Permalänk
Medlem
Skrivet av Irlut:

Passade på att redigera om en gammal bild.

Gamla:
http://www.hwa.se/~hw/img/photos/2010/New%20Zealand/Dec%2026/...

Nya:
http://www.hwa.se/~hw/img/nz_reedit.jpg

Lite bättre kan jag tycka, speciellt nu när kladdet runt träden är borta.

Snyggt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Irlut:

Passade på att redigera om en gammal bild.

Gamla:
http://www.hwa.se/~hw/img/photos/2010/New%20Zealand/Dec%2026/...

Nya:
http://www.hwa.se/~hw/img/nz_reedit.jpg

Lite bättre kan jag tycka, speciellt nu när kladdet runt träden är borta.

Gillade första bilden mer

Visa signatur

Kamera: Nikon D810 & D800, DJI Mavic 2 Pro, Nikon 14-24, Nikon 28-300
Hemsida Instagram Facebook

Permalänk

Inga höjdarbilder idag, men jag testat att öka mitt actionläge från minsta slutare 1/500s till 1/1000s, vilket gör detta för en anka som tvagar sig.

200mm (croppad) f/5.6 1/1000s ISO1000

Denna fick jag syn på i ett träd på väg till bilen också, blev en liten bonusbild.

också 200mm f/5.6 men 1/500s ISO1600

Har nu justerat in "action presets" så att jag har minsta slutare 1/1000s men max ISO 1600, så om ljuset inte räcket går den upp till ISO1600 och sedan ökar slutartiden först därefter under 1/1000s. Verkar fungera rätt ok. Fast för extremt snabba fågelvingar är 1/1000s fortfarande lite långsamt.

Permalänk
Medlem

En av bilderna från min testrulle i Agfa Optima 1035:an jag köpte nyligen. Fujicolor C200 i kombination med den linsen blev en liten färgfest...

Annars så gillar jag svartvitt, framkallar själv så det blir billigare än färg...

Missade några små dammkorn nu ser jag, det är nackdelen med analogt antar jag. Agfa APX 100 med en Praktica MTL-50 och Mirage 135/2.8.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av nae0:

Tackar!

Skrivet av slotte:

Gillade första bilden mer

Jaså? Du får gärna beskriva vad i så fall. Kritik är alltid bra

Visa signatur

Estne volumen in toga, an solum tibi libet me videre?
(Är det där en pergamentrulle i din toga, eller är du bara glad att se mig?)

Permalänk

Jag tycker det är hopplöst subjektivt det där med hur man finjusterar bilder, sen beror det väl på vad man vill säga med bilden. Olika personer kanske associerar olika saker till bilden och därmed tycker att den istället skulle vara si och så.

När jag jämför båda tycker jag den redigerade bilder framhäver själva vattnet - lite på bekostnad av helheten (vyn). Kanske blev vattnet väl blankt på den redigerade. Å andra sidan var originalbilden lite "disigare"... svårt att säga vilken som är "bäst". beror kanske på vad man tycker är viktigt i bilden.

Disigare lågkontastbilder tycker jag ofta ger en retrokänsla... jag är inte så förtjust i det generellt, såvida man inte vill ge bilden en retrokänsla.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aristotele:

*INLÄGG*

Wordpress eller Tumblr.
Två bloggportaler i toppklass. Prova gärna. Dina inlägg funkar bättre i en blogg än i denna tråd.

Back on topic: Henrik B bjöd upp till en jävel till fest i lördags.

Permalänk
Medlem

En mix

Coinoperated girl, Photographer Emil Lundstrom by imaginize.net, on Flickr

Drama at higher level, Photographer Emil Lundstrom by imaginize.net, on Flickr

No cash flow, Photographer Emil Lundstrom by imaginize.net, on Flickr

I will have my own brand someday, Photographer Emil Lundstrom by imaginize.net, on Flickr

Permalänk
Medlem
Visa signatur

PC: 5600X / 7800XT / 32 GB
FOTO: Sony a7R IIIa
Fotofolio \ flickr \ Mina Custom Gundam-modeller

Permalänk
Medlem

Var ute och fotande lite idag!

Visa signatur

Kamera: Nikon D810 & D800, DJI Mavic 2 Pro, Nikon 14-24, Nikon 28-300
Hemsida Instagram Facebook

Permalänk
Medlem

Självporträtt! Nikon FM2, Nikon 24(2.8 och Kodak Tri-X.

