Permalänk
Medlem

Behövs en uppdatering?

Tjenare. Jag sitter då och har fått upp intresset lite granna för detta med att recorda då och då BF3 klipp, men frågan är då, duger min processor?
Jag sitter då med en AMD Phenom II x4 955, samt även grafikkort Radeon HD 6870 1 Gb. Jag har ohyggligt stora problem med detta på grund av att jag vill självklart kunna köra på full resolution (1920x1200 in-game) men ändå samtidigt klara mig ifrån droppen av fps som jag får när jag väl recordar med Fraps. Så jag funderar, är det processorn som inte duger, eller är det grafikkortet?
Jag är tacksam för svar!
(Ledsen om detta var fel ställe att fråga på, i sådana fall skulle någon Moderator flytta denna tråd till där den bör vara)

Visa signatur

CPU: Intel i5 3570k: Kingston ValueR 1333MHz 8GB GPU: Nvidia Geforce GTX 670: Seagate Barracuda 1TB CPU kylare: Akasa Freedom Tower Chassi: Cooler Master HAF 912

Permalänk

prove ändra i aktivitetshanteran till prioritet "hög" på BF3.exe funkar i vissa fall

Visa signatur

NZXT H700i - ASUS Z390-F Strix - 32GB Vengeance PRO 3200Mhz - Intel I9 9900k - PALIT 2080 TI - Corsair HX850 - 500Gb Sandisk Ultra SSD - 1TB Samsung SSD - Custom Watercooled

Corsair K70 Lux RGB - Logitech G502 - Astro A50 - Acer Predator 35" Curved 200hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av DuNdErPuFfRaN:

prove ändra i aktivitetshanteran till prioritet "hög" på BF3.exe funkar i vissa fall

Jag testade dessa och detta fungerade tyvärr inte :/
Jag kör på 29.97 fps i Fraps om det kan vara detta som drar ner fpsen? Jag har testat köra på 60 fps, fast antar det är samma där.
Så i detta fall har jag ingen aning om vad jag ska göra :c

Visa signatur

CPU: Intel i5 3570k: Kingston ValueR 1333MHz 8GB GPU: Nvidia Geforce GTX 670: Seagate Barracuda 1TB CPU kylare: Akasa Freedom Tower Chassi: Cooler Master HAF 912

Permalänk
Skrivet av taistar:

Jag testade dessa och detta fungerade tyvärr inte :/
Jag kör på 29.97 fps i Fraps om det kan vara detta som drar ner fpsen? Jag har testat köra på 60 fps, fast antar det är samma där.
Så i detta fall har jag ingen aning om vad jag ska göra :c

hm, jag har min fps på 60 och de laggar inte, dock lite annan hårdvara...

Visa signatur

NZXT H700i - ASUS Z390-F Strix - 32GB Vengeance PRO 3200Mhz - Intel I9 9900k - PALIT 2080 TI - Corsair HX850 - 500Gb Sandisk Ultra SSD - 1TB Samsung SSD - Custom Watercooled

Corsair K70 Lux RGB - Logitech G502 - Astro A50 - Acer Predator 35" Curved 200hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av DuNdErPuFfRaN:

hm, jag har min fps på 60 och de laggar inte, dock lite annan hårdvara...

Att du har annan hårdvara kan jag säkerligen förstå (haha)... Men jag har inga problem för att köra på 1920x1200 när Fraps inte körs. Drar jag ner det från Full size till Half size gör det lite skillnad, men om jag drar samtidigt ner resolutionen, så blir det genast hyfsat stabilt. Det jag är rädd för är kör jag på en lägre res. samt half size, lär det dra ner kvalitén rätt mycket efter att ha komprimerad fraps filerna samt ändrat filformat på dem

Visa signatur

CPU: Intel i5 3570k: Kingston ValueR 1333MHz 8GB GPU: Nvidia Geforce GTX 670: Seagate Barracuda 1TB CPU kylare: Akasa Freedom Tower Chassi: Cooler Master HAF 912

Permalänk
Skrivet av taistar:

Tjenare. Jag sitter då och har fått upp intresset lite granna för detta med att recorda då och då BF3 klipp, men frågan är då, duger min processor?
Jag sitter då med en AMD Phenom II x4 955, samt även grafikkort Radeon HD 6870 1 Gb. Jag har ohyggligt stora problem med detta på grund av att jag vill självklart kunna köra på full resolution (1920x1200 in-game) men ändå samtidigt klara mig ifrån droppen av fps som jag får när jag väl recordar med Fraps. Så jag funderar, är det processorn som inte duger, eller är det grafikkortet?
Jag är tacksam för svar!
(Ledsen om detta var fel ställe att fråga på, i sådana fall skulle någon Moderator flytta denna tråd till där den bör vara)

Det handlar även om vilken HDD du spelar in på. Att använda samma som OS och spelet ligger på kommer att leda till drops eftersom skrivhastigheten inte räcker till.

