Vilken kabel till denna hårddisk?

Permalänk

Vilken kabel till denna hårddisk?

Hej Sweclockers!

Efter mycket letande på google så ger jag upp.
Jag har försökt letat efter en kabel till en 2,5 tums hårddisk som jag hittat i en trasig gammal laptop.

Här kommer lite bilder, för jag tycker det blir enklast så.

Hårddiskens övre sida.

Pinnar

Som ni (förhoppningsvis) kan se så passar inte en vanlig satakabel.

Vet någon av er vilken slags kabel man ska använda till denna hårddisk och vart man kan köpa en (om de säljs)?
Tack!

MVH
Pulse

Permalänk

Tror bara de finns i laptops alltså kontakten! Men inte helt 100%

Permalänk
Avstängd

det där är ingen satakabel. det är en IDE kabel

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pulsecore:

Hej Sweclockers!

Efter mycket letande på google så ger jag upp.
Jag har försökt letat efter en kabel till en 2,5 tums hårddisk som jag hittat i en trasig gammal laptop.

Här kommer lite bilder, för jag tycker det blir enklast så.

Hårddiskens övre sida.
http://i.imgur.com/T60vQ.jpg

Pinnar
http://i.imgur.com/yI52B.jpg

Som ni (förhoppningsvis) kan se så passar inte en vanlig satakabel.
http://i.imgur.com/Fu5Ms.jpg

Vet någon av er vilken slags kabel man ska använda till denna hårddisk och vart man kan köpa en (om de säljs)?
Tack!

MVH
Pulse

Pata kabel? http://www.google.se/imgres?imgurl=http://img.tomshardware.co...

Visa signatur

I7 980x @4.5 | Asus Rampage III Extreme | Corsair Dominator 12gb (3x4) Cl 9 | Corsair AX1200 | EVGA 680 FTW x2 | Corsair 800D WC | SSD Corsair Force 120gb x2 | Western Digital Caviar Black 2TB x 2 | Logitech G19 | Mad Cats Rat 9 | Logitech G35 | Logitech Pro C910 HD | W7 Ultimate x64 | Dell U2311H x 3 | Nvidia Surround |

Permalänk

Hårddisken har 22 pinnar på en rad, den där klarar bara 20 :/

Men på den där sidan du länkade så fanns denna.

Den skulle vara perfekt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pulsecore:

Hårddisken har 22 pinnar på en rad, den där klarar bara 20 :/

Men på den där sidan du länkade så fanns denna.

http://img.tomshardware.com/us/2005/11/23/pc_interfaces_101/h...

Den skulle vara perfekt!

http://www.kjell.com/sortiment/dator-kringutrustning/kablar-a...
http://www.kjell.com/sortiment/dator-kringutrustning/datorkom...

Visa signatur

i7-10700K + Corsair H90 | Z490 | 64GB | RTX3080 | SSD 3*512GB + 500GB + 128GB | HDD 3TB | Phanteks P400S | TUF 750W | 31.5"+27"+24" | Corsair K95 RGB | Logitech G902 | Sennheiser RS 175

Permalänk

Älskar alla på Sweclockers. Blir att ta en tur till kjell imorgon

Hårddisken satt för övrigt i en dator som jag hittade idag.
Jag och några vänner hade hört att det gick att krypa in i en bro här i staden, så vi gick nyfikna dit och skulle kolla om det fanns något roligt att hitta där inne. Det vi hittade var knivar, häcksaxar, 2 plaststolar, laptopen som var dränkt i stearin? och mycket mer. Såg ut som världens pundarställe. Vi tog med oss datorn vi hittade, skruvade upp den och tog ut hårddisken som såg förvånansvärt fräsch ut.

Jag undrar vad man kommer att hitta i den (om den nu fungerar fortfarande). Vad tror ni?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pulsecore:

Älskar alla på Sweclockers. Blir att ta en tur till kjell imorgon

Hårddisken satt för övrigt i en dator som jag hittade idag.
Jag och några vänner hade hört att det gick att krypa in i en bro här i staden, så vi gick nyfikna dit och skulle kolla om det fanns något roligt att hitta där inne. Det vi hittade var knivar, häcksaxar, 2 plaststolar, laptopen som var dränkt i stearin? och mycket mer. Såg ut som världens pundarställe. Vi tog med oss datorn vi hittade, skruvade upp den och tog ut hårddisken som såg förvånansvärt fräsch ut.

Jag undrar vad man kommer att hitta i den (om den nu fungerar fortfarande). Vad tror ni?

Det var därför jag länkade till den sidan för där fanns olika lösningar på anslutningarna. Orkade inte skriva det då jag precis kom hem från arbetet och var seg hehe.