Permalänk
Medlem

2 bilder från gårdagens flyguppvisning på Axevalla hed.
Militärflyget 100 år, tekniken går framåt

IMGP9926a by NeXur, on Flickr

JAS 39 Gripen by NeXur, on Flickr

Visa signatur

Burken : | PhII x6 1055T @ 4.2GHz | Corsair H50 PnP Scythe SL12SH | Asus Crosshair IV F | 4GB Dominator 1600 CL8 | Corsair HX520W | CM HAF932 | Dell 2405FPW | Creative 5.1 THX |

Permalänk
Medlem

lite från "semestern"

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Visa signatur

» Citera mig om du vill ha ett svar.

Permalänk
Medlem

På grund av en hemsk backlog blir det lite bilder från förra sommaren

Untitled by industar, on Flickr

Birds at 17mm by industar, on Flickr

Afternoon nap by industar, on Flickr

Visa signatur

I am a shaman, magician
The sun is purple, 3D dimensions
I am for mental extensions.

Permalänk

Måsen med pommes gillar jag skarpt. Lysande sommarbild

Permalänk
Medlem

Nanstans nära Võrtsjärv, Estland

Drog ut pa resa utan systemkameran och impulsköpte en Fuji X10, riktigt trevlig in-camera panoramafunktion bl.a. Kul att använda med.

Visa signatur

A midget fortune-teller who escapes from prison is a small medium at large.
Canon 6D, Sigma 24-70/2.8, Canon EF 100/2.8 Macro, Canon EF 70-200/4L IS, Samyang 14/2.8 Canon EF 28/2.8, Tamron 150-600/5-6.3

Permalänk

Är absolut ingen mästerfotograf. Precis köpt mig själv min första systemkamera. En Nikon D3100.

Jag tycker det är roligt att fotografera i lite annorlunda vinklar ^^
Detta är bilder på svärfarsans egenbyggda långgaffel.

Visa signatur

MacBook Pro
www.mcgaraget.org
Citera för garanterat svar!

Permalänk
Medlem

lite "lek och lär" med dom nya leksakerna, fick köra på skrynkligt lakan i väntan på bakgrunder

Permalänk
Medlem

Osprey by NeXur, on Flickr

Osprey by NeXur, on Flickr

Visa signatur

Burken : | PhII x6 1055T @ 4.2GHz | Corsair H50 PnP Scythe SL12SH | Asus Crosshair IV F | 4GB Dominator 1600 CL8 | Corsair HX520W | CM HAF932 | Dell 2405FPW | Creative 5.1 THX |

Permalänk

Roliga fågelbilder! Har du hittat något fågelbo där du sitter och lurar eller hur lyckas då hitta annat än MÅS som jag alltid ser

Permalänk
Medlem

Lite sommarbilder, tagna med en Canon 5D Mark II och Canon 17-40 4L med ett reverse nd grad filter.
Elite Sweden

Permalänk

Albion Riverside

Kängurutass

Visa signatur

Simlärare

Permalänk
Medlem

Härliga bilder! Kalmar och trakten anar jag?

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jeddan:

Härliga bilder! Kalmar och trakten anar jag?

Tackar! Stämmer bra det

Permalänk
Medlem

Va på drifting i helgen och tog några bilder.
Satt långt ifrån så jag hade ingen möjlighet till panoreringar.

Om jag åker på något sånt här fler gånger ska jag nog vara mer aktiv och välja en bättre plats att fota/titta ifrån.

Visa signatur

ASRock P67 Extreme 6 // Intel Core i7 2600K @4,4Ghz // 32GB DDR3 // ASUS GeForce GTX 1070 Dual 8GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aristotele:

Roliga fågelbilder! Har du hittat något fågelbo där du sitter och lurar eller hur lyckas då hitta annat än MÅS som jag alltid ser

Tackar! Tipsade ju om artportalen för ett par dagar sedan...
Annars kan du ju ta dig till någon fiskesjö ett par mil utanför stan och hoppas på det bästa
Måsar finns ju där med:

IMGP6927a by NeXur, on Flickr

Visa signatur

Burken : | PhII x6 1055T @ 4.2GHz | Corsair H50 PnP Scythe SL12SH | Asus Crosshair IV F | 4GB Dominator 1600 CL8 | Corsair HX520W | CM HAF932 | Dell 2405FPW | Creative 5.1 THX |

Permalänk
Medlem

Måste ju också bidra med lite sommarbilder

Delta 400 / Xtol 1:1 @ 11 minuter

Permalänk
Medlem

Fyller väl på med lite till, tagna med en Canon 5D Mark II och Canon 17-40 4L med ett reverse nd grad filter.
Elite Sweden