Permalänk
Medlem

Ett par frågor om moddning av fläktar

Nu när jag håller på att köpa ny dator har jag bestämt mig att färgschemat ska vara ett svart/vitt färgschema.

Alla delar som jag köper är svarta, men jag vill ha vita fläktar och sleeves.
Sleevesen är redan klara, bara fläktarna som är kvar.

Då undrar jag om denna fläkt:
https://www.inet.se/produkt/5322023/be-quiet-shadowwings-120m...

Går att lacka i vitt, och isåfall hur man gör det..

Eller om ni har länkar till bra fläktar som är vita, dom ska vara 120mm.

Tack.

Permalänk
Medlem

Det är väll bara att skruva i sönder?

Permalänk
Hjälpsam

Fractal designs fläktar har vita blad men med svart ram.

Jag rekommenderar inte att lack om fläktblad då det är alldeles för stor risk att du får obalans och vibrationer i fläkten då, om den skall vara helvit utgå gärna från fractals, demontera den och lacka ramen vit istället

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

Nä men svart ram är bra

Tack!

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Gigabyte Z170X-Gaming 7 | Intel Core i7 6700K | Corsair Hydro Series H150i med 6st LL120 RGB| Corsair Dominator Platinum RGB DDR4 32Gb 3000MHz | Nvidia RTX2080Ti Founders Edition 11Gb | Corsair Force MP500 240 Gb m.2, 2 x Corsair Force LE200 480Gb | Corsair Obsidian 500D RGB SE med 1st LL120 & 2st LL140 RGB fläktar | Corsair RM850i | Asus ROG Swift PG279Q+Asus PB277Q | Corsair Commander PRO | Corsair Lightning Node PRO + 10 ledstrips | Corsair Virtuoso SE | Corsair ST100 | Corsair K100 RGB | Corsair Dark Core RGB PRO | Corsair iCUE LT100

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fluf:

Fractal designs fläktar har vita blad men med svart ram.

Jag rekommenderar inte att lack om fläktblad då det är alldeles för stor risk att du får obalans och vibrationer i fläkten då, om den skall vara helvit utgå gärna från fractals, demontera den och lacka ramen vit istället

http://www.fractal-design.com/img_prod/FD120MM.jpg

Vad ska man lacka ramen med?

Skrivet av Johan_Carlsson71:

Jag har 2 sånna i kundvagnen, tänkte ha dom på radiatorn, jag hade köpt såna för hela lådan men man kan väll inte styra hastigheten på dom?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SirExzib:

Vad ska man lacka ramen med?

Jag har 2 sånna i kundvagnen, tänkte ha dom på radiatorn, jag hade köpt såna för hela lådan men man kan väll inte styra hastigheten på dom?

Finns ju adaptrar för fläktstyrning genom voltreglering (:

Visa signatur

Delid 3770k@5.9GHz, Mpower, 32GB Corsair Dominator@2600MHz/CL10
XFire 390x@1335/1750, Carbide 540 AIR
E34 S36B38Turbo 897WHP

Permalänk
Medlem
Skrivet av Demonoidz:

Finns ju adaptrar för fläktstyrning genom voltreglering (:

http://coolingstuff.se/p/549/lamptron-fc6-black

Ska köpa den, jag menar att man kan väll inte koppla en sådan endermax cluster till en fläkt kontroll för den styr ju sig själv, så den måste bli nått konstigt..

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av SirExzib:

Vad ska man lacka ramen med?

Som allt annat, slipa, tvätta rent med lite såpa, låt torka, primer och någon trevlig spray-lack efter eget behag. Läs ett par guider om spraymålning av plast först för att får bäst resultat.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI