 12ms och över 200 dex får du för runt 200k, säkert under.
Sen är det mer eller mindre bara att läsa ralles inlägg här ovan..han summerade det hela väldigt bra!
Dock undrar jag över varför du har 2 hatred spenders i form av multishot och impale?? kör antingen ena eller andra i kombination med exempelvis hungering arrow.

Like this? http://eu.battle.net/d3/en/profile/xpanterx-1946/hero/9855061
(Hade tur på en auktion och fick quivern för 800k, boots + ring upgrade också.).

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av xpanterx:

Like this? http://eu.battle.net/d3/en/profile/xpanterx-1946/hero/9855061
(Hade tur på en auktion och fick quivern för 800k, boots + ring upgrade också.).

Du hade nog tjänat på att skaffa en quiver med mindre dex och vit, som istället hade crit chance.
Stövlarna är väl ok, du hade dock kunnat skita i så mycket allres och istället satsat på MS, eftersom du ändå kommer dö som en fluga vid direktkontakt med mobs

Precis som ralle skrev, stacka så mycket CC och CD som möjligt.

Permalänk
Skrivet av dj_aleks:

Jaha, dags för upgrade igen tror ja...tips på något gott folk? vet fan inte vad ja ska lägga stålarna på!

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Raz0r-2733/hero/10614613

Spontant säger jag bracers i första hand, dina är inte så heta köp ett par med 150 dex, 5+ crit och vit för några M tycker jag

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av dj_aleks:

Du hade nog tjänat på att skaffa en quiver med mindre dex och vit, som istället hade crit chance.
Stövlarna är väl ok, du hade dock kunnat skita i så mycket allres och istället satsat på MS, eftersom du ändå kommer dö som en fluga vid direktkontakt med mobs

Precis som ralle skrev, stacka så mycket CC och CD som möjligt.

Ja CC vore ju nice, likaså mer än 12% MS, men dyrt om man ska ha allt i ett liksom... Kan faktiskt ta ett antal träffar, har väl en annan spelstil än dig gissar jag ;).

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]