Permalänk
Medlem

Problem med bios

Hej jag har lite problem med BIOS. Det kommer upp en hel del grejer när man startar datorn (se bild). Jag kommer in i Windows om jag använder mig av F1. Men jag kommer däremot inte in i själva BIOS Setup och inte i BIOS Boot Menu. Det står bara entering men sedan händer inget. Någon som vet vad de kan vara för fel? Jag har försökt att uppdatera bios men problemet kvarstår. Tacksam för svar.

Visa signatur

"They say we die twice. Once when the breath leaves our body, and once when the last person we know says our name."

Permalänk
Medlem

Ryck ur den trasiga hårddisken så kommer det nog att fungera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

Ryck ur den trasiga hårddisken så kommer det nog att fungera.

Men det finns bara en hårddisk. Det är den som Windows finns på. Jag kommer liksom in i Windows .Kan det vara cd-romen som är trasig?

Visa signatur

"They say we die twice. Once when the breath leaves our body, and once when the last person we know says our name."

Permalänk
Medlem

Om du fortfarande kommer in i windows så är det hög tid att göra backup på allt som ligger på den disken.
BIOS kan krångla om trasiga enheter är inkopplade.

Permalänk
Medlem

Så det skulle i så fall vara hårddisken de är fel på? Inte moderkortet eller något annat?

EDIT: Jag tog ut hårddisken. Då bootar den direkt till USB och inget av det som kom upp innan kom upp nu. Så det är nog Hårddisken.

Visa signatur

"They say we die twice. Once when the breath leaves our body, and once when the last person we know says our name."