Varför inte hålla sig till en "App store" för Android

Permalänk
Medlem

Varför inte hålla sig till en "App store" för Android

Blev lite besviken när man såg att en del androidplattortillverkare inte kör med Android Play utan någon egen.
Detta gör ju att om man köper en android platta som inte har det, att man kan gå miste om en massa intressanta program och spel.

Det finns ju en del guider på nätet hur man ska kunna koppla den till Play från en platta som inte har det men man undrar om det är
100% säker att det blir bra för ofta skriver de ju "So far" så man vet ju inte.

Var lite nervöst när Samsung hade en egen "affär" men som tur var så har de både sin och Play så man kan välja.

Permalänk
Hedersmedlem

Det krävs att man är certifierar av Google för att få använda den officiella versionen så därför blir det så här. Vi får hoppas att man hittar en vettig lösning på detta för det är inte bra som det är nu.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

Bloatware som vanligt från tillverkarna.
Har samma skit på min Samsung Galaxy mobil, utöver Google Plus, så har Samsung slösat onödiga pengar på att skapa en egen appbutik.
Jag väljer hellre att införskaffa alla appar från Google Play, istället för specialprogram från bloatwarebutikerna. Delvis så man slipper problem med appar då man byter/skaffar ny mobil/tablet från en annan tillverkare, och delvis för att stödja utvecklingen och utvecklarna på Google Play.

Jag tycker det är bättre att du håller dej till att ha dessa två separerade. För om du byter till en annan tillverkare längre fram, så finns risken att inga av programmen du skaffat via bloatwarebutiken finnas tilljängliga för dej, även de som du betalat för.
De i Google Play kommer däremot finnas kvar, bara logga in med samma Google Play konto som på den gamla.