Hjälp med dum fråga

Permalänk
Medlem

Hjälp med dum fråga

Ska köpa min första SSD snart och ser ofta att de står listade i 2 versioner, exempelvis http://www.misco.se/Product/Search.aspx?&SearchString=samsung...

Vad är skillnaden?

Tacksam för hjälp

Permalänk
Medlem

Tillbehör som följer med. Ena är för installation i bärbar, andra för stationär.

Permalänk
Medlem

Och den tredje har inga tillbehör

Permalänk
Medlem

Ska installera en ssd i en laptop, vad är det för tillbehör man får till som behövs för det? Trodde i min enfald att det bara skulle vara att klicka i disken på rätt ställe

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

För 830 är det väl framför allt padding då den är lite smalare än vad som är normalt, vilket kan ställa till det med vissa monteringslösningar i laptops.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Scab:

För 830 är det väl framför allt padding då den är lite smalare än vad som är normalt, vilket kan ställa till det med vissa monteringslösningar i laptops.

Men jag behöver alltså köpa den versionen för laptops för 2495kr?

Permalänk
Medlem

Det beror på hur det ser ut inuti din laptop. Du kan komma undan med att köpa bara SSD:n utan tillbehör om smalare diskar passar i monteringslösningen, men det vet du inte utan att titta/Googla. Ser olika ut i olika bärbara. Jag har personligen bara monterat 830 i en Macbook och där behövdes ingen padding.