Visa signatur

[Cooler Master Elite 430[Intel Core i5 3570K] [Gigabyte Gtx 670 2Gb OC] [Asus P8Z77-V] [Corsair 8Gb XMS3] [Corsair 650W] [Samsung 840EVO 120Gb] [Samsung F3 500Gb HDD]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oskalliator:

Det handlar även om vilken HDD du spelar in till. Att spela in till samma som OS och spelet ligger på kommer att leda till drops eftersom skrivhastigheten inte räcker till.

Jag kan direkt säga att allt spelas in till en Extern HDD på 2 TB..

Visa signatur

CPU: Intel i5 3570k: Kingston ValueR 1333MHz 8GB GPU: Nvidia Geforce GTX 670: Seagate Barracuda 1TB CPU kylare: Akasa Freedom Tower Chassi: Cooler Master HAF 912

Permalänk
Moderator
Moderator

Prova spela in med MSI Afterburner istället, och till en annan disk.

Vad har du för gränssnitt på den externa disken? eSATA? USB (ver)?

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Skrivet av taistar:

Jag kan direkt säga att allt spelas in till en Extern HDD på 2 TB..

Då vet jag faktiskt inte tyvärr. Är inte speciellt kunnig inom området förutom det jag nyss nämnde.

Visa signatur

[Cooler Master Elite 430[Intel Core i5 3570K] [Gigabyte Gtx 670 2Gb OC] [Asus P8Z77-V] [Corsair 8Gb XMS3] [Corsair 650W] [Samsung 840EVO 120Gb] [Samsung F3 500Gb HDD]

Permalänk
Skrivet av taistar:

Att du har annan hårdvara kan jag säkerligen förstå (haha)... Men jag har inga problem för att köra på 1920x1200 när Fraps inte körs. Drar jag ner det från Full size till Half size gör det lite skillnad, men om jag drar samtidigt ner resolutionen, så blir det genast hyfsat stabilt. Det jag är rädd för är kör jag på en lägre res. samt half size, lär det dra ner kvalitén rätt mycket efter att ha komprimerad fraps filerna samt ändrat filformat på dem

filerna kan du göra mindre senare med tex handbrake eller liknande

Visa signatur

NZXT H700i - ASUS Z390-F Strix - 32GB Vengeance PRO 3200Mhz - Intel I9 9900k - PALIT 2080 TI - Corsair HX850 - 500Gb Sandisk Ultra SSD - 1TB Samsung SSD - Custom Watercooled

Corsair K70 Lux RGB - Logitech G502 - Astro A50 - Acer Predator 35" Curved 200hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av DuNdErPuFfRaN:

filerna kan du göra mindre senare med tex handbrake eller liknande

Jo självklart vet jag det, har använt Virtual Dub faktiskt det senaste, men verkar som att filerna förlorar "kvalle" efter komprimeringen :/

#8 Värt att pröva antar jag

#9 Jag är tacksam för att du försökte i alla fall

Visa signatur

CPU: Intel i5 3570k: Kingston ValueR 1333MHz 8GB GPU: Nvidia Geforce GTX 670: Seagate Barracuda 1TB CPU kylare: Akasa Freedom Tower Chassi: Cooler Master HAF 912

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheDaemon:

Prova spela in med MSI Afterburner istället, och till en annan disk.

Vad har du för gränssnitt på den externa disken? eSATA? USB (ver)?

Oj, såg tyvärr inte att du lämna ett annat meddelande nedanför. Den har USB 3.0

Visa signatur

CPU: Intel i5 3570k: Kingston ValueR 1333MHz 8GB GPU: Nvidia Geforce GTX 670: Seagate Barracuda 1TB CPU kylare: Akasa Freedom Tower Chassi: Cooler Master HAF 912

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheDaemon:

Prova spela in med MSI Afterburner istället, och till en annan disk.

Vad har du för gränssnitt på den externa disken? eSATA? USB (ver)?

Prövade mjukvaran, och den fungerade faktiskt otroligt bra. Riktigt stort TACK till dig :)!

Visa signatur

CPU: Intel i5 3570k: Kingston ValueR 1333MHz 8GB GPU: Nvidia Geforce GTX 670: Seagate Barracuda 1TB CPU kylare: Akasa Freedom Tower Chassi: Cooler Master HAF 912