Fråga kring vattenblock till GPU

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Partille
Registrerad
Apr 2009

Fråga kring vattenblock till GPU

EDIDT: Vet inte hur jag tänkte när jag lade tråden här.. Ber en mod att flytta den..

Hej allesammans!
Då jag var trött på att grafikkortet lät ganska mycket vid load, och då jag inte behöver mer kraft än vad jag har så beslöt jag mig för att skaffa lite vattenkylning. Hittade ett billigt fullcover till mitt 4870 (danger den) som jag slog till på. Jag hade redan innan kollat upp att PCS+ varianten av mitt kort var reference, så det skulle ju vara lugnt tänkte jag. Det visade sig dock idag när jag skulle montera på vattenblocket att så inte var fallet, tydligen gjorde de två olika varianter, varav en var enligt reference design, men det var alltså inte mitt kort.

Vattenblocket verkar passa förutom den delen som stäcker sig bort till vrm-delen av kortet. Där sitter redan sen innan en kylfläns och jag har bra luftflöde i mitt chassi.
Nu till min fråga: Tror ni det blir bra om jag kapar bort den del av kortet som inte passar och bara kyler gpu + vram med vatten och vrm med kylflänsen som satt där sen innan?

Så här ser grafikkortet ut: EDIT:Upptäckte nu att det stod reference i denna bild, blev lite förvirrad nu, någon som har koll på detta?

Det här är reference:

Som ni ser så sitter kondensatorerna ivägen och spänningsregulatorerna sitter för långt bort.
På följande bild är det markerat med grönt för där vramet är och rött är där jag tänkt kapa.

Tacksam för hjälp

Asus M4A79XTD | Phenom II 925 | HD4870 512 | SSD 510 120GB | Caviar Blue 500GB | 4Gb 1600mHz | Corsair VX550
EK-CoolStream RAD XTC 280 | DD-4870 | EK Supreme HF | Phobya DC-12 260 | Phobya Balancer 150

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Partille
Registrerad
Apr 2009

Om någon annan nu skulle hitta tråden och ha en liknande fundering så kan jag meddela att det gick utmärkt!

Asus M4A79XTD | Phenom II 925 | HD4870 512 | SSD 510 120GB | Caviar Blue 500GB | 4Gb 1600mHz | Corsair VX550
EK-CoolStream RAD XTC 280 | DD-4870 | EK Supreme HF | Phobya DC-12 260 | Phobya Balancer 150