Permalänk
Medlem

Acer Timeline M5

Funderar på att köpa denna:

http://www.dustinhome.se/product/5010638500/acer-aspire-timel...

Främst formatet, det bakbelysta tangentbordet och Nvidia GT 640M som lockar. Även om jag läst att det nog är ett 640M LE och därmed lite sämre. Vad tror ni? Främst för jobb, men kan ju vara kul att kunna spela något spel nån gång också.

Men finns det inget ställe där man kan bygga sin egen Acer? Jag har letat på deras hemsida men inte hittat något. Typ Dell där man kan bygga. Skulle vilja skippa hybriddisken och sätta en liten SSD istället t.ex.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk

Hur upplever du formatet 15,6 " med 1366x768 i upplösning?

Visa signatur

9800X3D | RTX 4090 Strix OC | 64 GB RAM | 10 TB M.2 SSD | 39GS95QE 39" OLED + en massa RGB för extra FPS

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hulle:

Funderar på att köpa denna:

http://www.dustinhome.se/product/5010638500/acer-aspire-timel...

Främst formatet, det bakbelysta tangentbordet och Nvidia GT 640M som lockar. Även om jag läst att det nog är ett 640M LE och därmed lite sämre. Vad tror ni? Främst för jobb, men kan ju vara kul att kunna spela något spel nån gång också.

Men finns det inget ställe där man kan bygga sin egen Acer? Jag har letat på deras hemsida men inte hittat något. Typ Dell där man kan bygga. Skulle vilja skippa hybriddisken och sätta en liten SSD istället t.ex.

/hulle.

Kommer komma olika varianter av M5 gällande 14" och 15.6" med hybriddiskar och SSD, du är lite tidigt ute. Bygga ihop egen Acer så funkar det nog inte. Hos Dell kan man bygga egen dator i mycket mindre utsträckning än tidigare. En fråga om pengar. Men SSD är inget problem om du har lite tålamod.

Visa signatur

Chassi : Node 304 Moderkort : Asrock Z890I Nova CPU : Intel Core Ultra 7 265K RAM : Corsair Vengeance 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 M.2 (1) System Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 1TB M.2 (2) Lagring Kingston Fury Renegade M.2 NVMe SSD Gen 4 4TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av hazed:

Hur upplever du formatet 15,6 " med 1366x768 i upplösning?

Det är nog ok tycker jag. Jag sitter med en 22" med 1680x1050 på min stationära och det fungerar perfekt för mig. 1920x1080 på en 15" som är alternativet annars har en tendens att bli för plottrigt. Dessutom blir det mindre optimalt när man vill spela eftersom datorn inte kan driva en så hög upplösning i spel.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk

Då tror jag att du kommer bli nöjd med datorn. Glöm inte att åka in och testa pekplatta och tangentbord om du har möjlighet för att eliminera sådana små men ändå betydelsefulla saker som kan utvecklas till störande moment. Som tidigare medlem nämnde tror jag inte att du kommer kunna modifiera modellen på Acers hemsida men det kommer fler modeller med liknande specifikationer bland annat med SSD

Visa signatur

9800X3D | RTX 4090 Strix OC | 64 GB RAM | 10 TB M.2 SSD | 39GS95QE 39" OLED + en massa RGB för extra FPS

Permalänk
Medlem

komplett har i5 versionen med en 128gb SSD. Priset ligger på lite under 10000 Ang grafikkortet så är det bara LE versionen i 14", i 15" så är det ett vanligt 640m.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fek09:

komplett har i5 versionen med en 128gb SSD. Priset ligger på lite under 10000 Ang grafikkortet så är det bara LE versionen i 14", i 15" så är det ett vanligt 640m.

Lite saftigt att betala extra för den. Jag har en 80GB liggande, får använda den isåf.

Är du säker på det med grafikkortet? Det verkar vara svårt att få fram exakt spec. T.ex. så är bilden fel på Dustin.

/hulle.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hulle:

Lite saftigt att betala extra för den. Jag har en 80GB liggande, får använda den isåf.

Är du säker på det med grafikkortet? Det verkar vara svårt att få fram exakt spec. T.ex. så är bilden fel på Dustin.

/hulle.

Asså vill inte att du blir arg på mig om jag har fel, men är 99% säker haha

Ang 80gb så kan det bli redigt tight tror jag. En 128gb SSD har ca 60gb kvar när den levereras. Av det som använts så är ca 30gb en återställningspartition men ja, bara så du vet.