Uppdatera programvara för SSD

Permalänk

Uppdatera programvara för SSD

Hej, jag köpte en OCZ Agility 3 120 GB för några dagar sen och har nu installerat den och allt. Det jag märker är att datorn (vissa program) hänger sig ganska ofta, mycket oftare än innan... Har hört att vissa Sandforce-modeller kan vara typ ostabila osv. Nu till frågan, finns det uppdateringar som fixar detta problemet? Isf var hittar jag dom ?

Permalänk
Medlem
Permalänk

Tack så mycket
Kan man alltså flytta disken till en annan dator och göra uppdateringen därifrån? Orkar ju inte installera win 7 på min HDD och sen uppdatera SSDn på det sättet osv...

Permalänk
Medlem
Skrivet av andy_jalla:

Tack så mycket
Kan man alltså flytta disken till en annan dator och göra uppdateringen därifrån? Orkar ju inte installera win 7 på min HDD och sen uppdatera SSDn på det sättet osv...

OCZ har ett linux baserat stand-alone system som är lätt och smidigt och uppdaterar till senaste samt innehåller en del fixar för olika diskar, du kanske måste köra en backup på windows innan för vissa updates breakar eller formaterar disken men i övrigt fungerar det riktigt smidigt, du kan köra det från en USB eller DVD och det finns en bra guide länkat från sidan ovan på deras forum.

Permalänk
Skrivet av Ferrat:

OCZ har ett linux baserat stand-alone system som är lätt och smidigt och uppdaterar till senaste samt innehåller en del fixar för olika diskar, du kanske måste köra en backup på windows innan för vissa updates breakar eller formaterar disken men i övrigt fungerar det riktigt smidigt, du kan köra det från en USB eller DVD och det finns en bra guide länkat från sidan ovan på deras forum.

Okej har fixat det nu, det står att nuvarande firmware är 2,22

Btw så gjorde jag inte någon backup (har inget viktigt på datorn) men win 7 funkar bra nu efteråt. Man behöver inte installera om det eller nått sånt ?

Tack för all hjälp

Permalänk
Medlem
Skrivet av andy_jalla:

Okej har fixat det nu, det står att nuvarande firmware är 2,22

Btw så gjorde jag inte någon backup (har inget viktigt på datorn) men win 7 funkar bra nu efteråt. Man behöver inte installera om det eller nått sånt ?

Tack för all hjälp

Funkar det så funkar det, bara att köra

Permalänk
Skrivet av Ferrat:

Funkar det så funkar det, bara att köra

Chill

Tack för hjälpen