Diablo 3 förklara någon!

Permalänk
Medlem

Diablo 3 förklara någon!

Tjena!

Jag har lirat diablo 3 cirka 2 veckor! Nu har jag ett väldigt märkligt problem eller va man ska kalla det..

Jag har en barb lvl 60 etc etc kör tank men eftersom man tar sig relativt lätt genom act 1/2 nu för tiden vill jag ibland slänga på mitt ett andra vapen istället för en skölden. Saken är då den att jag får mindre dmg då? Jag slänger upp ett print för att förklara saken.. varför blir det såhär?

http://imageshack.us/f/217/screenshot005pr.jpg/

Visa signatur

[Acase El Diablo][Intel Core I7 920][Moderkort Asus P6T Deluxe][3GB kit OCZ ddr 1333mhz][Asus HD4870x2][Corsair Powersupply 650W][1xSamsung Spinpoint 640gb][Windows Vista ultimate 64bit]

Permalänk
Medlem

Skölden ger styrka

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

antagligen har vapnet mycket lägre dps än ditt andra vapen.

Visa signatur

1.r4 - SSD 80GB - Raptor - Asus dc2 770 - AX850 - Vengeance 8gb - FX-8350 som hatar OC -corsair h110
2. PHII X3 - Gtx260 - SP 850W - WD Caviar black - Crucial 8gb
Ipad3, Lumia 920, Wii U, ps3, SGS3

Permalänk
Medlem

Okej jag slänger upp ett print med ett annat vapen som ger MER styrka än skölden, ändå får jag mindre dmg!

http://imageshack.us/f/542/screenshot008pj.jpg/

Immort
Det är inte vapnet utan skölden jag byter mot ett vapen! Enligt mig är det mest logiska att man får mer dmg med 2 vapen än med 1 vapen och 1 sköld?
Är jag dum i huvet som tycker det eller?

Edit: Här är mitt andra vapen http://imageshack.us/f/818/screenshot001eoi.jpg/

Visa signatur

[Acase El Diablo][Intel Core I7 920][Moderkort Asus P6T Deluxe][3GB kit OCZ ddr 1333mhz][Asus HD4870x2][Corsair Powersupply 650W][1xSamsung Spinpoint 640gb][Windows Vista ultimate 64bit]

Permalänk
Medlem

Rätta mig om jag har fel, dock tar de inte i princip båda vapnens dps och delar på 2?...

Skrivet av Google:

Given that three of the five Diablo 3 classes can dual-wield (Monk, Barbarian, and Demon Hunter), a lot of people have questions as to how dual-wield works in Diablo 3.

Dual-Wielding is a pretty simple mechanic in Diablo 3. When you equip a weapon in the off-hand slot, you automatically get a 15% increased attack speed bonus for using two weapons. This is the only direct bonus you get from dual-wielding.

When you are dual-wielding weapons, you alternate attacks between them for most attacks. Each weapon retains its own damage and attack speed. For example, if you have a 1.0 attack speed weapon and a 1.5 attack speed weapon, your main-hand weapon will swing first at an attack speed of 1.15 attacks per second (15% bonus from dual wield) and then your next weapon will swing at 1.725 attacks per second.

If we convert these numbers, this means that your main-hand will swing, there will be a .87 second delay (1 second / 1.15 attacks per second) and then your off-hand will attack. Once your off-hand attacks, there will be a .58 second delay before you swing with your main hand again.

Since you alternate attacks when you dual wield weapons, as a general rule of thumb your weapons need to be somewhat close in damage or else you may actually lose damage when you dual wield. Imagine if you have a 20 DPS club and a 6 DPS club in your mainhand and offhand slot respectively. Even with a 15% attack speed buff, you still have to swing that weak offhand weapon one time for every time you swing your mainhand weapon. This will likely lower your DPS since it is slowing down the number of times you are swinging your much more powerful main-hand weapon.

Edit: Rättade mig själv som ni kan se...

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Medlem

Vapnen slår inte samtidigt, utan varannat slag är med det ena och det andra med det andra.

Kryptiskt?

Två vapen ger inte dubbel skada, utan ger ett medelvärde på skadan från de två vapnen.

Permalänk
Medlem

jaag tror du byter vapnet mot det andra vapnet också dock, testa håll in alt och håll musen över vapnet, säger den samma stats, så rättade du dig själv korrekt

Permalänk
Medlem

Tack! Nu har jag äntligen fått koll på läget

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av kreekill:

Okej jag slänger upp ett print med ett annat vapen som ger MER styrka än skölden, ändå får jag mindre dmg!

http://imageshack.us/f/542/screenshot008pj.jpg/

Immort
Det är inte vapnet utan skölden jag byter mot ett vapen! Enligt mig är det mest logiska att man får mer dmg med 2 vapen än med 1 vapen och 1 sköld?
Är jag dum i huvet som tycker det eller?

Att ha två vapen ger endast en bonus på 15% atackspeed, dvs säga att för att det skall
ge något att ha två vapen så måste du ha snarlik dps på dem annars slår du ju med betydligt lägre dmg om du har tex 100 dps mindre på det ena vapnet som det är i ditt fall.

Visa signatur

1.r4 - SSD 80GB - Raptor - Asus dc2 770 - AX850 - Vengeance 8gb - FX-8350 som hatar OC -corsair h110
2. PHII X3 - Gtx260 - SP 850W - WD Caviar black - Crucial 8gb
Ipad3, Lumia 920, Wii U, ps3, SGS3

Permalänk
Medlem

Alltså om du har 2 vapen, ett på 800 DPS och det andra på 600 DPS så kommer 800-DPSarn att flaskas av vapnet på 600 DPS. Så länge du inte har två vapen med ungefär samma DPS så är det (enligt mig: alltid) bättre att köra med 1 vapen + sköld.
Det enda två vapen i princip ger är +15% IAS (increased attack speed).

Permalänk
Medlem

Jag hörde någonstans att vid dualwielding gäller endast 60% utan den sammanlagda skadan. Känner att det var för länge sedan jag läste mattematik nu så jag har problem att tänka ut ett mattematiskt sätt att förklara mig på. Men något i stil med "Vapen1+Vapen2*0.6=vapenskadan" Vet inte om det stämmer dock, har bara hört talas om att det skall vara så.
Exempel: Mainhand 50dps, offhand 50dps, tillsammans 100dps, 100*0.6 = 60 dvs vapnen kommer att fungera så som bara ett enhandat med 60dps DOCK så får du mer stats av att använda 2 vapen i de flesta fall.

Permalänk

är väl lite i frågan vad det är för vapen du dw med? wepon master ger fördel till dom olika sorterna, kör ett spear och en yxa, får lägre dps med spear men snabbare attackspeed, medans med yxan 10 crit chance
körde även spear/sword, ias/15% dmg
så mkt beror på vilket vapen och spelstil man har, kör själv crit build nu yxa+spear atm

Visa signatur

Gigabyte Z87-X OC ,4770K@4.5,Vengance 16GB,Asus 980Ti Strix ,3x Dell Ultrasharp U2412M [5760x1200]