Windows 7 hittar inte Sapphire 5450 HD 512MB DDR2 HDMI

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Nybro
Registrerad
Jun 2011

Windows 7 hittar inte Sapphire 5450 HD 512MB DDR2 HDMI

Fick ett grafikkort idag, Sapphire 5450 HD 512mb DDR2-3 HDMI.

Windows XP hittade grafikkortet efter installation av drivrutiner, sen laddade jag ner drivrutinerna till Windows 7 (har 2 partitioner med 2 operativsystem då Windows XP kan köra vissa spel som Windows 7 inte kan) men det vill inte funka. Har prövat olika drivrutiner till samma kort men det vill inte funka. Under enhetshanteraren står det bara "Standard VGA Graphics". Har prövat att avinstallera det kortet och kört installationen flera gånger, men det vill inte funka. Ändå funkar det perfekt på Windows XP. Har även försökt med att köra Windows XP-drivrutinerna här, men det vill inte funka.

Och ja, jag har startat om datorn efter vartenda installation (kan inte fatta att jag måste säga detta..)

Har hört att man kan ändra några filer för att den ska hitta det, men vilka filer och hur då?

Söker snabb lösning, vill spela League of Legends och MineCraft!

Fractal Design Focus G Mini Black // MSI H310M PRO-VD // Intel Core i5 8400 2.8GHZ 9MB // Gigabyte GeForce GTX1050Ti WF OC 4GB // Corsair 8GB (2x4GB) DDR4 2666MHz // Toshiba OCZ TR200 240GB SSD

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Nybro
Registrerad
Jun 2011

Är ganska stressad, men någon?

Fractal Design Focus G Mini Black // MSI H310M PRO-VD // Intel Core i5 8400 2.8GHZ 9MB // Gigabyte GeForce GTX1050Ti WF OC 4GB // Corsair 8GB (2x4GB) DDR4 2666MHz // Toshiba OCZ TR200 240GB SSD

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örnsköldsvik
Registrerad
Aug 2006

Jag brukar alltid ta bort gamla Catalyst CC genom AMD Catalyst Install Manager och även bocka i ta bort mappen för gamla Catalyst innan jag installerade nya Catalyst CC och dessutom har jag alltid använt Windows Update innan installationen eftersom Catalyst behöver Microsoft NET.Framework för att fungera.

Jag använder just nu Catalyst CC 12.4 för mitt HD 4670 och det fungerar utan problem men om du inte har testat Catalyst CC 12.1 så finns den i länken här under, den fungerade utan problem i 3 månader för mig innan jag bytte till CCC 12.4

Äldre versioner av Catalyst CC för Vista och Windows 7 32Bit http://support.amd.com/us/gpudownload/windows/previous/Pages/...

Äldre versioner av Catalyst CC för Vista och Windows 7 64Bit http://support.amd.com/us/gpudownload/windows/previous/Pages/...

janee