Hjälp ang. 5770 och 7970

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Österåker
Registrerad
Sep 2010

Hjälp ang. 5770 och 7970

Hej alla på swec!
Mitt enormt stora I-landsproblem grundar sig i att jag precis köpt ny dator.
Då jag haft en dator sedan tidigare så blir det självfallet ett par komponenter till övers.
Min tanke är att spara på allt förutom grafikkortet och göra den gamla datorn till en serverburk för diverse spel och fil.

Nu till problemet/tanken.
Detta skulle i så vis resultera i att mitt 5770 blir liggandes då jag inte vet vad jag skall använda det till.
Är det då möjligt att sätta upp en lösning där man har det nya grafikkortet (7970) och 5770 i samma burk?
ungefär som i Nvidia PhysX?

Tack på förhand

//RsQ

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2009
Skrivet av resqual:

Hej alla på swec!
Mitt enormt stora I-landsproblem grundar sig i att jag precis köpt ny dator.
Då jag haft en dator sedan tidigare så blir det självfallet ett par komponenter till övers.
Min tanke är att spara på allt förutom grafikkortet och göra den gamla datorn till en serverburk för diverse spel och fil.

Nu till problemet/tanken.
Detta skulle i så vis resultera i att mitt 5770 blir liggandes då jag inte vet vad jag skall använda det till.
Är det då möjligt att sätta upp en lösning där man har det nya grafikkortet (7970) och 5770 i samma burk?
ungefär som i Nvidia PhysX?

Tack på förhand

//RsQ

Nej. Finns ingenting att vinna på den kombon, förutom att koppla in mer skärmar. Du har pm, btw.

Delid 3770k@5.9GHz, Mpower, 32GB Corsair Dominator@2600MHz/CL10
XFire 390x@1335/1750, Carbide 540 AIR
E34 S36B38Turbo 897WHP

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
regnvm Helsingia regio
Registrerad
Dec 2009

Ingen idé att spara eller använda om du inte har planer för att bygga en HTPC dvs. Sälj det för ett par hundralappar.

Laptop: ASUS-G751JY