Måste man ha en dvd-spelare?

Permalänk

Måste man ha en dvd-spelare?

Jag undrar om man måste ha en dvd-spelare inkopplad i datorn?

Det är nämligen så att jag saknar en satakabel och undrar om jag kan ta den som sitter i dvd-spelaren?

Permalänk

Nej inte måste man det

Permalänk

Nej, man måste inte. Om man inte råkar ha en sambo som envist vill kunna spela sims3 från skiva :/

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem

Var i samma situation som dig, saknade en SATA kabel. Har haft min DVD urkopplad i ~2 år nu och har saknat den två gånger, båda när jag velat installera spel från skiva. Kort och gott, du behöver inte ha en DVD men i vissa situationer kan det vara bra.

Permalänk
Medlem

Måste måste man inte.. men ibland kan det vara bra att ha en.

Själv skulle jag inte vilja vara utan, då jag har mycket utbränt på CD/DVD-skivor och som jag vill kunna komma åt ibland.

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem

Det underlättar den dagen du behöver ha en. Optiska enheter är såpass billiga nuförtiden så det är inte värt att snåla in på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kallberg95:

Jag undrar om man måste ha en dvd-spelare inkopplad i datorn?

Det är nämligen så att jag saknar en satakabel och undrar om jag kan ta den som sitter i dvd-spelaren?

Bygger i princip aldrig datorer med det, varken åt mig själv eller kompisar,
99/100 ggr klarar jag mig bra utan..

DOCK kan det behövas vid installation om man inte har tex win7 på usb, plockar jag fram en portabel CD läsare från samsung kopplar in smidigt via usb ( nöjd som attan med det köpet för övrigt )

Visa signatur

FULL COUNTER

Permalänk

tack för alla svar