Porr? hehehe

Visa signatur

I7 980x @4.5 | Asus Rampage III Extreme | Corsair Dominator 12gb (3x4) Cl 9 | Corsair AX1200 | EVGA 680 FTW x2 | Corsair 800D WC | SSD Corsair Force 120gb x2 | Western Digital Caviar Black 2TB x 2 | Logitech G19 | Mad Cats Rat 9 | Logitech G35 | Logitech Pro C910 HD | W7 Ultimate x64 | Dell U2311H x 3 | Nvidia Surround |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pulsecore:

Älskar alla på Sweclockers. Blir att ta en tur till kjell imorgon

Hårddisken satt för övrigt i en dator som jag hittade idag.
Jag och några vänner hade hört att det gick att krypa in i en bro här i staden, så vi gick nyfikna dit och skulle kolla om det fanns något roligt att hitta där inne. Det vi hittade var knivar, häcksaxar, 2 plaststolar, laptopen som var dränkt i stearin? och mycket mer. Såg ut som världens pundarställe. Vi tog med oss datorn vi hittade, skruvade upp den och tog ut hårddisken som såg förvånansvärt fräsch ut.

Jag undrar vad man kommer att hitta i den (om den nu fungerar fortfarande). Vad tror ni?

Tror det kommer vara porr av det sjukare slaget där männen (?) knyter fast varandra i plaststolarna, klipper av diverse kroppsdelar med häcksaxarna och doppar smält stearin på könet. All video redigeras sedan på datorn ni hittade.

Visa signatur

Ursprungligen inskrivet av Galna_Dvärgen ... i begynnelsen skapade inet fri frakt för sweclockersmedlemmar och såg att det var gott.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Pulsecore:

Älskar alla på Sweclockers. Blir att ta en tur till kjell imorgon

Hårddisken satt för övrigt i en dator som jag hittade idag.
Jag och några vänner hade hört att det gick att krypa in i en bro här i staden, så vi gick nyfikna dit och skulle kolla om det fanns något roligt att hitta där inne. Det vi hittade var knivar, häcksaxar, 2 plaststolar, laptopen som var dränkt i stearin? och mycket mer. Såg ut som världens pundarställe. Vi tog med oss datorn vi hittade, skruvade upp den och tog ut hårddisken som såg förvånansvärt fräsch ut.

Jag undrar vad man kommer att hitta i den (om den nu fungerar fortfarande). Vad tror ni?

En laptop dränkt i stearin? Låter mer som ett ställe där lata personer dumpar skit som de inte vill ha längre

Skrivet av 1mike20:

Tror det kommer vara porr av det sjukare slaget där männen (?) knyter fast varandra i plaststolarna, klipper av diverse kroppsdelar med häcksaxarna och doppar smält stearin på könet. All video redigeras sedan på datorn ni hittade.

För att sedan även doppa laptopen i stearin? :< Sedan så låter det lite väl genomtänkt för att vara påhitt.. Säker på att det inte var din laptop?!

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

En laptop dränkt i stearin? Låter mer som ett ställe där lata personer dumpar skit som de inte vill ha längre

För att sedan även doppa laptopen i stearin? :< Sedan så låter det lite väl genomtänkt för att vara påhitt.. Säker på att det inte var din laptop?!

Kinky e.O

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Medlem
Citat:

För att sedan även doppa laptopen i stearin? :< Sedan så låter det lite väl genomtänkt för att vara påhitt.. Säker på att det inte var din laptop?!

Nej det stänker lite bara jag looovar.

Visa signatur

Ursprungligen inskrivet av Galna_Dvärgen ... i begynnelsen skapade inet fri frakt för sweclockersmedlemmar och såg att det var gott.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av 1mike20:

Nej det stänker lite bara jag looovar.

Haha Sen när förvandlades Sweclockers forumsdel till "Penthouse Weekly"?

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

Stearin...yeah right...;)

Visa signatur

Jag har T igen!:D
Citera tack!

Permalänk
Medlem

Tvivlar inte på att det var något intorkat på den datorn, stearin var det nog, med största sannolikhet, inte. Hoppas ni tvättade händerna (alternativt amputerade dem) efteråt.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av cfwin:

Tvivlar inte på att det var något intorkat på den datorn, stearin var det nog, med största sannolikhet, inte. Hoppas ni tvättade händerna (alternativt amputerade dem) efteråt.

AHAHAHHAHAHAHAHHAHA.

Visa signatur

Delid 3770k@5.9GHz, Mpower, 32GB Corsair Dominator@2600MHz/CL10
XFire 390x@1335/1750, Carbide 540 AIR
E34 S36B38Turbo 897WHP