synology NAS- få igång SABnzbd

Permalänk
Medlem

synology NAS- få igång SABnzbd

Hej

Jag har precis införskaffat mig min första NAS. En Synology 411.
Nu är det så att jag har aldrig jobbat i/använt mig av detta operaticsystem.. Tillochmed osäker på om man kallar det linux eller ubuntu eller osX.. Hursomhelst...
Jag var färst ute efter att använda mig av torrentnerladdning från NASen, men insåg att deras inbyggda torrentprogram inte kan auto-unrar nerladdade filer, vilket är ett stort minus för mig. Så jag började kika på alternativa metoder och hittade en helt ny värld som verkar passa mig bra: Usenet.

För usenet finns ett väldigt bra program som kallas SABnzbd. Nu vill jag få igång detta på min NAS och har verkligen jätte problem med det. Det verkar finnas 2 källor att skaffa programmet från för ens synology NAS, ena är från en programmera som kallas Zebulon, och andra från Mertymade. Ingen utav dom erbjuder någon som helst support eller fungerande forum för att få hjälp. Och googlar man (vilket jag gjort i 2 dagar) så hittar man som mest något ställe där dom typ visar hur man ska skriva 100 kommandon i nån SSDH/telnet (vilket för mig som är windowsanvändare är fruktansvärt förvirrande).

Jag behöver nug hjälp från någon som har lyckats installera detta på sin synology NAS och som skulle kunna hjälpa mig med lite grundläggande saker som installation och konfigurering.

Tack!